!! Opgelet: Dreambox dood met Gemini 4.31 !!

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
rottekop
Plus Member
Plus Member

Dreambox Multimedia...de fabrikant van digitale ontvangers. Zowel DVB-C en DVB-S.

Sinds 28/01/2008 staat dit bericht op hun website:
Attention!

Unfortunately we have found a growing number of forged Dreambox 500-S entering the market!

Due to this, we are going to institute legal proceedings against all vendors of these forgeries.

This is also for the sake of protecting our retailers.

If you can provide us with information pertaining to vendors of forgeries, please feel free to contact us via e-mail:

[email protected]
Nu is het zover: de image Gemini 4.31 doodt Dreamboxen van het type 500. Het zou alleen de cloneboxen treffen maar het is niet zeker dat het ook geen originele Dreamboxen treft. Het verschil met de originele dreamboxen is miniem. Alleen een kenner kan op het eerste zicht zeggen of het een originele is of niet ( aan de schroefjes kan men het zien :lol: )

Als het te laat is dan krijg je op je TV de volgende melding te zien:
This is clonebox. Please contact your provider
Het forum van Gemini is voorlopig gesloten.
The forums are currently offline for the following reason(s):

Das Forum ist bis auf Weiteres geschlossen. Bis zu einer offiziellen Aussage von Dream Multimedia haben wir uns entschlossen das Forum offline zu schalten. Es kann nicht sein, das wir für ein Vorgehen, für das wir nichts können, öffentlich an den Pranger gestellt werden und unsere Köpfe dafür hinhalten müssen.

Dream Multimedia ist nun ersteinmal an der Reihe sich zu den Vorfällen der letzten zwei Tage zu äußern.

Das Gemini Team

The Forum is currently closed.
We decided to close the forum till an official statement from DMM has arrived.
It is simply unaccaptable that we (the IHaD Team) are made responsible for actions taken by DMM.
It now is DMM's turn to make statement about the current situation.

The Gemini Team
Enige oplossing is een oudere image gebruiken. Nog voor het opstarten uiteraard... :roll:
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Is de Gemini dan niet de officiële firmware? Ik begrijp het niet goed.
Beostar
Member
Member

Enigma is de officiële firmware als ik mij niet vergis ;)
rottekop
Plus Member
Plus Member

Het zou ook impact hebben op andere merken van Linux-boxen. Dit gaat vele onschuldigen geld kosten :-(

Gemini is een alternatieve software.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

ik snap nog altijd de link niet tussen gemini en dmm.

dmm heeft er toch niet voor gezorgd dat die clonebox message verschijnt?
Please help, looking for a way to get rich and fast
rottekop
Plus Member
Plus Member

BungaMan schreef:ik snap nog altijd de link niet tussen gemini en dmm.

dmm heeft er toch niet voor gezorgd dat die clonebox message verschijnt?
Dit is een actie tegen clonen van Dreamboxen door Dream Multimedia. Gemini maakt images die Dreamboxen aansturen. In de laatste realease van Germini ( 4.31 ) zat als het ware een tijdbom ingebouwd. Ben je nu mee?

Op de website van Dream Multimedia staat ergens een link ( http://www.dream-multimedia-tv.de/english/downloads.php helemaal onderaan ) en dan kom je op een developers website terecht. Daar kan je kernels downloaden.

http://developer.elitedvb.net/listproje ... urr_dir=64

Als je daar kijkt staat er 1 deeltje dat in dit verhaal van belang is:
As a rule of thumb, everything contained in images for the dreambox is licensed as an open-source license, like GPL. One exception is our binary only kernel driver (head.ko, dream.o or xilleon.ko), which for multiple (unnamed) reasons can't be licensed as GPL (or similiar). We believe that it's *not* a derived-work of the kernel and thus, this licensing scheme is ok. In case you want to discuss this, email me with strong arguments, if possible with some which I haven't heard already.
In dat stukje driver zou de timer zitten met de gevolgen vandien. Maar dat zijn ze aan het uitzoeken. 8)

De vraag blijft hoe dan ook of het Team Gemini op de hoogte was van deze timer... :-)
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

rottekop schreef:Dit is een actie tegen clonen van Dreamboxen door Dream Multimedia. Gemini maakt images die Dreamboxen aansturen. In de laatste realease van Germini ( 4.31 ) zat als het ware een tijdbom ingebouwd. Ben je nu mee?
Da was wel duidelijk ja. Als ge nu ineens had gezegd dat gemini gebruik maakt van een closed-source binary die van dmm komt dan had ik het ook onmiddelijk gesnapt. Ik denk dat er maar weinig mensen dit weten.
Please help, looking for a way to get rich and fast
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

euhm Kun je de bootloader wijzigen van een cloon? met Jtag?

MAC-adres wijzigen en alles werkt weer, toch?

Uitpakken met multiboot barry allen en nodige bestanden wijzigen,...

Mogelijkheden genoeg toch?

Cloon: groen netwerklichtje, soms spellingsfouten op stickers op het toestel.

BTW der zijn nog altijd veel winkels waar je clonen kunt krijgen, opgelet dus.

oplossing: http://www.techwatch.co.uk/forums/30596 ... b500s.html
hoy69
Pro Member
Pro Member

ze zouden beter hun prijzen wat omlaag doen . dan zouden er nietzoveel mensen een cloon kopen
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Dus levis, gucci, prada, nike, breitling,........ moeten allemaal hun prijzen naar beneden doen omdat er iemand namaak van hun producten verkoopt.

Ik vind het spijtig dat met deze actie van Dream multimedia sommige onschuldigen ook zijn getroffen maar de meesten wisten heel goed dat ze een kloon kochten.
Dream heeft er nu dus voor gezorgd dat hun bootloader enkel werkt op hun toestellen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

alfadude schreef:Dus levis, gucci, prada, nike, breitling,........ moeten allemaal hun prijzen naar beneden doen omdat er iemand namaak van hun producten verkoopt.

Ik vind het spijtig dat met deze actie van Dream multimedia sommige onschuldigen ook zijn getroffen maar de meesten wisten heel goed dat ze een kloon kochten.
Dream heeft er nu dus voor gezorgd dat hun bootloader enkel werkt op hun toestellen.
Naar mijn weten is de bootloader anders bij clonen, dermee kan je ook niet flashen met een nulmodemkabel.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Zou dat niet eerder een hardwareprobleem van de clones zijn.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

In ieder geval kun je via JTAG elke cloon herstellen.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”