Nieuwe modem gezocht.

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Sala
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb me 3-4 jaar geleden adsl aangeschaft en heb me zo'n groene usb paddestoel modem erbij gekocht.
Ondertussen heb ik dus nu een netwerk van 4 pcs, maar zit nog steeds met die groene rog. Heb Skynet plus abbo. dus dat mag geen probleem zijn.

Nu zoek ik dus een Modem/router met ingebouwde switch van 100mbit.

Welk toestel komt hiervoor in aanmerking, zodat deze automatisch inlogged, en een netwerk van 100mbit kan onderhouden.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, er zijn een aantal merken die goed zijn. Die ethernet gevallen van Thompson (voormalige alcatel) en dan voornamelijk de 510 met de 4-poorts switch is niet mis en ook deze vind ik niet mis. Er zijn natuurlijk nog andere goeie toestellen. Je moet maar eens googlen.

Cheers
Afbeelding
Gast

IK heb reeds liggen googlen, en allemaal mooie toestellen, maar ik zou graag hebben dat hij werkt met skynet adsl, en zonder al te veel technische know-how ivm installeren te moeten hebben.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, ik denk dat je al zal moeten toeren uithalen om ze niet op Skynet te laten werken. Dus daar mag je gerust over zijn. Normaal werken ze allemaal met Skynet. Het enige dat je moet invullen is VCI/VPI, login en paswoord en je bent vertrokken.

Wat betreft het instellen, de meeste modellen komen met een webinterface en een duidelijke handleiding. Dus je kan ze instellen door er naar toe te surfen en alles in te stellen in Internet Explorer en de handleiding legt normaal alle termen goed uit enzo. En als er nog problemen zijn, dan kom je maar eens terug :)

Cheers
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sub Zero schreef:Het enige dat je moet invullen is VCI/VPI

Zelfs dat was niet nodig met de Speedtouch 510 v4.

Gewoon user en paswoord... en het ding werkte !
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als je wil gaan voor een toestel dat gegarandeerd werkt op Skynet ADSL, dan zou ik zeggen kijk dan eens wat onze gebruikers hier gebruiken en hetgeen Belgacom Skynet zelf aanbiedt... indien je uit die selectie je modem/router kiest, zal hij wel werken op Belgacom Skynet Adsl :).

Ik denk dat je tegenwoordig het beste af bent met de SpeedTouch 510, waardige opvolger van de SPTH.
I love it when a plan comes together!
Pedro44
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Anonymous schreef:IK heb reeds liggen googlen, en allemaal mooie toestellen, maar ik zou graag hebben dat hij werkt met skynet adsl, en zonder al te veel technische know-how ivm installeren te moeten hebben.

ga misschien eens kijken naar www.topcom.be . Hun webr@cer880 of de 1104(wireless) doen het zeker niet slecht, en je hoeft geen technische knobbel te zijn om die dingen te laten werken. Duidelijke handleiding is bijgevoegd(in het nederlands)
Groeten
Pedro44
Sala
Starter Plus
Starter Plus

thx allemaal, we zullen eens aan de slag gaan.

Die speedtouch 510 v4 charmeert me wel.
Deze kan dus automatisch inloggen, firewall functies, en mijn netwerk gaat aan 100mbit. Of vergis ik me ?

Enig idee wat dit toestel kost, kan enkel prijzen vinden op tweakers.net, maar dat zijn enkel nederlandse winkels.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sala schreef:thx allemaal, we zullen eens aan de slag gaan.

Die speedtouch 510 v4 charmeert me wel.
Deze kan dus automatisch inloggen, firewall functies, en mijn netwerk gaat aan 100mbit. Of vergis ik me ?

Enig idee wat dit toestel kost, kan enkel prijzen vinden op tweakers.net, maar dat zijn enkel nederlandse winkels.

Yep, dat kan hij allemaal.

De prijs... 69 euro voor een single poort model (in de Carrefour en bij Belgacom winkels), rond de 115 voor een vierpoorts model (bij Belgacom winkels, nog niet gezien bij Carrefour).
Sandman
Pro Member
Pro Member

ik verkoop in mijn zaak ook mentor modems, met een alcatel chipset. Heb er zelf ook zo eentje lopen en tot nu toe erg tevreden van. dit is ne modem met 4 poorts router geïntegreerd, moet je vinden voor zo een 95 euro
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik werk hier sinds augustus met de SMC 7404BRA en ben er zeer tevreden over. Die doet alles wat jij maar wilt en er zit zelfs nog een printserver bovenop. Kan altijd handig zijn als je de printer in het netwerk wil gooien. Het instellen ervan is enorm handig. Je moet gewoon een soort wizard doorlopen en klaar. En dan maar beginnen surfen. :-D
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”