Ikzelf heb dit nog nooit gezien, maar jullie waarschijnlijk wel:
in het voetpad:
binnengebrachte wachtbuizen:
In een nabijgelegen zeer oude straat hebben ze afgelopen week zo'n wachtbuizen (2 aaneengeplakte op grote rol) vanuit een bovengrondse verdeelkast ingegraven onder het voetpad, een 150 meter verder die 'bak' in de grond gestoken, en dan tot enkele honderden meter verder buizen ingegraven tot op een punt, midden in een fietspad (om volgende week verder te leggen?)
Momenteel ligt heel het parcours terug dicht.
Ik vermoed dat hier glasvezel inkomt en dat de bak dient om glasvezelmoffen in te steken. Ik denk dat dit niet voor gewoon koperkabel zal zijn?
Wie weet meer
ondergrondse Belgacom glasvezel-moffenbak?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
'k Heb de bak zelf en de inhoud nog nooit gezien, maar 'k heb er wel al overgelopen
- filipi
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Dit weekend een beetje door m'n gemeente gestapt, en wat bleek?
In een groot aantal straten zijn mensen in opdracht van Belgacom bezig:
Ik vermoed dat een ploeg zich bezighoudt met 'onderboren' van kruispunten, om er dan een stuk wachtbuis in te schuiven, waarna een andere ploeg de rest van de voetpaden openbreekt, wachtbuizen (van de rol) legt die worden gelast aan de kruispuntwachtbuizen. Hier en daar steken ze zo'n 'moffenput' waar per kopse zijde max. 3 x 2 wachtbuizen kunnen binnenkomen.
Het zal dus inderdaad VDSL zijn:
Belgacom opteert wel voor een soort tussenoplossing: er wordt glasvezel getrokken tot aan enkele duizenden schakelkasten in de Belgische straten, terwijl de capaciteit van de koperdraad die tot in de woning loopt, wordt opgewaardeerd met de VDSL-technologie, de opvolger van het bekendere ADSL.
En dat hier op den boerenbuiten
In een groot aantal straten zijn mensen in opdracht van Belgacom bezig:
Ik vermoed dat een ploeg zich bezighoudt met 'onderboren' van kruispunten, om er dan een stuk wachtbuis in te schuiven, waarna een andere ploeg de rest van de voetpaden openbreekt, wachtbuizen (van de rol) legt die worden gelast aan de kruispuntwachtbuizen. Hier en daar steken ze zo'n 'moffenput' waar per kopse zijde max. 3 x 2 wachtbuizen kunnen binnenkomen.
Het zal dus inderdaad VDSL zijn:
Belgacom opteert wel voor een soort tussenoplossing: er wordt glasvezel getrokken tot aan enkele duizenden schakelkasten in de Belgische straten, terwijl de capaciteit van de koperdraad die tot in de woning loopt, wordt opgewaardeerd met de VDSL-technologie, de opvolger van het bekendere ADSL.
En dat hier op den boerenbuiten
- filipi
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Yep, maar heeft de doorsnee ADSL-er (zonder Belgacom tv) hier niets aan? Iedere kopereigenaar heeft hier toch voordeel bij?lithion schreef:Ze moeten wel overal de afstand van hun koper inkorten willen ze aan iedereen Belgacom TV slijten.
Of is dat hier al elders besproken?
edit:
Ha, blijkbaar loopt bij het Belgacom/Skynet gedeelte al zoiets.