Na het instellen van mijn fritzbox (via de wizard) kreeg ik de melding dat de webinterface enkel nog via USB ging bereikbaar zijn. Geen probleem dacht ik, gewoon ergens een verkeerde optie geactiveerd. Maar sindsdien blijft mijn fritzbox zich continu herstarten:
Ik steek de stroomkabel in,
alle lichtjes branden heel eventjes,
waarna het powerledje een 5tal keer pinkt,
dan een 15tal seconden blijft branden
waarna weer alle lichtjes eventje aangaan,
het powerledje een 5tal keer pinkt
enzovoort...
Als ik de usbkabel insteek, hoor ik het windowsgeluidje dat er een usb apparaat aangesloten is, direct gevolgd door het geluidje dat het apparaat niet meer verbonden is, en dit ook in een lus.
Iemand hier een oplossing voor? Resetten via een telefoontoestel (met de code #991*15901590*) lukt niet, ik heb geen kiestoon...
Bedankt,
Thib.
fritzbox onbereikbaar en herstart continu
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Zeer vreemd, ik vraag me af welke instelling je hiervoor hebt veranderdthib schreef:Na het instellen van mijn fritzbox (via de wizard) kreeg ik de melding dat de webinterface enkel nog via USB ging bereikbaar zijn.
Denk dat je best AVM support eens contacteert, deze zijn erg behulpzaam (serienummer bij de hand houden).
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Juist zelfde aan de hand gehad. Ik had de fritzbox hier open op mijn bureau staan, was de connector aan het vervangen maar da ging dus niet (ander topic) maar omdat ik op internet een handleiding wou zoeken moest ik hem wel dus effe terug insteken.
Hij bleef dat toen dus ook doen, maar na het nieuwe kabeltje te verleggen en de stroom uit te trekken en weer in te steken ging het toch weer.
Maar ik heb zo'n gevoel dat jou situatie anders is
Hij bleef dat toen dus ook doen, maar na het nieuwe kabeltje te verleggen en de stroom uit te trekken en weer in te steken ging het toch weer.
Maar ik heb zo'n gevoel dat jou situatie anders is
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Welke fritzbox heb je? Er bestaat namelijk een recover tool om de box (via Windows) weer in "maagdelijke" staat te brengen. Op de ftp site van AVM vind je heel wat mappen, submappen, op hun beurt onderverdeeld in de verschillende types, Annex A of B, recover tools... Hier vind je de site waar je kan downloaden:
ftp://ftp.avm.de/
Zorg er in elk geval goed voor dat je de recover tool uit de goeie map (die bij jouw type past) downloadt, anders werkt het niet.
ftp://ftp.avm.de/
Zorg er in elk geval goed voor dat je de recover tool uit de goeie map (die bij jouw type past) downloadt, anders werkt het niet.
Bedankt voor de antwoorden!
De support van AVM reageerde idd vrij snel en met enkele oplossingen (onder andere met de recovery tools van de FTP site) maar niets werkte aangezien mijn box onbereikbaar is...
Zowel AVM als de winkel waar ik hem kocht, antwoordden dan dat ik hem mocht terugsturen, wat ik deze middag dus ook gedaan heb.
Thib.
De support van AVM reageerde idd vrij snel en met enkele oplossingen (onder andere met de recovery tools van de FTP site) maar niets werkte aangezien mijn box onbereikbaar is...
Zowel AVM als de winkel waar ik hem kocht, antwoordden dan dat ik hem mocht terugsturen, wat ik deze middag dus ook gedaan heb.
Thib.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Als je de Fritz!box net aangeschakeld hebt, heeft hij altijd een welbepaald vast IP adres gedurende een aantal seconden (192.168.178.1 als ik mij niet vergis). De recovery tool probeert nu net dit adres te bereiken (je moet hem uit- en aanzetten tijdens het runnen van die tool), en zo krijg je meestal toch nog verbinding, ook als je bvb het IP adres van je Fritz!box niet meer weet.thib schreef:maar niets werkte aangezien mijn box onbereikbaar is...
Maar in uw geval was er blijkbaar meer aan de hand. Het bovenstaande is dus maar gewoon ter informatie