@Rogue : Inderdaad een beetje snel zitten typen en daardoor het een en ander vergeten
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Beide opmerkingen zijn volledig terecht
Een update voor de geïnteresseerde...
Ondertussen zijn er twee belgacom techniekers langsgeweest. De eerste op dinsdag (3/06), en toen deze hier was werkte natuurlijk alles perfect en besloot hij dat het dus een eenmalig probleem was. (dat wel 4 dagen duurde maar kom
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
) Zeer sympathiek persoon maar de hele dag heeft het gewerkt dus kan hij ook niet meer doen. Diezelfde avond is het nog eens uitgevallen en ik dus weer de helpdesk gecontacteerd. Zonet is de twee technieker hier thuis vertrokken. Nu moet ik er wel bij vertellen dat we geen problemen meet hebben gekend de voorbije 48 uur dus hopelijk is het toch opgelost. De twee technieker wilde mijn snelheid naar beneden aangezien daar, volgens hem het probleem zou zitten.
Nu ben ik geen expert maar volgens mij moet een snelheid van 4mbit toch perfect mogelijk zijn voor mijn lijn.
Uit zijn meting kwam naar boven dat ik 59% relatieve capaciteit heb en op 1.3 Km van de centrale zit.
Hij heeft uiteindelijk de snelheid niet naar beneden gehaald omdat hij er (denk ik) zelf niet meer van overtuigd was
Deze lijnwaarden heb ik met mijn siemens gigaset uitgelezen.
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1024 kbps (upstream)
Ruismarge: 20.9 dB (downstream) / 19 dB (upstream)
Lijndemping: 25.5 dB (downstream) / 14 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Dit zijn toch waarden die voldoende zijn voor een 4mbit profiel ? of vergis ik mij hierin ?
Alvast bedankt.
Beostar