adsl storing

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Sinds gisteren avond zijn er storingen op het EDPnet adsl netwerk rond Leuven. Op de site van EDPnet is hier niets over terug te vinden.

Op de Scarlet status page:

Code: Selecteer alles

Momenteel kan u storingen bij het surfen ondervinden. Wij stellen alles in het werk om uw internetverbinding zo snel mogelijk te herstellen. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.
Heeft er iemand wat meer info?
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Styno
Elite Poster
Elite Poster

net nu natuurlijk

Code: Selecteer alles

maandag 11 augustus 2008, 00:00
Er is een storing op een ATM knooppunt in Vilvoorde. Hierdoor is het mogelijk dat u momenteel niet kan verbinden. Wij willen u vragen om uw modem/router van tijd tot tijd te herstarten. 

Onze excuses voor het ongemak. 
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Mette
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Dit is al de 2de keer op ongeveer een maand tijd dat het internet 8+ uur plat ligt (en het heeft nog eens een keertje een uurtje uit gelegen). Ik begin zo stilletjes aan mijn geduld en vertrouwen er in te verliezen.

Nu ja, niet veel aan te doen zeker. Al vind ik het toch straf dat ik jaren zonder problemen edpnet heb kunnen gebruiken en er nu ineens op een maand tijd veel miserie is.

En ik was nog blij ook dat de limieten verhoogd waren ...
Praetorian
Premium Member
Premium Member

dat ligt aan scarlet van wie het netwerk is, en niet aan edpnet...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Praetorian schreef:dat ligt aan scarlet van wie het netwerk is, en niet aan edpnet...
Dat is natuurlijk het gemakkelijke antwoord. Net zoals alle problemen van Dommel de fout zijn van Belgacom. Zo is een reseller opeens nergens meer verantwoordelijk voor.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zaterdagavond,om 22.15u is het internet hier ook uit gegaan (ik zat net te gamen) zondagmorgen was alles weer normaal,zone Gent (09)
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Praetorian schreef:dat ligt aan scarlet van wie het netwerk is, en niet aan edpnet...
Dat kan en mag mij als klant helemaal niets uit maken aan wie het ligt. Er wordt betaald voor internet en dit moet dus ook worden geleverd.

Natuurlijk begrijp ik perfect dat dit misschien niet altijd mogelijk is en dat er dingen kunnen fout gaan. Maar op 1 maandje tijd vind ik 18+ uur (en nu toch al bijna een halve dag) toch redelijk wat persoonlijk

Nu ja, we zien wel wat er van komt.

edit: Ik krijg juist door dat het terug in orde is thuis. Raar dat mijn dyndns nog altijd niet werkt, maar soit, het is dus terug in orde normaal gezien.

Al blijf ik het lang vinden dat het heeft uit gelegen, een groot voordeel van edpnet (en daarom niet speciaal voor dit geval) is toch dat ze een goede support hebben.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Rond 22u30 was het gisteren ook al even weg hier ... moest nog een pak werk verzetten qua installaties en zat vast.

Na een kwartiertje Shaft ben ik dan nog eens komen proberen en toen werkte alles terug. Rond half 12 lag het echter terug uit en toen ik vanmorgen met goede moed (en hopen vertraging) terug wilde voortdoen nog altijd.

Qua support mag edpnet dan wel goed zijn, maar een overbelast toon als je naar hun helpdesk belt zou toch niet mogen :roll:

Dan maar naar Belgacom ADSL storing gebeld en daar kreeg ik al direct het 'er is een abnormale wachttijd' en dan ben ik er maar mee gestopt.

Hopelijk is het probleem definitief opgelost en kunnen we weer een lange tijd zonder onderbreking op internet ... als je het eens ECHT nodig hebt dan heb je prijs he :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik zat gisteren van 21:30 tot 23:30 uur op het (edp)net zonder problemen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

You lucky bastard :wink:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ik ook, het is rond 00 uur pas om zeep gegaan bij ons tot 9.20 deze morgen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Wie zegt dat het betreffende ATM netwerk van Scarlet is? De fout kan evengoed bij Belgacom liggen.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Heeft het eigelijk zin om een backup ISP te hebben?
Bijvoorbeeld Belgacom ADSL time: 5 euro per maand?
Bij Telenet is de goedkoopste formule al direct 20 euro.
Of een inbel account?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

edpnet lag er ook uit zone geel (014) ongeveer rond 22 u gisteren avond. Het boeit me niet aan wie het ligt ik ben klant bij edpnet ik zie toch geen topics bij BGC of Scarlet !?
rds
Plus Member
Plus Member

seagull schreef:Heeft het eigelijk zin om een backup ISP te hebben?
Ja, de Wifi van de buren
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

verbinding valt heel frequent uit. regio Tienen (15/8 2.13u) Kan telkens voor korte tijd terug online
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Hier is heeft het gisteren nacht ook weer uit gelegen van 2.45 tot 3.10.
Dit is al de zoveelste keer op korte tijd en het was zeer irritant gisteren omdat ik juist met een maat online aan het gamen was.

Toch iets te frequent aan het worden imo.

Edit: And again. Weer een paar minuten dat het uitvalt, iets wat vroeger bijna nooit gebeurde. Ik had maanden hetzelfde IP. Ik weet niet wat ze aan het uitsteken zijn maar het staat me in het geheel niet aan.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”