Speedtest vraagje?

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
Gast

Als ik mijn snelheid wil testen en ik klik op de test opent een kader met de verschillende providers,soms detecteerd het programma mijn provider automatisch en komt er te staan detected pi,maar merendeel van de tijd moet ik zelf mijn provider kiewen en dan komt dit ook niet in de lijst van 40 laatste snelheidstesten
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ofwel is het de (trage) server waarop de speedtest scripts staan (maar we veranderen binnenkort van server dus dat zal niet meer voorvallen) ofwel wordt je ip niet goed geresolved. Dat laatste wil zeggen dat bvb 123.123.123.123 niet kan omgezet worden naar user.pi.be ofzo waardoor het script niets van kenmerken in die string zal vinden zodat er geen provider kan gedetecteerd worden...
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nukem,

denk dat we dat systeem best eens veranderen dat hij niet controleert op een deel van de dns string, maar dat we gewoon eens opzoeken via ripe, welke adressen iedere ISP heeft en dat we daar gewoon een lijstje van maken en zuiver op het begin van het ip-nummer checken... neen?
I love it when a plan comes together!
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

The Oddity schreef:Nukem,

denk dat we dat systeem best eens veranderen dat hij niet controleert op een deel van de dns string, maar dat we gewoon eens opzoeken via ripe, welke adressen iedere ISP heeft en dat we daar gewoon een lijstje van maken en zuiver op het begin van het ip-nummer checken... neen?

Ja, maar dat vraagt wel wat werk :wink:
Het huidige systeem doet het trouwens prima (behalve bij chello).
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”