Vraagje over homeconnect site verschil

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
xyrax
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2006, 10:48

Door het opslaan van de discovery line ben ik nu toch al aan het kijken om over te schakelen naar een ander abonnement.
Jammer genoeg is er volgens de dommel website nog geen mogelijkheid om adsl2+ bij ons te krijgen.
Nu keek ik op de website en kreeg ik dit als informatie :

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:

- adsl homeconnect: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec + telefonie

Als ik dan kijk op de dommel website bij homeconnect : Hier
Zie ik staan downloadsnelheid 12mbps.

Kijk ik dan bij loveno bij de Siemens SX762 staat er dan 4.0 mbps.

Wat is nu de juiste snelheid voor dit product.

Eens adsl2+ beschikbaar is hier in mijn gemeente, zal ik dan ook overschakelen naar de adsl2+ verbinding, welke overschakelings kosten zouden daarbij aangerekend worden.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Normaal gesproken krijg je 12Mbit, maar als dit niet beschikbaar is (er is geen landelijke dekking van ADSL2+ op het Belgacom Turboline netwerk) krijg je 4Mbit :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

L-army schreef:Normaal gesproken krijg je 12Mbit, maar als dit niet beschikbaar is (er is geen landelijke dekking van ADSL2+ op het Belgacom Turboline netwerk) krijg je 4Mbit :)

Ik denk dat je je vergist met die ADSL2+, die 12mbit gaat volgens mij over ADSL2 niet over ADSL2+ (ADSL2 max 12mbit, ADSL2+ max 24mbit) weet niet zeker hoe het zit met de dekking van ADSL2, maar denk dat die even groot als ADSL is, ik zou het in elk geval ook graag zelf wete, als iemand dit weet?
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Ik denk eerder dat je 9Mb krijgt. Nog een grote fout van dommel. Hun website bestaat uit contradicties. Dit komt van de interne "nieuws en updates"

# June 13 - 2008 - 1:38 AM POSTED: [dommel.com servicecenter]

onderwerp: homeconnect zonder datalimiet / homeconnect without datalimit
effective immediatly all homeconnect all-in-one accounts will cease to have a datalimit. before the datalimit was set at 100 gb.
this makes our homeconnect all-in-one account the only account under 50.00 euro/month in belgium that can really guarantee you the full pleasure of truly unlimited internet and phone calls.
as of 01/07/2008 the maximum speed of our homeconnect accounts will also be increased to 9.0 mbps as announced earlier.

-------------------------------------------------------------------------

vanaf vandaag is de datalimiet op onze homeconnect all-in-one oplossing afgeschaft.
hiermee is onze homeconnect oplossing de enige in de belgische markt die echt onbeperkt internetten en telefoneren mogelijk maakt voor minder dan 50.00 euro per maand zonder dat u zelfs nog een actieve belgacom telefoonaansluiting nodig heeft!
vanaf 01/07/2008 zal de maximum snelheid van deze account ook gratis verhoogd worden tot 9.0 mbps.
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

rpr schreef:Ik denk eerder dat je 9Mb krijgt. Nog een grote fout van dommel. Hun website bestaat uit contradicties. Dit komt van de interne "nieuws en updates"

# June 13 - 2008 - 1:38 AM POSTED: [dommel.com servicecenter]

onderwerp: homeconnect zonder datalimiet / homeconnect without datalimit
effective immediatly all homeconnect all-in-one accounts will cease to have a datalimit. before the datalimit was set at 100 gb.
this makes our homeconnect all-in-one account the only account under 50.00 euro/month in belgium that can really guarantee you the full pleasure of truly unlimited internet and phone calls.
as of 01/07/2008 the maximum speed of our homeconnect accounts will also be increased to 9.0 mbps as announced earlier.

-------------------------------------------------------------------------

vanaf vandaag is de datalimiet op onze homeconnect all-in-one oplossing afgeschaft.
hiermee is onze homeconnect oplossing de enige in de belgische markt die echt onbeperkt internetten en telefoneren mogelijk maakt voor minder dan 50.00 euro per maand zonder dat u zelfs nog een actieve belgacom telefoonaansluiting nodig heeft!
vanaf 01/07/2008 zal de maximum snelheid van deze account ook gratis verhoogd worden tot 9.0 mbps.


Sorry hoor, maar ik denk niet dat Dommel 12mbps adverteerd als ze maar 9mbps kunnen leveren, dit zou valse en misleidende reclame zijn (niet-klanten kunnen het interne nieuws niet lezen en dus zien ze alleen de 12mbps staan). Ik denk dat je gewoon 12mbps krijgt hoor. Anders zou Dommel al heel wat kwade telefoontjes gekregen hebben hierover.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het is wel degelijk ADSL2+
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

L-army schreef:Het is wel degelijk ADSL2+

owja, waarom staat dan alleen bij 24mbps download en 3mbps upload een "(2)" wat als betekenis heeft:

Code: Selecteer alles

( 2 ) the downloadspeed of 24,0 mbps and the uploadspeed of 3,0 mbps are currently only possible in a number of large cities and city centers. If you want to check if homeconnect adsl2+ is available to you, go to dommel.com >> internet access >> is adsl available on my telephone line ?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

b012145214 schreef:owja, waarom staat dan alleen bij 24mbps download en 3mbps upload een "(2)"


Omdat Belgacom haar ADSL2+ aanbod dichtknijpt tot 12 Mbit terwijl Dommel je zo hoog laat syncen als je kan. Bovendien gebruikt Dommel ADSL2+ Annex M en beperkt Belgacom zich tot ADSL2+ Annex A.

Heb je dus geluk dan hang je aan een centrale waar Dommel reeds haar eigen apparatuur heeft geïnstalleerd (Leuven bv) en kan je tot 24 Mbit gaan. De rest van België blijft beperkt tot de dichtgeknepen 12 Mbit van Belgacom.
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

deej schreef:
b012145214 schreef:owja, waarom staat dan alleen bij 24mbps download en 3mbps upload een "(2)"


Omdat Belgacom haar ADSL2+ aanbod dichtknijpt tot 12 Mbit terwijl Dommel je zo hoog laat syncen als je kan. Bovendien gebruikt Dommel ADSL2+ Annex M en beperkt Belgacom zich tot ADSL2+ Annex A.

Heb je dus geluk dan hang je aan een centrale waar Dommel reeds haar eigen apparatuur heeft geïnstalleerd (Leuven bv) en kan je tot 24 Mbit gaan. De rest van België blijft beperkt tot de dichtgeknepen 12 Mbit van Belgacom.

Kan heel goed zijn ja, ik dacht dat het over ADSL2 ging (omdat die ook max 12mbps aankan), sorry alvast als ik hier fout over was :wink:
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

b012145214, als ik je een tip mag geven. Als je iets denkt dan betekend dat niet opeens de waarheid ;)
Je vraagt het, dus verwachten wij als brave users dat we je kunnen helpen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

L-army schreef:b012145214, als ik je een tip mag geven. Als je iets denkt dan betekend dat niet opeens de waarheid ;)

Alles wees erop dat het ADSL2 was en niet ADSL2+, moet je tog toegeven :P

L-army schreef:Je vraagt het, dus verwachten wij als brave users dat we je kunnen helpen.

Ik vroeg het eigelijk niet, ik ben TS niet.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

b012145214 schreef:
L-army schreef:b012145214, als ik je een tip mag geven. Als je iets denkt dan betekend dat niet opeens de waarheid ;)

Alles wees erop dat het ADSL2 was en niet ADSL2+, moet je tog toegeven :P


Helemaal niet hoor. Alle berichtgeving over Belgacom en het BIPT hieromtrend ging altijd over ADSL2+.
xyrax
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2006, 10:48

Maar als je kijkt op die website link, dan zie je wel degelijk staan dat het over adsl en adsl2+ gaat : produktoverzicht :: telefonie en internet :: homeconnect :: adsl of adsl2+(2)


Ik wist niet dat adsl tot 12mbps kan gaan.
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Als je goed kijkt dan zie je dat bvb netconnect 4.6 mbps heeft, als je de speedpack neemt dan krijg je tot 12 Mbps snelheid maar dan heb je een adsl2+ modem nodig.
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

xyrax schreef:Ik wist niet dat adsl tot 12mbps kan gaan.

*offtopic
even een overzichtje qua theoretische snelheden:
ADSL: 8 mbit/s
ADSL2: 12 mbit/s
ADSl2+: 24 mbit/s
VDSL: 52 mbit/s
VDSL2: 100 mbit/s
VDSL2 wordt gebruikt voor digitale TV bij Belgacom, maar vanaf september gaat Dommel ook VDSL aanbieden aan personen waar ADSL2+ niet beschikbaar is.
*offtopic*
Laatst gewijzigd door b012145214 06 jul 2008, 09:31, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

b012145214 schreef:VDSL wordt gebruikt voor digitale TV bij Belgacom, maar vanaf september gaat Dommel ook VDSL aanbieden aan personen waar ADSL2+ niet beschikbaar is.
*offtopic*


Euhmzzz, dommel gaat VDSL2 leveren VDSL is afgeschreven.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

L-army schreef:
b012145214 schreef:VDSL wordt gebruikt voor digitale TV bij Belgacom, maar vanaf september gaat Dommel ook VDSL aanbieden aan personen waar ADSL2+ niet beschikbaar is.
*offtopic*


Euhmzzz, dommel gaat VDSL2 leveren VDSL is afgeschreven.

I know, idd een foutje in mijn post

*edited*
gentenaar1
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 feb 2006, 19:05
Locatie: Destelbergen

Dat betekent dan ook allicht dat je dan een VDSL of VDSL2 modem nodig hebt.
Heeft er iemand ook enig idee dat als je 4.7 km van de centrale zit je met VDSL2 aan 12 mbps komt.
matb
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Kun je nu weten of je je in die adsl2(+) regio bevind?
Want ik zou alleen homeconnect nemen als die snelheidsverhoging erin zit..

Mvg, matb
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

matb schreef:Kun je nu weten of je je in die adsl2(+) regio bevind?
Want ik zou alleen homeconnect nemen als die snelheidsverhoging erin zit..

Mvg, matb

https://sunlight.schedom-europe.net/aspx_tools/web_wizard.net/nl/nl_check_belgacom_lijn.aspx
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

b012145214 schreef:
matb schreef:Kun je nu weten of je je in die adsl2(+) regio bevind?
Want ik zou alleen homeconnect nemen als die snelheidsverhoging erin zit..

Mvg, matb

https://sunlight.schedom-europe.net/aspx_tools/web_wizard.net/nl/nl_check_belgacom_lijn.aspx


Wat dus ook niet veel zegt . Via telefoon zeggen ze dat ik op 7.4 km zit . En ik kan ook die 12 mbit dan krijgen .

Check op de tele2 site , daar kom ik alvast niet verder dan een 1.1 mbit profiel , wat klopt met wat dommel via telefoon meedeeld .

tele2:
http://www.tele2.be/productcheck/yourresult.php?&language=nl&checkref=OTg3MTg%3D

dommel :
https://sunlight.schedom-europe.net/aspx_tools/web_wizard.net/nl/nl_check_resultaat.aspx?cc=20313124120515681191572070229177224921374078888233&adsl=1&citi=0&citi_q=89BIL0&Ilength=
Laatst gewijzigd door dopke 06 jul 2008, 20:33, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dopke schreef:
Wat dus ook niet veel zegt . Via telefoon zeggen ze dat ik op 7.4 km zit . En ik kan ook die 12 mbit dan krijgen .

Check op de tele2 site , daar kom ik alvast niet verder dan een 1.1 mbit profiel , wat klopt met wat dommel via telefoon meedeeld .
Dat is ook de bedoeling niet van die test, ik heb het al gezegd. Maar als ge dat niet wilt begrijpen :roll:
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Lord Utopia schreef:Dat is ook de bedoeling niet van die test, ik heb het al gezegd. Maar als ge dat niet wilt begrijpen :roll:


En wat is dan de bedoeling van die test . Mensen abbo's aansmeren waarvan amper 1/12 van de snelheid behaalt wordt ? . Wat adsl2+ aangaat , ik heb zo weer m'n twijfels . als ze nu enkel in dit landelijk gebied de centrale van bilzen aanpassen , op die 7.4 km zal die homeconnect adsl2+ ook nie vet scoren .


Het is gewoon een vage test , die totaal niks zegt over de snelheid die je mag verwachten .
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dopke schreef:
Lord Utopia schreef:Dat is ook de bedoeling niet van die test, ik heb het al gezegd. Maar als ge dat niet wilt begrijpen :roll:


En wat is dan de bedoeling van die test . Mensen abbo's aansmeren waarvan amper 1/12 van de snelheid behaalt wordt ? . Wat adsl2+ aangaat , ik heb zo weer m'n twijfels . als ze nu enkel in dit landelijk gebied de centrale van bilzen aanpassen , op die 7.4 km zal die homeconnect adsl2+ ook nie vet scoren .


Het is gewoon een vage test , die totaal niks zegt over de snelheid die je mag verwachten .
Nee, het is daarom ook een test om te laten zien welke producten beschikbaar zijn.
Als Tele2 nu zegt dat je 4 Mb kan halen op 2 km afstand, dan wil dat niet zeggen dat je dat ook effectief haalt?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

4 mbit op 2 km is realistish , 12 mbit op 7.4 km is dat dan weer niet . Compleet waardeloze test dus , en beter bellen . De afstand die ik van dommel via telefoon krijg stemtovereen met het max abbo ik kan bestellen bij tele2 .
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dopke schreef:4 mbit op 2 km is realistish , 12 mbit op 7.4 km is dat dan weer niet . Compleet waardeloze test dus , en beter bellen . De afstand die ik van dommel via telefoon krijg stemtovereen met het max abbo ik kan bestellen bij tele2 .
Canvas is een waardeloze zender he, aja, ze tonen daar geen trigger happy. Gij maakt juist dezelfde vergelijking.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Lord Utopia schreef:
dopke schreef:4 mbit op 2 km is realistish , 12 mbit op 7.4 km is dat dan weer niet . Compleet waardeloze test dus , en beter bellen . De afstand die ik van dommel via telefoon krijg stemtovereen met het max abbo ik kan bestellen bij tele2 .
Canvas is een waardeloze zender he, aja, ze tonen daar geen trigger happy. Gij maakt juist dezelfde vergelijking.



:lol: :lol: grapjas . Die dommel test zegt niks over de snelheden die EFFECTIEF zal halen . Al zetten ze er 100 mbit . De afstand tot de centrale is alles bepalend , daarom beter bellen .
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

dopke schreef:4 mbit op 2 km is realistish , 12 mbit op 7.4 km is dat dan weer niet . Compleet waardeloze test dus , en beter bellen . De afstand die ik van dommel via telefoon krijg stemtovereen met het max abbo ik kan bestellen bij tele2 .

jeez, ze laten gewoon zien welke producten er beschikbaar zijn in jouw gebied, voor te weten hoeveel je effectief haalt moet je idd bellen, pfff
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 maa 2008, 01:17
Contacteer:

Ik denk da ze je de effectieve snelheid ook via telefoon niet kunnen zeggen, gewoonweg omdat ze dat zelf niet weten...

Ik heb een goeie maand geleden nog een mail ontvangen van dommel met als antwoord:

"Geachte,

De centrale ligt voor u op een afstand van 4,9km.
Welke de juiste snelheid gaat zijn die u gaat kunnen behalen kunnen wij nooit op voorhand voorspellen.
De snelheid is afhankelijk van veel verschillende factoren.
Deze afstand kan er wel voor zorgen dat u niet de maximale snelheid zal kunnen behalen."

Ook de afbeeldingen op het internet met de snelheid i.f.v de afstand voor adsl en adsl2+ verschillen enorm!

Sikk
Laatst gewijzigd door sikk 06 jul 2008, 21:46, in totaal 1 gewijzigd.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

b012145214 schreef:
dopke schreef:4 mbit op 2 km is realistish , 12 mbit op 7.4 km is dat dan weer niet . Compleet waardeloze test dus , en beter bellen . De afstand die ik van dommel via telefoon krijg stemtovereen met het max abbo ik kan bestellen bij tele2 .

jeez, ze laten gewoon zien welke producten er beschikbaar zijn in jouw gebied, voor te weten hoeveel je effectief haalt moet je idd bellen, pfff


En velen weten dat nu niet , zien op die page die mooie cijfers , en zijn dan teleurgesteld dat ze nog niet 1/10 van de expressnet snelheid halen , maar wel netjes een jaar vasthangen .


Mijn punt is , ga niet op die snelheidstest af , is gewoon waardeloos.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

sikk schreef:Ik denk da ze je de effectieve snelheid ook via telefoon niet kunnen zeggen, gewoonweg omdat ze dat zelf niet weten...

Ik heb een goeie maand geleden nog een mail ontvangen van dommel met als antwoord:

"Geachte,

De centrale ligt voor u op een afstand van 4,9km.
Welke de juiste snelheid gaat zijn die u gaat kunnen behalen kunnen wij nooit op voorhand voorspellen.

Sikk

De exacte snelheid kunnen ze nooit zeggen . Maar via telefoon kunnen ze wel de afstand zeggen waaruit je een gemiddeld maximum kunt afleiden . IVandaar dat deze test ook compleet misleidend is .
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 maa 2008, 01:17
Contacteer:

dopke schreef:Vandaar dat deze test ook compleet misleidend is .

Je hebt een punt... maar voor de mensen die de hele pagina lezen inclusief *tjes kan je afleiden dat het de theoretische maximale snelheid is die afhangt van de afstand tot de centrale...
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

dopke schreef:En velen weten dat nu niet , zien op die page die mooie cijfers , en zijn dan teleurgesteld dat ze nog niet 1/10 van de expressnet snelheid halen , maar wel netjes een jaar vasthangen .


Mijn punt is , ga niet op die snelheidstest af , is gewoon waardeloos.

(Ik heb nog geen Dommel Homeconnect, ik informeer mij eerst zeer goed voor ik overschakel, om problemen achteraf te vermijden. Dit zou iedereen moeten doen.)

Vind je het dan niet raar dat er allemaal ronde getallen staan zoals "12mbps" en "4mbps" ipv "1238 KB/s" ofzo? En niet zoveel mensen hebben de pech om op 7km van de centrale te wonen, diegenen bij wie dit wel zo is, tja, die moesten zich maar beter geinformeerd hebben. En 1/10 van de expressnet snelheid? Dat is +- 110KB/s effectief, dan moet je ook al wel zeer ver van de centrale wonen om zo'n snelheden te krijgen.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

b012145214 schreef:
Vind je het dan niet raar dat er allemaal ronde getallen staan zoals "12mbps" en "4mbps" ipv "1238 KB/s" ofzo? En niet zoveel mensen hebben de pech om op 7km van de centrale te wonen, diegenen bij wie dit wel zo is, tja, die moesten zich maar beter geinformeerd hebben. En 1/10 van de expressnet snelheid? Dat is +- 110KB/s effectief, dan moet je ook al wel zeer ver van de centrale wonen om zo'n snelheden te krijgen.



Niet zoveel mensen , :lol: , véél méér dan jedenkt ,véél méér . Het is natuurlijk makelijk om (nietsvermoedende )klanten te ronselen met mooie cijfers , die je dan in de verste verte niet kunt waarmaken .
matb
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

b012145214 schreef:
matb schreef:Kun je nu weten of je je in die adsl2(+) regio bevind?
Want ik zou alleen homeconnect nemen als die snelheidsverhoging erin zit..

Mvg, matb

https://sunlight.schedom-europe.net/aspx_tools/web_wizard.net/nl/nl_check_belgacom_lijn.aspx

Oké, die test had ik dus ook al gedaan en daar kom staat 12mbit bij de Homeconnect. Maar wilt dit dan zeggen dat ik in een adsl2+ gebied zit, verschijnt er dan bij sommige mensen 4mbit op die test?

PS: de test op de hoofdpagina is blijkbaar nog ni up to date, staat overal 4mbit

Mvg, matb!
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

matb schreef:

Oké, die test had ik dus ook al gedaan en daar kom staat 12mbit bij de Homeconnect. Maar wilt dit dan zeggen dat ik in een adsl2+ gebied zit, verschijnt er dan bij sommige mensen 4mbit op die test?

PS: de test op de hoofdpagina is blijkbaar nog ni up to date, staat overal 4mbit

Mvg, matb!

Is bij mij ook zo hoor, ik zal wel zien wanneer ik het heb hé :wink:
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

Ik kan niet begrijpen dat 2 verschillende testen van hetzelfde bedrijf 4Mbit en 12 Mbit geven. Afgaande op de 4Mbit op de homepage zou ik het niet bestellen, dan zit ik bij EDP met 6 Mbit beter. Slecht bezig daar bij Dommel...
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

rds schreef:Ik kan niet begrijpen dat 2 verschillende testen van hetzelfde bedrijf 4Mbit en 12 Mbit geven. Afgaande op de 4Mbit op de homepage zou ik het niet bestellen, dan zit ik bij EDP met 6 Mbit beter. Slecht bezig daar bij Dommel...

Omdat een nieuwere test een hoger resultaat geeft, zijn ze nog niet slecht bezig... Ik denk dat ze binnekort wel de nieuwere test gaan gebruiken op de homepage, denk dat hij nu nog in soort van béta-fase was.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Maar toch blijft ze misleidend ( zowel de nieuwe als de oude ) . Bij andere providers wil men me niet hoger zetten dan een 1mbps profiel . logish ook , zeker nadat dommel me aan de telefoon bevestigd heeft dat ik op 7.4 km van de centrale zit ! .


Ga niet af op die test , bellen is de boodschap .
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

dopke schreef:Maar toch blijft ze misleidend ( zowel de nieuwe als de oude ) . Bij andere providers wil men me niet hoger zetten dan een 1mbps profiel . logish ook , zeker nadat dommel me aan de telefoon bevestigd heeft dat ik op 7.4 km van de centrale zit ! .


Ga niet af op die test , bellen is de boodschap .

JEEEEEEEZZEESSSSS
begrijpt ge nog altij ni dat die snelheden de snelheden zijn die zij aanbieden met hun abbonementen, dus theoretisch zijn
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

/ "dopke" moet die naam onthouden, dak nimeer op u belachelijke posts antwoord
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”