Hallo,
Ik ben op dit moment wat dingen aan het uittesten (lees prutsen) Nu zou ik nog graag eens de Wake On Lan optie testen op mijn moederbord. Zijn er mensen die ervaring hebben om vanop het werk bijvoorbeeld de pc thuis aan te leggen via het internet om er dan later op in te bellen via RDP?
Zijn hier gevaren aan qua beveiliging voor mijn pc thuis?
Wake On Lan
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Volgens mij kan je WOL niet ad praat krijgen over internet ( aangezien WOL met MAC adressen werkt ).
( Tenzijn je router pc's kan wakker maken met WOL -> mijne heeft die mogelijkheid dus ik kan van hieruit naar mijn router surfen en dan een Mac wakker maken ).
( Tenzijn je router pc's kan wakker maken met WOL -> mijne heeft die mogelijkheid dus ik kan van hieruit naar mijn router surfen en dan een Mac wakker maken ).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Ik zal mij er vanavond thuis eens mee bezighouden. Op dit moment zie ik hier een website ( http://www.lchu.net/wowASP/index.htm ) waar je online blijkbaar zo'n magic packet kan sturen. Weet wel niet als het werkt 

- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
als je een router gebruikt thuis, zal het waarschijnlijk niet werken vanop die website die je opgeeft. Als je PC rechtstreeks aan de modem hangt, zal dat wel werken denk ik.
Proberen kan nooit kwaad natuurlijk
Proberen kan nooit kwaad natuurlijk

- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Als je router kan forwarden naar een broadcast adres (.254) dan kan je WoL over het Internet doen. Ofwel wordt dan UDP poort 9 of een andere gebruikt.ditCh schreef:Volgens mij kan je WOL niet ad praat krijgen over internet ( aangezien WOL met MAC adressen werkt ).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 2 keer
WOL gebruik ik hier in combinatie met S3 standby om mijn file/media/SVN server weinig te laten verbruiken!
Enkel mijn XBox geraakt nog niet op mijn netwerk (zie andere topic in dit forum)
Eerst eens in lokaal netwerk proberen, dan via Internet.
Hoewel ik die laatste optie toch niet zou doen ivm beveiligingsrisico's.
Enkele links die je kunnen helpen: Wikipedia en tutorial voor Mac waar ook ivm je router bij staat.
Enkel mijn XBox geraakt nog niet op mijn netwerk (zie andere topic in dit forum)

Eerst eens in lokaal netwerk proberen, dan via Internet.
Hoewel ik die laatste optie toch niet zou doen ivm beveiligingsrisico's.
Enkele links die je kunnen helpen: Wikipedia en tutorial voor Mac waar ook ivm je router bij staat.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Bij mij lukt het nog altijd niet. Maar vind niet zeer specifiek die optie in de bios van mijn mobo ook (asus P5E) misschien staat daar nog iets fout ingesteld. Nu als ik weer wat zin en tijd heb kijk ik er wel nog eens voor 

- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Je moet dan wel het mac adres van de pc / server die je wil opstarten kennen natuurlijk. Het is niet zo dat eender welk pakket dat naar je router op UDP 9 wordt gestuurd een pc kan opstartendbr schreef:VET! ga ik ook doen, gewoon poortje open zetten en midden in de nacht wakker worden van een opstartende computer....

Hier nog wat nuttige links:
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/29941/53/
http://magicpacket.free.fr/
http://wakeonlan.me/
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Een serverbordje met een IPMI kaartje is zalig.
Vanop afstand aan/uit/powercycle, remote console, ...
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Hell yeah! Hoewel die dingen ook niet feilloos zijn. Ik heb al de DRAC's van Dell als de IPMI simso dingen van supermicro weten vast hangen. Die supermicro kaartjes zijn wel heel goed eigenlijk. Raritan doet dit niet slecht. 't Is een embedded linux op zo een kaartjeseagull schreef:Een serverbordje met een IPMI kaartje is zalig.