b box belgacom wifi

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
smetjen26
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2008, 20:40

Besten,

Ik heb belgacom/ skynet adsl light met een fameuse b box voor BTV.
Die staat beneden in de garage en ik gebruik nu een stick om wireless te kunnen surfen. Ik heb wel nog een vaste pc naast mijn laptop.
1 stick, twee pc/laptop wat wil zeggen dat ik niet tegelijk kan surfen.
Kan een netwerk hier helpen?
Hoe? Kheb nog ergens een router liggen dusja... Wat aan wat hangen en ip's enzo? Ben een leek wat betreft netwerken...

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Je kan er een 2de router aanhangen, maar een switch lijkt me beter want de b box heeft een DHCP server denk ik toch...

Graag ook minder posten over hetzelfde onderwerp, groepeer vervolgens je posts in één post als je meerdere vragen hebt.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
smetjen26
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2008, 20:40

Een switch is?

Ok, zal ik aan denken.

Alvast bedankt!
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ken schreef:Je kan er een 2de router aanhangen, maar een switch lijkt me beter want de b box heeft een DHCP server denk ik toch...

Graag ook minder posten over hetzelfde onderwerp, groepeer vervolgens je posts in één post als je meerdere vragen hebt.


Klopt! Een b box is router en modem.
@ Smetjen, zoals Ken aangeeft trek een kabel en zet een switch. Dan krijg je interne ip adressen van uw b box. Verbind je pc met die switch en dan kan je nog die stick gebruiken op je laptop.
Het voordeel is dat je met een switch niets moet instellen en niets moet kennen van netwerken. Het is een soort doorgeefluik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dit is bvb een switch, kan je kopen bij iedere pc-boer in de je omgeving.

http://www.tones.be/shop_product.php?idx=DGS1008D

Naargelang het aantal apparaten je eraan wil hangen moet je ook rekening houden met één poort moet gebruikt worden voor je b box gaat.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Enigma²
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2005, 18:33

Kan je niet gewoon de dhcp-functie van de router afzetten? dan werkt dat hetzelfde als een switch toch?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”