Amper surfen in de avond uren
Hallo
Ik heb sinds 4 maanden contract bij scarlet premium.
Ik heb over dag een super tot zeer goed internet verbinding
Met de snelheid van 384/3328kbps overdag haal ik die snelheid zonder problemen vanaf +- 1900 uur gaat mijn snelheid terug naar 49.0 KByte/s
Dit duurt tot ongeveer tot 2300 uur dan komt mijn dag snelheid ook weer terug.
Ik heb hier over met de heldpdesk van scarlet gesproken uit de lijn test die ze dan ook nog eens overdag gedaan hebben niets aan de hand te zijn voor een avond test moet ik bij Belgacom wezen die heb ik dan ook gebeldt maar Belgacom heeft gezegt dat ze dat niet kunnen omdat het internet contract bij scarlet loopt.
Dit gedoe gaat nu al z'n 4 maanden zo. Ik merk ook dat als ik wil bellen dat ik een soort echo in de lijn hoor of te wel me zelf.
Na weer bellen zegt scarlet dat er te veel mensen op de server zitten waar ik op zit waardoor me snelheid omlaag gaat en zegt daar heeft iedereen last van. Ik heb gezegt dat ik dat bij mijn vorige provider (Belgacom) wel de snelheid heb kunnen halen die ik nu ook overdag heb.
Zou mijn iemand mijn hier iets meer over kunnen vertellen en waaraan het kan liggen of zelf iets kan doen om te testen.
Alvast heel erg bedankt.
Ik heb sinds 4 maanden contract bij scarlet premium.
Ik heb over dag een super tot zeer goed internet verbinding
Met de snelheid van 384/3328kbps overdag haal ik die snelheid zonder problemen vanaf +- 1900 uur gaat mijn snelheid terug naar 49.0 KByte/s
Dit duurt tot ongeveer tot 2300 uur dan komt mijn dag snelheid ook weer terug.
Ik heb hier over met de heldpdesk van scarlet gesproken uit de lijn test die ze dan ook nog eens overdag gedaan hebben niets aan de hand te zijn voor een avond test moet ik bij Belgacom wezen die heb ik dan ook gebeldt maar Belgacom heeft gezegt dat ze dat niet kunnen omdat het internet contract bij scarlet loopt.
Dit gedoe gaat nu al z'n 4 maanden zo. Ik merk ook dat als ik wil bellen dat ik een soort echo in de lijn hoor of te wel me zelf.
Na weer bellen zegt scarlet dat er te veel mensen op de server zitten waar ik op zit waardoor me snelheid omlaag gaat en zegt daar heeft iedereen last van. Ik heb gezegt dat ik dat bij mijn vorige provider (Belgacom) wel de snelheid heb kunnen halen die ik nu ook overdag heb.
Zou mijn iemand mijn hier iets meer over kunnen vertellen en waaraan het kan liggen of zelf iets kan doen om te testen.
Alvast heel erg bedankt.
Laatst gewijzigd door cindra 13 aug 2008, 00:12, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is het nadeel van Scarlet he (ook EDPnet, DX-adsl en andere Bruo-producten), tijdens de piekuren hervalt de snelheid tot lage mediumbandsnelheden (0,5 - 1 Mb).
Belgacom kan daar niets aan doen, het is Scarlet die welwillend moet zijn, en dat zijn ze niet (of kunnen ze niet zijn).
Belgacom kan daar niets aan doen, het is Scarlet die welwillend moet zijn, en dat zijn ze niet (of kunnen ze niet zijn).
Daar heb je wel een punt. Toen ik nog klant was bij Belgacom kon het gewoon wel. Maar is wat je zegt als je aan scarlet vraagt of ze me dan niet op een andere server willen zitten dan schuiven ze alles door naar BelgacomLord Utopia schreef:Dat is het nadeel van Scarlet he (ook EDPnet, DX-adsl en andere Bruo-producten), tijdens de piekuren hervalt de snelheid tot lage mediumbandsnelheden (0,5 - 1 Mb).
Ik heb er begrijp voor dat je in de piek uren minder snelheid kan hebben maar 49.0 KByte/s is dan wel heel erg exstreem toch.
-
- Erelid
Mja, ze moeten gewoon op bepaalde (lees: vele plaatsen) hun bandbreedte verhogen, dat weigeren ze totnutoe te doen. DX-adsl is er wat soepeler in, maar ook zij moeten aankloppen bij Scarlet. Als die laatste niet wilt, dan is het ook triestig.cindra schreef:
Daar heb je wel een punt. Toen ik nog klant was bij Belgacom kon het gewoon wel. Maar is wat je zegt als je aan scarlet vraagt of ze me dan niet op een andere server willen zitten dan schuiven ze alles door naar Belgacom
Ik heb er begrijp voor dat je in de piek uren minder snelheid kan hebben maar 49.0 KByte/s is dan wel heel erg exstreem toch.
Tele2, Dommel enzo hebben die problemen niet.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Scarlet neemt X aantal megabit af van Belgacom voor jouw "knooppunt". Belgacom heeft wel degelijk genoeg bandbreedte beschikbaar (hoogst waarschijnlijk), maar als scarlet bvb 10 Mbit afneemt, en je bent met 80 gebruikers en je gebruikt tegelijk ten volle je internet-verbinding blijft er gemiddeld dus maar 125 kbit over. (extreem voorbeeld). De verhouding tussen de beschikbare bandbreedte en de maximale afgenomen bandbreedte (80x 6 mbit bvb) noemen ze de overboeking. Scarlet hanteert een hogere overboeking dan Belgacom, aangezien dat een upgrade van de VP (die verbinding tot je knooppunt) centjes kost ...
Ik weet niet zo echt zeker dat dit bij mij ook zo is. Aan gezien mijn tellefoon lijn s,avonds ook heel erg stoort en dat loopt weer bij belgacommeon schreef:Scarlet neemt X aantal megabit af van Belgacom voor jouw "knooppunt". Belgacom heeft wel degelijk genoeg bandbreedte beschikbaar (hoogst waarschijnlijk), maar als scarlet bvb 10 Mbit afneemt, en je bent met 80 gebruikers en je gebruikt tegelijk ten volle je internet-verbinding blijft er gemiddeld dus maar 125 kbit over. (extreem voorbeeld). De verhouding tussen de beschikbare bandbreedte en de maximale afgenomen bandbreedte (80x 6 mbit bvb) noemen ze de overboeking. Scarlet hanteert een hogere overboeking dan Belgacom, aangezien dat een upgrade van de VP (die verbinding tot je knooppunt) centjes kost ...
In het begin heb ik wel s,avonds normaal kunnen surfen dan wel met een iets lagere snelheid maar toch maar het kan wel meespelen natuurlijk. Mij lijkt het meer op een probleem van me leiding.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Cindra, ik moet je zinnen 3 maal lezen en dan twijfel ik nog of ik ze begrijp of niet. Is het mogelijk om iets "Nederlandser" te schrijven?cindra schreef: Ik weet niet zo echt zeker dat dit bij mij ook zo is. Aan gezien mijn tellefoon lijn s,avonds ook heel erg stoort en dat loopt weer bij belgacom
In het begin heb ik wel s,avonds normaal kunnen surfen dan wel met een iets lagere snelheid maar toch maar het kan wel meespelen natuurlijk. Mij lijkt het meer op een probleem van me leiding.
On topic: Waarom schakel je niet over naar een andere provider als het 's avonds zoveel miserie is?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
hier in kortrijk heb ik ook dit probleem.
Ik denk niet dat ze er iets kunnen aan doe, want ik zou kosteloos mogen vertrekken.
Dommel is hier ook geen oplossing aangezien hier beetje verder ze met hetzelfde probleem zitten
Ik denk niet dat ze er iets kunnen aan doe, want ik zou kosteloos mogen vertrekken.
Dommel is hier ook geen oplossing aangezien hier beetje verder ze met hetzelfde probleem zitten
Waarom schakel je dan niet over? Ik kom uit oost belgie tegen de duitse grens aan. Ik heb hier twee mogelijkheden of te wel Belgacom of scarletDfrog schreef:Cindra, ik moet je zinnen 3 maal lezen en dan twijfel ik nog of ik ze begrijp of niet. Is het mogelijk om iets "Nederlandser" te schrijven?cindra schreef: Ik weet niet zo echt zeker dat dit bij mij ook zo is. Aan gezien mijn tellefoon lijn s,avonds ook heel erg stoort en dat loopt weer bij belgacom
On topic: Waarom schakel je niet over naar een andere provider als het 's avonds zoveel miserie is?
Ik kan belgacom nemen dan zou het misschien beter gaan aangezien we een eigen bedrijfje hebben. Hebben wij er voor gekozen om scarlet te nemen vanwege de kosten. Als er hier meer keuzes waren had ik zeker er naar gekeken.
-
- Erelid
Dommel, DX-adsl, Tele2 (KPN.be dan voor jouw bedrijf).
-
- Erelid
Als Scarlet en Belgacom beschikbaar zijn, dan zullen de andere dat ook zijncindra schreef:Niet hier beschikbaarLord Utopia schreef:Dommel, DX-adsl, Tele2 (KPN.be dan voor jouw bedrijf).
Waarom denk je dat? Als je de postcode check doet of belt krijg ik te horen niet in uw regio beschikbaar.! Als jij of iemand wel een bedrijf kennen die hier beschikbaar is mag je dat heel graag doorgeven.Lord Utopia schreef:Als Scarlet en Belgacom beschikbaar zijn, dan zullen de andere dat ook zijncindra schreef:Niet hier beschikbaarLord Utopia schreef:Dommel, DX-adsl, Tele2 (KPN.be dan voor jouw bedrijf).
-
- Erelid
Doe eens een test op:cindra schreef: Waarom denk je dat? Als je de postcode check doet of belt krijg ik te horen niet in uw regio beschikbaar.! Als jij of iemand wel een bedrijf kennen die hier beschikbaar is mag je dat heel graag doorgeven.
Dommel Test
Bedankt voor deze tip dit krijg ik wat op mijn lijn beschikbaar isLord Utopia schreef:Doe eens een test op:cindra schreef: Waarom denk je dat? Als je de postcode check doet of belt krijg ik te horen niet in uw regio beschikbaar.! Als jij of iemand wel een bedrijf kennen die hier beschikbaar is mag je dat heel graag doorgeven.
Dommel Test
proficiat, u bent ook aansluitbaar op het dommel.com netwerk!
op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:
- adsl netconnect start: maximum downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 256 kbit/sec
- adsl netconnect lite: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect plus: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 320 kbit/sec
- adsl netconnect pro: maximum downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec en upload maximaal aan 512 kbit/sec
op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:
- adsl homeconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/se
Ziet er netjes uit alleen vraag ik me dan af hoe het in de piek uren zou zijn wat de meeste mensen zeggen dat dat mijn probleem is.
Of te wel wie zegt mij dat ik er op voor uit gaat dan me huidige provider.
Maar ben toch erg blij dat er meer opties voor mij zijn.
Maar als je hier http://www.dommel.com/nl/adsl/adsl.php?cust=comp dezelfde test uit voert krijg ik heel wat anders
adsl netconnect start: downloadsnelheid tot 2.0 mbit/sec en upload maximaal aan 256 kbit/sec
- adsl netconnect lite: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect plus: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 320 kbit/sec
- adsl netconnect pro: downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec en upload maximaal aan 512 kbit/sec
-
- Erelid
Bij Dommel en Tele2 bestaan er voor zover ik weet geen snelheidsverlagingen bij piekmomenten. Dommel koopt alvast meer dan genoeg in
Stabiel is het ook zeer zeker, turboline netwerk van Belgacom dat de beste is in België, Belgacom doet ook wel goeie dingen in België he .
Stabiel is het ook zeer zeker, turboline netwerk van Belgacom dat de beste is in België, Belgacom doet ook wel goeie dingen in België he .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ik ad slowdown bij edpnet tot ongeveer zelfde snelheid
overstap naar dxadsl heeft het opgelost
naar dommel gaan zou ik niet wagen. Als je daar een probleem hebt in beste geval wordt het na een maand opgelost in slechtste betaal je x keer meer aan telefoontjes
PS: de kans bestaat natuurlijk ook dat je bij dxadsl zelfde gaat ervaren. Tot nu toe waren ze vrij snel om centrale upgrde te "pushen"
overstap naar dxadsl heeft het opgelost
naar dommel gaan zou ik niet wagen. Als je daar een probleem hebt in beste geval wordt het na een maand opgelost in slechtste betaal je x keer meer aan telefoontjes
PS: de kans bestaat natuurlijk ook dat je bij dxadsl zelfde gaat ervaren. Tot nu toe waren ze vrij snel om centrale upgrde te "pushen"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Als je telefoon 's avonds stoort moet je met je telefonie probleem bij Belgacom zijn. Die snelheidsproblemen 's avonds doen zich zeker niet overal voor, enkel op plaatsen waar teveel gedownload wordt. Deze zullen we opgelost geraken als er genoeg geklaagd wordt.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Als je echt zeker wil zijn: BGC of Telenet. Als je een grote limiet wil: Dommel zit op hetzelfde netwerk als BGC, dus in principe zal je bij hen geen problemen ondervinden. Ze hebben wel wat helpdeskproblemen: als alles werkt, is Dommel super maar indien niet, kan je soms lang wachten.
Ik zou alvast Scarlet resellers (edpnet, dxadsl, ...) vermijden...
Ik zou alvast Scarlet resellers (edpnet, dxadsl, ...) vermijden...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Dan downloaden ze hier zeker elke dag flink. Heb vandaag nog eens met scarlet gebeld ze gaan kijken of ze me op een andere server kunnen plaatsen maar ze zeggen wel dat ze niet zeker weten of dat mijn probleem gaat verhelpenlithion schreef:Als je telefoon 's avonds stoort moet je met je telefonie probleem bij Belgacom zijn. Die snelheidsproblemen 's avonds doen zich zeker niet overal voor, enkel op plaatsen waar teveel gedownload wordt. Deze zullen we opgelost geraken als er genoeg geklaagd wordt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Ze kunnen u niet op een andere server steken want je zit niet op een server. Je hangt aan een DSLAM en eventueel kunnen ze u op een andere DSLAM steken waar er meer vrije bandbreedte is.
Denk dat de mederwerker dat inderdaad bedoelde. Hij zei toch echt server.lithion schreef:Ze kunnen u niet op een andere server steken want je zit niet op een server. Je hangt aan een DSLAM en eventueel kunnen ze u op een andere DSLAM steken waar er meer vrije bandbreedte is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Vanmiddag werdt ik rond 15:00 gebeld door een extern bedrijf van scarlet om te vertellen dat er morgen middag een monteur langs komt om een meeting te doen bij mij thuis wat er bij mij binnen komt onder andere.
Kent iemand de monteurs die voor scarlet werken??. Heb veder altijd een belgacom monteur hier over te vloer gehad
Als het voor een meting is komen ze waarschijnlijk gewoon met een modem/router en portable toe en zien ze wat het geeft bij ingangspunt om zo te checken of je binnenshuis problemen hebt.
Als het gaat over een meeting zoals je schreef, dan wordt het misschien een LAN-party en hou je er allemaal Jansen (een outsourcing bedrijf dat Scarlet gebruikt) vriendjes aan over.
Als het gaat over een meeting zoals je schreef, dan wordt het misschien een LAN-party en hou je er allemaal Jansen (een outsourcing bedrijf dat Scarlet gebruikt) vriendjes aan over.
Leuke er aan is dat ze komen op een tijd stip waar me verbinding gewoon zoals het hoort is. Wie weet hebben ze een trukendoos wel bij zich.ferti schreef:Als het voor een meting is komen ze waarschijnlijk gewoon met een modem/router en portable toe en zien ze wat het geeft bij ingangspunt om zo te checken of je binnenshuis problemen hebt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Ik neem aan dat je bedoelt dat je schrik hebt dat het "normaal" is als ze komen testen ? (je uitspraken zijn niet altijd even duidelijk).
bij dit soort problemen ben je beter af om continu een logging te houden van je speeds over langere periodes. Dus speedmetingen, gedocumenteerd (datum+date+specs), indien daaruit blijkt dat je heel regelmatig problemen hebt met de snelheid, sta je als klant al een heel stuk sterker in je klachten : het risico dat er zo'n brave man komt en net op dat moment de boel goed werkt, is namelijk vrij groot, en dan gebeurd er _totaal niks_.
bij dit soort problemen ben je beter af om continu een logging te houden van je speeds over langere periodes. Dus speedmetingen, gedocumenteerd (datum+date+specs), indien daaruit blijkt dat je heel regelmatig problemen hebt met de snelheid, sta je als klant al een heel stuk sterker in je klachten : het risico dat er zo'n brave man komt en net op dat moment de boel goed werkt, is namelijk vrij groot, en dan gebeurd er _totaal niks_.
Laatst gewijzigd door kaween 13 aug 2008, 21:56, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Lord Utopia schreef:Bij Dommel en Tele2 bestaan er voor zover ik weet geen snelheidsverlagingen bij piekmomenten. Dommel koopt alvast meer dan genoeg in
.... oh, ik kan je heel erg verzekeren dat er bij T2 nog steeds snelheidsverlagingen zijn bij piekmomenten. Niet meer zo dramatisch als een jaar geleden, maar mijn downloadsnelheid valt makkelijk naar de helft terug tussen pakweg 18:00 en 20:30. Als ik dan nog 2000kbps haal mag ik blij zijn.
Het speelt al maanden zo elke avond weer raak. Ik heb dan ook zeker screenshots gemaakt hoe het in de avonden hier de verbinding Is. het zo zonder belgacom zouden het denk ik het niet zo een twee drie kunnen oplossen tenzei er bij thuis een spliter niet goed werkt maar dat betwijfel.kaween schreef:Ik neem aan dat je bedoelt dat je schrik hebt dat het "normaal" is als ze komen testen ? (je uitspraken zijn niet altijd even duidelijk).
Maar heb dus zeker iets wat ik kan laten zien dat ik s,avonds amper kan surfen.