rar bestanden...
-
- Plus Member
Hallo,Ik zou 8 rarbestanden moeten aaneen kunnen zetten,is voor een film....
met welk programma kan ik dit juist?
Groetjes,
Groetjes,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Hoe bedoel je "aaneenzetten" ?benneken2312 schreef:Hallo,Ik zou 8 rarbestanden moeten aaneen kunnen zetten,is voor een film....
Groetjes,
Als het gerard is in 8 stukken kan je dat gewoon uitpakken met winrar ( of unrarx ).
-
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Met WinRAR kan je een bestand verdelen over verschillende RAR's.
Split to volumes, bytes
Geef daar geen 50 in maar 50 mb als je RAR's van 50 MB wilt. Of je eindigt met duizenden RAR'tjes op je desktop zoals ik ooit
Split to volumes, bytes
Geef daar geen 50 in maar 50 mb als je RAR's van 50 MB wilt. Of je eindigt met duizenden RAR'tjes op je desktop zoals ik ooit
Laatst gewijzigd door Zelete 17 jun 2008, 14:13, in totaal 1 gewijzigd.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
roflol, ik moest het 2 keer lezen en dan moest ik denken "tiens, wat komt de Gerard hier nu doen?"ditCh schreef:... gerard ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Daarvoor is WinRAR best geschikt denk ik.benneken2312 schreef:Hallo,Ik zou 8 rarbestanden moeten aaneen kunnen zetten,is voor een film....
Kun je hier downloaden: http://www.winrar.be/download.htm
De recenste versie is WinRAR 3.71 en WinRAR 3.80 bèta 2 is een testversie.
- Fustigateur
- Pro Member
Iemand die weet hoe je zelf een film in rar-bastanden zet? Waar moet je precies op klikken bij winrar? Uitpakken van rar-bestanden is geen probleem, dat is makkelijk.
- selder
- Moderator
"split to volume, bytes" aanduiden in WinRar.
Releases van releasegroups worden met een reden in RARs gesplit, zonder compressie, de bedoeling is van 1 groot bestand vele kleine bestanden te maken ... Weet er iemand in de klas ook waarom? (scene-mensen mogen niet antwoorden!)
Releases van releasegroups worden met een reden in RARs gesplit, zonder compressie, de bedoeling is van 1 groot bestand vele kleine bestanden te maken ... Weet er iemand in de klas ook waarom? (scene-mensen mogen niet antwoorden!)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- selder
- Moderator
Al eens allemaal tegelijk geselecteerd, dan rechts geklikt, en dan "extract to folder / here" genomen, en dan op "yes to all" op de overwrite vraag geantwoord??spacekiek schreef:en wat met verschillende ZIP files?
dan moet je die allemaal per file unzippen ... zzz
moet toch 'n beter proggie voor bestaan ?
Zodat iedereen een beetje krijgt?selder schreef:"split to volume, bytes" aanduiden in WinRar.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
- Fustigateur
- Pro Member
selder schreef:"split to volume, bytes" aanduiden in WinRar.
Graag wat meer gedetailleerde uitleg aub.
Toevoegen, uitpakken in, testen, .... dat zijn de knoppen die ik hier zie staan.
"zonder compressie"? rar is een compressieformaat he. Een xvid ofzo kunt ge nu eenmaal bijna niet meer verder compresseren. En 't gaat om de hele release in rar bestanden te steken. Hoeft niet per se over 1 groot bestand te gaan.selder schreef:Releases van releasegroups worden met een reden in RARs gesplit, zonder compressie, de bedoeling is van 1 groot bestand vele kleine bestanden te maken ... Weet er iemand in de klas ook waarom? (scene-mensen mogen niet antwoorden!)
@Fustigateur
Ga gewoon is door alle opties heen en ge komt er wel.
Please help, looking for a way to get rich and fast
- selder
- Moderator
Allez hup, hier is de lepel met pap, nu alleen nog slikken hé...Fustigateur schreef:Graag wat meer gedetailleerde uitleg aub. ...
Come again? Ik zeg net dat compressie totaal ondergeschikt is aan "van 1 groot bestand veel kleintjes te maken"...BungaMan schreef:"zonder compressie"? rar is een compressieformaat he. Een xvid ofzo kunt ge nu eenmaal bijna niet meer verder compresseren. En 't gaat om de hele release in rar bestanden te steken. Hoeft niet per se over 1 groot bestand te gaan
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ongetwijfeld verkeerd, maar gokje: Aangezien die bestanden vaak nietsvermoedend op een server worden gepropt vermijden ze dat er 1 groot bestand ergens op een server rondhuist. Als alles een relatief klein bestand is valt het niet zo snel op als je expliciet gaat zoeken naar "bestanden van meer dan 100 MB".selder schreef:Releases van releasegroups worden met een reden in RARs gesplit, zonder compressie, de bedoeling is van 1 groot bestand vele kleine bestanden te maken ... Weet er iemand in de klas ook waarom? (scene-mensen mogen niet antwoorden!)
- Fustigateur
- Pro Member
Wel wat onduidelijkheid over de op te splitsen grootte van het bestand. Dit wordt uitgedrukt in bytes. Om een bestand van pakweg 740MB op te splitsen moet je dat dus doen per 100 miljoen bytes wil je ongeveer 8 stukken rar bekomen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
selder schreef:"split to volume, bytes" aanduiden in WinRar.
Max grootte van een bepaald aantal MB per post (max +/- 50 MB)?
Eigenlijk nooit bij stilgestaan waarom ze dat doen... Wil het wel weten.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- selder
- Moderator
Meerdere bestanden, meerdere mensen die dat tesamen kunnen fillen (fxpen) op een ftp server...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Er bestaan andere "afkortingen" die u als eenheid kun gebruiken:Fustigateur schreef:Wel wat onduidelijkheid over de op te splitsen grootte van het bestand. Dit wordt uitgedrukt in bytes. Om een bestand van pakweg 740MB op te splitsen moet je dat dus doen per 100 miljoen bytes wil je ongeveer 8 stukken rar bekomen.
Standaard wordt dit - inderdaad - in bytes weergegeven. Maar als u een 'k' invoert op het einde van de volumegrootte, zal de ingevoerde grootte gelezen worden als kilobytes en als u 'K' invoert wordt de waarde met duizend vermenigvuldigd, 'm' betekent megabytes en 'M' staat voor een miljoen. Het is ook mogelijk om een waarde te kiezen uit de lijst onder het venster.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Maglor schreef:selder schreef:"split to volume, bytes" aanduiden in WinRar.
Max grootte van een bepaald aantal MB per post (max +/- 50 MB)?
Eigenlijk nooit bij stilgestaan waarom ze dat doen... Wil het wel weten.
The reason that splitting large files is recommended is mainly because of the fact some newsreaders and newservices, do not permit users to download files with missing articles as incomplete files. The larger the file, the greater the effective loss this causes and the greater the amount of PAR2 files that would be required for a repair. Additionally, some newsreader programs operate better when downloading multiple small files than they do with single large files (because of the way they allocate file and article downloads when using multiple connections to newsservers).
- selder
- Moderator
haha usenet Vanwaar komt al die rars in newsgroups denkt ge?
-
- Elite Poster
Dat is het punt niet, op usenet gebruikt men geen rars omdat deze zo geleverd worden.
Vergelijking : Je schrijft een 700MB bestand op een dvd, na een tijdje komt er een kras op je cd zodat dit 700MB niet meer terug naar je hd kan kopieren.
Stel nu dat je dit 700MB bestand opsplitst in 10MB parts. Dan kan je alleen de parts waar de dvd beschadigd is niet meer kopieren, de andere wel. De missing parts kan je dan herstellen door middel van pariteit.
Vergelijking : Je schrijft een 700MB bestand op een dvd, na een tijdje komt er een kras op je cd zodat dit 700MB niet meer terug naar je hd kan kopieren.
Stel nu dat je dit 700MB bestand opsplitst in 10MB parts. Dan kan je alleen de parts waar de dvd beschadigd is niet meer kopieren, de andere wel. De missing parts kan je dan herstellen door middel van pariteit.
-
- Elite Poster
funny
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
De rars worden gesplitst om te kunnen racen ... in een vroeger tijdperk (BBS) was dit eerder omdat modemverbindingen niet stabiel genoeg waren en het vrij k** was om een file van 20mb opnieuw te moeten beginnen up/downloaden. Zoals L-army reeds aanhaalde was 1.44MB toen de maximum grootte zodat je achteraf met je vrienden diskettes kon ruilen
Die size staat trouwens nog altijd in lijst bij WinRAR
(voor de pubers onder ons: ja 20mb was toen ongezien groot en bevatte meestal zo goed als een heel archief muziek, docs, etc )
L-army: deze site vind ik persoonlijk vollediger (en correcter)
http://www.aboutthescene.com/general/index.html
Die size staat trouwens nog altijd in lijst bij WinRAR
(voor de pubers onder ons: ja 20mb was toen ongezien groot en bevatte meestal zo goed als een heel archief muziek, docs, etc )
L-army: deze site vind ik persoonlijk vollediger (en correcter)
http://www.aboutthescene.com/general/index.html