b box firewall

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
smetjen26
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2008, 20:40

Besten,

Vroeger had ik achter mijn modem een router staan waarmee ik draadloos surfte. Ik moest naar de mening van sommigen geen firewall als zonealarm installeren.

Nu heb ik recent belgacom tv met een b box erbij waarmee ik nu draadloos surf. Moet ik nu een firewall installeren? Zonealarm free goed?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Het is altijd best om een of andere firewall en anti-virus te hebben op werkstations naast het feit dat er een simpele 'firewall' op een router draait

Ik kan alleszins Comodo Firewall aanraden voor particulieren (gratis).

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
smetjen26
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2008, 20:40

Als antivirus heb ik AVG free. Kvind het wat zot om veel geld te geven aan een antivirusscanner etc ... ik download toch heel weinig.

Die firewall ben ik al aan het downloaden, kende ik niet.

Goede free spywarescanners?

Alvast bedankt hé !
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

smetjen26 schreef:Als antivirus heb ik AVG free. Kvind het wat zot om veel geld te geven aan een antivirusscanner etc ... ik download toch heel weinig.

Die firewall ben ik al aan het downloaden, kende ik niet.

Goede free spywarescanners?

Alvast bedankt hé !


Op die Comodo best 'Defense+' uitschakelen en de firewall security level als 'Custom Policy Mode' gebruiken. In 't begin vraagt 'm wel een paar dingen naargelang de applicaties die je draait, moet je ze maar toelaten en/of klasseren volgens type 'webbrowser, ftp client etc...).

Free spywarescanners: hitmanpro.nl ? Deze bundelt een aantal bekende pakketten en laat ze allemaal scannen achter elkaar.
Kan handig zijn, sommigen zijn tegen. Maar ze komen binnenkort met een eigen applicatie.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

smetjen26 schreef:Besten,

Vroeger had ik achter mijn modem een router staan waarmee ik draadloos surfte. Ik moest naar de mening van sommigen geen firewall als zonealarm installeren.

Nu heb ik recent belgacom tv met een b box erbij waarmee ik nu draadloos surf. Moet ik nu een firewall installeren? Zonealarm free goed?


Tsja, wat is het beste. In de b box zeker de firewall inschakelen. Staat standaard aan geloof ik. In principe is de windows firewall genoeg als je al achter een hardwarematische firewall zit. Het hangt er wel vanaf wat je doet op het net. Maar je kan natuurlijk nooit niet genoeg beveiligd zijn.
Afbeelding
smetjen26
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2008, 20:40

Dat is waar en diene firewall van windows...mja, van windows zegt genoeg denk ik :)


Merci...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”