Dommel Homeconnect - Internet en telefoon in één

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

Dommel.com schreef:homeconnect verschaft u internet en telefonie in één pakket aan een uiterst scherpe prijs. een actieve belgacom telefoonlijn is niet langer nodig, u belt 24/7 gratis naar vaste lijnen (excl. speciale nummers), u belt spotgoedkoop naar nationale mobiele en internationale nummers zonder langer onderscheid te hoeven maken in piek- of daluren.

de installatie en beheer van het pakket gebeurt via een simpel softwareprogramma dat u kan vinden in de gigaset homebox (starterkit). daarnaast bevat deze gigaset homebox een siemens draadloze adsl-router zodat u met een onbeperkt aantal computers veilig en snel op het internet kan surfen. in de prijs van deze starterkit is de activatie en de eerste maand abonnementskost reeds inbegrepen.

u kan deze starterkit aankopen via uw computer- of telecomshop. een lijst van deze verkooppunten vindt u hier vanaf 21/4/2008.

http://dommel.be/nl/voice/homeconnect.php?cust=home
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ha het is er eindelijk. En wacht maar af wie die verkooppunten worden, er gaan er nog een paar verschieten 8).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Alee, kheb mijn abonnement nu eens eindelijk gevonden. Geen Belgacom meer nodig, hoe zalig is dat? :D

Zouden ze ook eens geen mobiele telefonie aanbieden? Zou wel machtig zijn, eindelijk een tripple pakket :D

Ik zie het al, ongelimiteerd smsen aan 15 EUR :D
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

hopelijk is het dan ook mogelijk om over te schakelen van netconnect naar homeconnect
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

dat ziet er goed uit, moet je dan helemaal niks meer aan belgacom betalen (ik bedoel dan je aansluiting :oops: )?

De tarieven zien er ook zeer goed uit, toch maar eens kijken of het de moeite is om over te stappen :-D
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

-siemens gigaset zx762 adsl router
bestaat dat ding wel? Kan er in ieder geval niets over vinden. Het is waarschijnlijk een Gigaset SX762 WLAN dsl ?
En veel info over de prijs is er niet blijkbaar? Is die 48.95 euro/maand incl. btw voor adsl2+ of allebei? Weet iemand hier meer over?
En pas op de 48.95 is enkel bij domiciliering
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Damn ik mis al dit moois door mijn slechte 2.2 mbit/s lijn, anders dan analoog bellen werkt hier klote, goddomme toch :x
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Nu ja, ik zit aan +/- 45€/maand all-in. Niet interessant voor mij dus.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Ik wil echt niet speculeren maar ik vindt dit stukje toch wel interessant:
waakzaamwonen.nl schreef:Nieuwste technieken
De SX762 bevat een modern type ADSL modem met daarin toekomstige ADSL-technieken verwerkt (ADSL2+ technologie). In de nabije toekomst wordt het bijvoorbeeld mogelijk muziek en films te bestellen en tv te kijken via de SX762.

Zouden ze iets verwachten?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Als ik mij niet vergis is dit ook een van de eerste modems die ineens compatibel is met VDSL2. Maar daar vind ik geen bron-info over.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Slim gezien, nu overhalen ze ook de minder avontuurlijke klanten die misschien geen zin hebben om alles zelf te regelen (ADSL bij Dommel, lijn bij BGC, telefoon via Betamax). Het zal dus wel lonen, want de prijs is in elk geval interessant.

Echter voor de reeds avontuurlijke klant (en ik reken mezelf daar bij) is dit niets, daar het duurder is op maandbasis en je (weer) opgezadeld wordt met een adsl-modem/router van hen (of mis ik iets?).

Ik wacht wel even op ADSL2+ :D

EDIT: eneuh... ik zie ook plots "netconnect start", da's ook nieuw!
EDIT2: WTF, 2€/GB extra daar? ik zou net gaan zeggen dat ze een topper bijhebben, maar dit verpest het boeltje wel... :|
ooh. shiny.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Die router koop je gewoon bij hen voor 129, voor de rest is het van jezelf.

Die start dinges, van die 2 EUR extra, is gewoon omdat het een resel is van Light bij Belgacom. Daar is het 3 EUR voor 500 MB. Perfect voor de lightgebruikers he.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

(gewist wegens door mezelf slecht gelezen)
Laatst gewijzigd door Zambo op 15 mar 2008, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

die raw copper heb je toch niet nodig als je dat van dommel neemt?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Hm, vermoedelijk voip? hetgeen ze gebruiken voor hun digitel? of iets anders?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Die router koop je gewoon bij hen voor 129, voor de rest is het van jezelf.

Dus niet verplicht om deze te nemen/kopen?

Lord Utopia schreef:Die start dinges, van die 2 EUR extra, is gewoon omdat het een resel is van Light bij Belgacom. Daar is het 3 EUR voor 500 MB. Perfect voor de lightgebruikers he.

Maar waarom die 2€ vragen als je voor je andere produkten 0,3€ vraagt? Verdubbel het desnoods, maar verzevenvoudigen? :|
ooh. shiny.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

cloink schreef:Slim gezien, nu overhalen ze ook de minder avontuurlijke klanten die misschien geen zin hebben om alles zelf te regelen (ADSL bij Dommel, lijn bij BGC, telefoon via Betamax). Het zal dus wel lonen, want de prijs is in elk geval interessant.

Echter voor de reeds avontuurlijke klant (en ik reken mezelf daar bij) is dit niets, daar het duurder is op maandbasis en je (weer) opgezadeld wordt met een adsl-modem/router van hen (of mis ik iets?).

Ik wacht wel even op ADSL2+ :D

EDIT: eneuh... ik zie ook plots "netconnect start", da's ook nieuw!
EDIT2: WTF, 2€/GB extra daar? ik zou net gaan zeggen dat ze een topper bijhebben, maar dit verpest het boeltje wel... :|


die netconnect start is superinteressant voor veel mensen, alleen jammer van die 2MB down.over een paar maand hebben ze weer een nieuwe klant!
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

2 euro is niks voor een gb :) ivg met TN 1,02euro /150 MB :wink: . En het is nog goedkoper dan TN basicnet.
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

Ik vermoed dat Dommel een raw copper voor jou huurt en het huidige telefoonnummer naar een platform laat porteren van bv: KPN/versatel/tele2 of zelfs een andere aanbieder.

Deze telefoonnummer zal dan wss op hun IPswitch worden geïnstalleerd als nomadisch telefoonnummer.

Das volgens mij toch de enige mogelijke manier.
Wel jammer dat ze die raw copper nog zo duur moeten betalen... :?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Oja, Dommel biedt dus blijkbaar ongelimiteerd aan he. Voor plus kun je al tot 4 Mb krijgen na je 200 GB. Bij het gewone kun je voor 6 EUR extra al tot 4 Mb krijgen na 150 GB.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Lord Utopia schreef:Oja, Dommel biedt dus blijkbaar ongelimiteerd aan he. Voor plus kun je al tot 4 Mb krijgen na je 200 GB. Bij het gewone kun je voor 6 EUR extra al tot 4 Mb krijgen na 150 GB.

mediumband is geen ongelimiteerd, zelfs geen fup.

De reden waarom dommel dit doet is wss omdat ze teveel boostback-users hadden/hebben die ervanaf willen lijkt mij.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

laurens7 schreef:mediumband is geen ongelimiteerd, zelfs geen fup.
Euh, er staat weldegelijk 4Mbps als mediumband snelheid en als dat waar is en geen typfout, dan lijkt me dit allesbehalve "mediumband" maar inderdaad gewoon unlimited. :eek:
ooh. shiny.
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Laagste prioriteit dus je gaat waarschijnlijk helemaal geen 4 halen
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

t-town schreef:Laagste prioriteit dus je gaat waarschijnlijk helemaal geen 4 halen

Denk je? Zit hun backbone zo vol? Dacht het net niet... :?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Als ik kan overstappen zonder problemen van netconnect naar dit abbo zal ik het zeker doen !
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

L-army schreef:Als ik mij niet vergis is dit ook een van de eerste modems die ineens compatibel is met VDSL2. Maar daar vind ik geen bron-info over.


Dan moet je het eens vragen aan de boss himself hé ;). Maar je zit correct als ik me niet vergis. Dacht dat deze de allerlaatste Broadcom chipset had die dat kon.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

jaah geweldig gewoon.
Ik had hier thuis eens gesproken over bellen met VOIP en dat dat zo goedkoop was, en mijn vader wou dat ik dat hier regelde.

Ik heb niet veel zin om hier een betamaxcloon te gebruiken daar dat vrij ingewikkeld is, zeker als ik hier eens weg ben, mijn vader kent niets van pc's.

De prijzen verschillen niet zoveel als van betamax clonen ?
Wat denken jullie huidige betamaxcloon gebruikers, ook overstappen ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

HomeConnect is gewoon NetConnect plus rawcopper.

35,95 + 13,31 = 49,26 EUR. Dus voor al die mensen die met een rawcopper zitten bij Dommel, telefonie bij Telenet ofzo, kunne beter overstappen :D
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Hoe kunnen ze dat daar bij Dommel uithouden? :eek:

4 Mbit mediumband.. Ik hoop maar dat ze tegen volgend jaar niet zoveel klanten hebben dat ze het niet meer aankunnen :?
To download or not to download, that's the question.
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

heb je hier dan nog een speciale telefoon voor nodig, of kun je gewoon je vaste telefoon gebruiken?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

cloink schreef:
Lord Utopia schreef:Die router koop je gewoon bij hen voor 129, voor de rest is het van jezelf.

Dus niet verplicht om deze te nemen/kopen?

Ik kom hier nog eens op terug, omdat dit me cruciaal lijkt...

Iemand een ideetje of je vrij bent van keuze router (en dus bijgevolg ook gewoon "root" access hebt tot die router), of dat je sowiso opgezadeld wordt met een "dichtgetimmerde" Siemens?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Je moet wel degelijk die Siemens nemen voor zover ik het goed begrepen heb. En ik denk dat ie half open zal zijn zoals Tele2 hun modems half open zet.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Half-open zegt de optimist, half-dicht zeg ik... ;-)
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Ik heb een vraagje over deze formule:

1) Op de website staat:

Onbeperkt bellen 24/7 naar vaste lijnen (excl. speciale en betaalnummers zoals 070,0903, etc.).


Hoeveel bedraagt het tarief voor deze speciale nummers (het 070 helpdesknummer van Dommel valt hier trouwens ook onder :wink:)

Ik vind geen bedragen daarover terug op hun website. Je kan toch bellen naar deze nummers. Of zijn er telefoonnummers waar je niet naar kan bellen ?

2) Wat is het verschil tussen een Discovery Line nemen bij Belgacom (ik geloof dat je daar ook mee kan bellen, zij het niet zo goedkoop. but correct me, if i am wrong).

Daarnaast kun je ook altijd een GSM nemen (als je niet veel belt). Daar ben je iets beter bereikbaar mee. En betaal je ook enkel voor je gebruik.

Discovery Line van Belgacom is rond de 8 euro.
Netconnect is 35 euro (met domiciliering)
Totaal = 43 euro.

Dat is nog altijd goedkoper dan 48 euro in de maand.


Als je nauwelijks belt, haal je die 5 euro denk ik daar niet uit (ben je beter met GSM). En volgens mij kun je ook bellen, met die Discovery Line van Belgacom ? Of toch niet...

Wie weet meer ?
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Coop schreef:Wat denken jullie huidige betamaxcloon gebruikers, ook overstappen ?
Tja, als je vooral nationaal telefoonverkeer hebt kan overstappen misschien interessant zijn.
Hier vooral internationaal bellen, denk dat we dan beter af zijn met Voipcheap en Co.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Coop schreef:Wat denken jullie huidige betamaxcloon gebruikers, ook overstappen ?
no thanx, blijf gewoon doen zoals ik bezig ben. is nog steeds het voordeligste en ik heb nu de hardware aangekocht (fritzbox), ben ook tevreden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

cloink schreef:
laurens7 schreef:mediumband is geen ongelimiteerd, zelfs geen fup.
Euh, er staat weldegelijk 4Mbps als mediumband snelheid en als dat waar is en geen typfout, dan lijkt me dit allesbehalve "mediumband" maar inderdaad gewoon unlimited. :eek:


Dit lijkt mij eerder een aanbod dat mogelijk is op ADSL en ADSL2+.
Dus die 4mbps slaat dan op een gewone ADSL lijn van 4mbps itt 24mbps van ADSL2+. Tenzij dat 4mbps als mediumband gezien wordt ... Bovenaan staat ook "homeconnect :: adsl of adsl2+"

Ik ga het waarschijnlijk aan mijn ouders aanraden. In vergelijking met hun telenet telefonie+kabel-tv is dit bijna 30% goedkoper. De snelheid om te surfen maakt hen toch niet echt veel uit.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Zou ge geen eigen modem mogen/kunnen gebruiken? Heb hier een voip (sip) router liggen, dus is dan wat zot om ene nieuwe te kopen...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

deej schreef:Je moet wel degelijk die Siemens nemen voor zover ik het goed begrepen heb.
ooh. shiny.
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:51
Locatie: Beveren-Waas

Ik blijf ook bij het oude systeem.

Heb een netconect-lite abo betaal daar voor 29eur + discovery lijn 8eur + de gesprekken die ik via dommel voer ongeveer 5eur is nog altijd maar 42eur.

De grote gebruikers geven ze altijd maar voordelen maar de standaard gebruikers blijven altijd in de kou staan.

Nu zie ik dat ze nog een start abo hebben ook voor 17,95eur 1gb download als ze daar al eens 5 van maken voormij dan kom ik ook al gerust toe.
Zal toch eens cheken hoeveel ik juist gebruik. :wink:

Ne mens moet toch iets hebben voor te zagen he.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”