inloggen op Scarlet One box lukt nt (C inside)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
marcelvb
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2008, 00:19

Mensen, ik heb een prangende vraag.

Mijn internet van Scarlet functioneert, maar mijn telefoongesprekken blijven onderbroken worden.

Het probleem is dat ik hiervoor naar Scarlet heb gebeld en dat ze mij dirigeerden naar http://172.19.3.1 (admin page van de Scarlet Box) en ik kan hier niet meer op inloggen, m.a.w. ik krijg de melding dat de pagina niet gevonden kan worden.

1) ik krijg dit zowel op IE 7.0 als Mozilla Firefox
2) ELKE andere pagina werkt (onbeveiligd, beveiligd)
3) onnodige actie waarschijnlijk, maar pingen naar 172.19.3.1 lukt zonder problemen
4) de computer is gecontroleerd op spyware
5) ook al valt het voor op beide browsers, heb ik voor alle zekerheid de cache van IE leeggemaakt en standaardinstellingen hersteld, wat niet helpt
6) ongeveer 3 weken geleden ben ik er op moeten inloggen voor een internetprobleem en toen ging het zonder problemen
7) Windows Firewall is effectief uitgeschakeld

nu, ik heb ook McAfee Security Center geïnstalleerd en ik weet dat dit waarschijnlijk de boosdoener gaat zijn (en ik ben ook van plan deze te deïnstalleren), maar toch zou ik al willen vragen : heeft iemand nog een andere suggestie :? ?
camille
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 okt 2007, 21:02
Locatie: antwerpen

Om te beginnen, staat er een router tussen uw pc en de scarlet-box ?
Gebruikersavatar
cygeus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 jul 2007, 09:33

camille schreef:Om te beginnen, staat er een router tussen uw pc en de scarlet-box ?
Dat zou normaal gezien geen verschil mogen uitmaken. Bovendien kan de box nog steeds gepingd worden.

Kan je nog telnetten naar de Scarlet box?
vanuit de cmd prompt:

Code: Selecteer alles

telnet 172.19.3.1 23
marcelvb
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2008, 00:19

cygeus schreef:
camille schreef:Om te beginnen, staat er een router tussen uw pc en de scarlet-box ?
Dat zou normaal gezien geen verschil mogen uitmaken. Bovendien kan de box nog steeds gepingd worden.

Kan je nog telnetten naar de Scarlet box?
vanuit de cmd prompt:

Code: Selecteer alles

telnet 172.19.3.1 23


geen router, telnet lukt nt, waarmee ik vermoed dat deze poort geblokkeerd is (en dan gaat het waarschijnlijk toch mijn McAfee zijn)
Gebruikersavatar
cygeus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 jul 2007, 09:33

marcelvb schreef:geen router, telnet lukt nt, waarmee ik vermoed dat deze poort geblokkeerd is (en dan gaat het waarschijnlijk toch mijn McAfee zijn)
Als McAfee poort 80 zou blokkeren dan zou je dit forum ook niet meer kunnen bezoeken. Lijkt me dan eerder een block op ip-adres ofzo. Maar je kan toch simpel testen of McAfee de boosdoener is door deze eens af te sluiten of te disablen ofzo.
coldman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 mei 2007, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

heb je al eens de modem uit getrokken en 10seconden gewacht
marcelvb
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2008, 00:19

coldman schreef:heb je al eens de modem uit getrokken en 10seconden gewacht


jaja, de meest simpele oplossing bleek weer de juiste te zijn :)

na de 'reset' lukte het weer om er op in te loggen, dank aan alle suggesties en voor de hulp!
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”