ADSL2+ beschikbaar in Juli???

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
quagmire
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2008, 22:22

Hey,

Ik heb een tijdje geleden op dit forum (en op tweakers.net) gelezen dat belgacom vanaf 1 juli zijn ADSL2+ netwerk moet openstellen voor alternatieve providers.

Volgens tweakers.Net zou dan 80% van belgië dekking hebben voor ADSL2+....


Ik vroeg mij af hoe dit nu concreet zit.... Wil dat zeggen dat de ADSL2+ abbo's van bijvoorbeeld Dommel of DxADSL dan ook effectief ineens beschikbaar zullen zijn in 80% van belgië vanaf komende juli?

Of zou het na het openstellen van het ADSL2+ netwerk nog een tijd duren voor dat soort verbinding overal aangeboden wordt door de alternatieve providers?


En... BELANGRIJK: hoe kun je erachter komen of ADSL2+ voor jou beschikbaar zal zijn?


Ik wil namelijk graag weg bij Telenet en een ADSL-verbinding nemen in de plaats....


Maar door dit bericht twijfel ik ofdat het misschien een goed idee is om nog te wachten tot de zomer


Wat zouden jullie aanraden.....nu overstappen of nog een aantal maanden wachten?


Alvast bedankt

:-)
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

moet je een beetje zelf zien. verwacht ADSL2+ in ieder geval maar niet te rap (we zullen nog wel eens zien of dat in juli al in orde is, ik dacht het niet)

ik zou nog even de kat uit de boom kijken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

quagmire schreef:Hey,
BELANGRIJK: hoe kun je erachter komen of ADSL2+ voor jou beschikbaar zal zijn?

Ik wil namelijk graag weg bij Telenet en een ADSL-verbinding nemen in de plaats....
:-)

Heel belangrijk, indien je over moest gaan naar Adsl is de afstand tot de centrale.
als je te ver zit zou je niet kunnen profiteren van adsl2+ en dan beter bij telenet blijven, zaak is te weten te komen de afstand naar de centrale.
In principe zou iedere provider moeten kunnen starten vanaf 1 juli met Adsl2+
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Ik hoop dat een ADSL modem dan ook nog werkt, en de volle 8/1Mbit krijgt. Bij Dommel Cityconnect heb ik nog niemand zien melden dat hun ADSL modem erop werkt?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

nogChoco schreef:Ik hoop dat een ADSL modem dan ook nog werkt, en de volle 8/1Mbit krijgt. Bij Dommel Cityconnect heb ik nog niemand zien melden dat hun ADSL modem erop werkt?

Nope zal niet gaan, moet een adsl2+ compatibele modem zijn.
reden: gewone adsl 8 Mb is niet hetzelfde als Adsl2+ (andere techniek)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”