Sinds gisterenmiddag het volgende voor :
-router kan geen connectie meer maken, niet met edpnet login, niet met andere login, is een linksys router, bridged met een speedtouch 510 , simpele combo, maar doet al tijden goed zen werk. Router zegt "could not obtain an ip adress from the ppoe server" , iets wat op zich al wijst op een probleem voor de authentication attempt.
-linesync is in orde 640/6144 , geen drops
-getest met 2 aparte modems, zowel "as is", als direct op lijn zonder splitter en andere devices eraan, telkens hetzelfde issue.
- ik heb 3 jaar geleden exact hetzelfde voorgehad, toen was er een probleem op atm niveau blijkbaar, er waren wel outgoing packets (cellen dus, in atm speak) , en een atm ping richting mijn modem failde ook, bgc heeft toen volgens de note in het ticket een config op atm niveau aangepast.
-speedtouch 510 zen diagnostic geeft ook in dit geval aan : kBytes Tx/Rx = 20 / 0 , en een alcatel speedtouch home, die ik als test gebruikte; laat ook alleen outgoing attempts zien, niks incoming data.
-Een 4tel test via de LLU tool geefet niet direct problemen aan met de lijn, maar natuurlijk is dat alleen een telefonietest, en valt daar alleen uit op te maken dat de lijn fysiek "ok" is, verdere dsl info sta daar spijtig genoeg nie in.
Dit allemaal netjes doorgegeven via de telefoon aan edpnet, met de vraag van "kijk jongens, kunnen jullie dit eventueel late checken door bgc ?" , met als gevolg dat ik natuurlijk de hele draaiboek moest doorlopen van modem config tem username en password, ok, die jongens daar moeten ook hun directives volgen natuurlijk.
Echter wat zetten ze achteraf in het ticket ?
Een mens zou zich gaan afvragen waarom hij uberhaupt nog moeite doet om extra info te kunnen geven, als ze toch volledig genegeerd word.Klant heeft geen internet verbinding.binnen installatie nagelopen. Heeft geprobeerd 2 verschillenden modems te zetten , ook lijn zonder splitser getest.
Configuraties van modems nagekeken,bleek goed te zijn en het lukt steeds niet.
soit , buiten dat, dit zijn de statistics momenteel :
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 19.5
Attenuation (dB) up/down = 10.0 / 19.0
Noise Margin (dB) up/down = 19.0 / 17.5
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB
Nu , ik zou eens willen weten, gebaseerd op de info hierboven, of mijn vermoeden dat het probleem zich aan dslam/atm kant situeerd gerechtigd is, of dat er toch nog een probleem aan userkant kan zijn ? (zodat ik dat ook kan gaan uitsluiten, en maandag eens een telefoontje doen naar edpet ... )