Door de firewall van mijn werkgever kan ik niet via IMAP aan Gmail. Via de webinterface lukt dat wel, maar dat is niet even handig (bv ik bereid vaak mails off-line voor in Outlook). Thuis zijn er ook geen problemen.
Zijn er manieren om dit wel aan de praat te krijgen (Google zelf gaf me niet meteen een antwoord) ?
Gmail achter firewall
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
SSH tunnel ? ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik moet (en dat op mijn 100ste post ...ditCh schreef:SSH tunnel ?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
MSN en Hotmail laten inderdaad toe om via HTTP geaccessed te worden (en dat is bij ons toegestaan), maar kan je IMAP over HTTP laten lopen ?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Een SSH-tunnel is een oplossing, maar wel een erg omslachtige oplossing.
Wat je dan eigenlijk moet doen is thuis (of ergens anders extern) SSH laten lopen over poort 443 (SSL) of 80 (HTTP). Je moet dus thuis een server/service draaien en dan op je werk met PuTTY een connectie maken met je thuis-server over die poort 443 en interne een localhost-poort doormappen naar de externe server/poort.
Iemand hier op 't forum heeft daar ooit een blogpost aan gewijd, maar ik weet niet meer wie![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wat je dan eigenlijk moet doen is thuis (of ergens anders extern) SSH laten lopen over poort 443 (SSL) of 80 (HTTP). Je moet dus thuis een server/service draaien en dan op je werk met PuTTY een connectie maken met je thuis-server over die poort 443 en interne een localhost-poort doormappen naar de externe server/poort.
Iemand hier op 't forum heeft daar ooit een blogpost aan gewijd, maar ik weet niet meer wie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Wie 't juist was weet ik ook niet meer, maar de link heb ik nog welmeon schreef: Iemand hier op 't forum heeft daar ooit een blogpost aan gewijd, maar ik weet niet meer wie
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://weyland.be/wrdprss/index.php/200 ... sh-tunnel/
-
- Elite Poster
Ik gebruik het zelf dagelijks ... dus nee het is geen grapJan_B schreef: Ik moet (en dat op mijn 100ste post ...) toegeven dat ik niet weet of je dit enkel als grap zegt.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
ik ook ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Contacteer:
Ik zit met hetzelfde probleem achter een Linksys WRT54G met DD-WRT. De verbinding werd geweigerd verschijnt telkens. Alles staat juist ingesteld maar IMAP lukt niet.Jan_B schreef:Door de firewall van mijn werkgever kan ik niet via IMAP aan Gmail. Via de webinterface lukt dat wel, maar dat is niet even handig (bv ik bereid vaak mails off-line voor in Outlook). Thuis zijn er ook geen problemen.
Zijn er manieren om dit wel aan de praat te krijgen (Google zelf gaf me niet meteen een antwoord) ?
SSH zal niet lukken en DMZ van mijn IP ging ook niet... Iemand enig idee?
- Bijlagen
-
- GMAIL.jpg
- (6.43 KiB) 1136 keer gedownload
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Een Linksys laat normaal gezien alle connecties toe naar buiten... dus tenzij je ergens met DD-WRT (of een firewall op je PC) connecties naar buiten toe beperkt mag dit geen probleem zijn.area32 schreef:Ik zit met hetzelfde probleem achter een Linksys WRT54G met DD-WRT. De verbinding werd geweigerd verschijnt telkens. Alles staat juist ingesteld maar IMAP lukt niet.
-
- Plus Member
- Contacteer:
exact wat ik ook dacht... Ik gebruik al jaar en dag IMAP met Thunderbird. Nu wil ik Gmail gebruiken en 't gaat niet?r2504 schreef:Een Linksys laat normaal gezien alle connecties toe naar buiten... dus tenzij je ergens met DD-WRT (of een firewall op je PC) connecties naar buiten toe beperkt mag dit geen probleem zijn.area32 schreef:Ik zit met hetzelfde probleem achter een Linksys WRT54G met DD-WRT. De verbinding werd geweigerd verschijnt telkens. Alles staat juist ingesteld maar IMAP lukt niet.
Is de eerste keer dat ik Secure IMAP maar buiten dat die poort 993 gebruikt mag dat geen verschil maken.
Ondertussen POP3 getest en 't gaat ook niet... Strange. IMAP en POP3 staan ingeschakeld.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Jep, die staan aan. Als ik het uitzet verschijnt de melding dat het geen imap/POP3 server is.meon schreef:Je hebt toch wel POP3/IMAP-support ingeschakeld in je Gmail-profiel eh? Standaard staan die dingen namelijk uit.
Dat kan prima, gewoon mail ophalen maar op de server laten staan.CueBoy schreef:Misschien omdat'm zijn email wil ophalen op verschillende locaties/computers ?!?
Dan kan je het vanaf een andere locatie nog een keer ophalen.
Maar goed, terug naar de topic-starter, heb je al eens via Telnet geprobeerd die IMAP/POP server te bereiken?
Ik bedoel, kan je überhaupt daar wel geraken?
Normaal kan je daar komen met zoiets als: telnet servernaam 110
-
- Elite Poster
Dan staat de mail telkens als "nieuw" gemarkeerd als die ophaalt. Zeer onhandig. Als ik op PC1 met Imap een mail lees, staat die dan ook overaal gemarkeerd als gelezen.BasMSI schreef:Dat kan prima, gewoon mail ophalen maar op de server laten staan.CueBoy schreef:Misschien omdat'm zijn email wil ophalen op verschillende locaties/computers ?!?
Dan kan je het vanaf een andere locatie nog een keer ophalen.
Maar goed, terug naar de topic-starter, heb je al eens via Telnet geprobeerd die IMAP/POP server te bereiken?
Ik bedoel, kan je überhaupt daar wel geraken?
Normaal kan je daar komen met zoiets als: telnet servernaam 110
- Jan_B
- Premium Member
Klopt, dat verklaart ook mijn voorkeur voor IMAP.ditCh schreef:Dan staat de mail telkens als "nieuw" gemarkeerd als die ophaalt. Zeer onhandig. Als ik op PC1 met Imap een mail lees, staat die dan ook overaal gemarkeerd als gelezen.
- Jan_B
- Premium Member
Ik weet dat ik niet bereikbaar ben (aangezien de firewall van mijn werkgever dat allemaal toehoudt), vandaar mijn oorspronkelijke vraag.BasMSI schreef: Wel telnet eens naar de IMAP poort, weet je of het bereikbaar is of niet
Zoals ditCh antwoordde, is in mijn geval enkel een SSH-tunnel een (welliswaar omslachtige) oplossing.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Maar nog belangrijker (althans voor mij) is het hebben van een globale "Sent Items".ditCh schreef:Dan staat de mail telkens als "nieuw" gemarkeerd als die ophaalt. Zeer onhandig. Als ik op PC1 met Imap een mail lees, staat die dan ook overaal gemarkeerd als gelezen.
-
- Elite Poster
Ook alr2504 schreef: Maar nog belangrijker (althans voor mij) is het hebben van een globale "Sent Items".
Kan je in outlook ook oplossen door de sent items in de map te plaatsen met het artikel waarop je reageert. Dan heb je received en sent email bij elkaar. Werkt bij mij in ieder geval. Alle mail is gesorteerd in mappen. Enkel als ik reply op een mail die in de inbox zit, komt die in sent items terecht.
Please help, looking for a way to get rich and fast