Probleem met inloggen ( adsl2fit )

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
No LiMiT
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2003, 18:46
Locatie: Aalst
Contacteer:

Beste mensen :)

Volgens de status pagina van adsl2fit (status : voltooid ) , is mijn abonnement geactiveerd , dus ik zou internet moeten hebben , als ik de gegevens invul volgens de brief die ik heb gekregen , dan krijg ik wel gegevens van de DHCP server , ik heb de DNS manueel ingevuld , ik zie dat mijn connectie verstuurt en ontvangt maar toch kan ik niet surfen of online gaan op msn en dergelijke . Ik heb wel een ethernet adsl modem , maakt dat iets uit?

En er pinkt een ledje (nu en dan) op de modem dat als symbool een @ heeft ( oranje ledje ) dus ik moet wel internet ontvangen niet?

Kan iemand me helpen aub.

Alvast Bedankt.
Mvg Maarten Van den Steen
.: Trance , a Lifestyle :.
vespacomp

Dat is doordat je na de status voltooid gekregen te hebben nog Zo'n 24 uur moet wachten alvorens je echt online kan, dus maandag kan je surfen:)
J@kk£
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2003, 22:35

Ik denk dat jij de dns gegevens op de verkeerde plaats ingevuld hebt zoals ik uit je uitleg kan opmaken. Ik vermoed dat je deze hebt ingevuld bij je netwerkkaart instellingen.
Dit is namelijk niet de bedoeling. Het enigste dat je moet doen is gewoon de cdrom die bij de modem stak in je lezer te steken die statr op van zelf en de setup gewoon te volgen, het enigste dat deze setup zal vragen zijn je user en pasw van je internetverbinding.
Deze gegevens worden in de modem instellingen opgeslagen en al de rest krijgt de modem automatisch van A2F. (DNS servers, VPI-waarde, VCI-waarde)
Meer moet je dus niet doen voor je internet in te stelle op je pc.

Dan over dat ledjes @ dat af en toe knippert, dat is dus niet normaal.
ff verduidelijken:

Als @ ledje uit is, dan Geen DSL-lijn
Als @ ledje Oranje knippert, dan Wacht op synchronisatie van de
DSL-lijn
Als @ ledje Oranje aan, dan DSL-lijn gesynchroniseerd
ALs @ ledje Groen/oranje verspringend, dan DSL-lijn gesynchroniseerd, wacht op eind-tot-eind verbinding
Als @ ledje Groen aan, dan DSL-lijn gesynchroniseerd en eindtot-eind verbinding geactiveerd

Al deze gegevens van de modem kan je terug vinden op de cdrom van de modem.
Dit is een gehele handleiding in pdf formaat en staat in de map documents en dan heb je ze in verschillende talen staan.

Voila meer moet je niet doen, veel geluk.


MVG

Jakke
J@kk£
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2003, 22:35

vespacomp, dat is niet altijd zo denk ik.
Iemand dat ik ken daar was ook pas vandaag zijn lijn voltooid en we hadden de user en pasw van de status page afgehaald en het werkte dus degelijk al wel.

Dus daar kan je niet vanuit gaan


MVG

Jakke
Vespacious

Hallo,
tegen mij hadden ze het in de tijd daadwerkelijk wel zo verklaard en het was dusook zo :)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Dat hangt er van af mensen....

Dat systeem van die voltooid is een automatisch systeem dat reageert op incident tickets die het krijgt van BGC en of Scarlet. Maw als een van beiden al nen 'complete' terugstuurt, dan past dat systeem zich aan naar voltooid.. als natuurlijk de actie in de LEX niet voltooid is.. ja dan geeft dat problemen :). Want dan is je lijn nog niet actief...

Je probleem: je hebt nog geen synchronisatie op de Scarlet DSLAM. Maw je zit er nog niet op. Zal dus idd vermoedelijk voor Maandag zijn.

Dit enkel als je modem,kabels en splitter correct zijn aangesloten.
Indien niet: kan dat ook voor probs zorgen, dan zit het probleem tussen line-uitgang modem en het tel.contact. Voor ideale opstelling zie snelgidsen bij Tutorials > Adsl Installation...
I love it when a plan comes together!
No LiMiT
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2003, 18:46
Locatie: Aalst
Contacteer:

Ok bedankt voor jullie hulp , maar als ik mijn modem in de eerste telefoonlijn steek dat in ons huis binnenkomt , dan pinkt het @ nog steeds . ( modem niet aangesloten aan pc )

Maar het rare is , als ik ga zien bij de status van mijn netwerkkaart , dan krijg ik packetjes binnen en ik verstuur er ook....
Alsook krijg ik een ip.... 10.0... en verder of is dat geen correct ip?
Dus heb ik toch verbinding niet?

Maar als ik de test wil uitvoeren , kan hij mijn lijn nooit synchroniseren.

Maar toch ontvang in packets en verstuur ik er , hoe kan dit?
Ik heb me ook laten weten dat je overal waar je een telefoonaansluiting hebt een splitter moet installeren? Zou dit het probleem zijn wrm hij niet kan synchroniseren? of moet dat niet?

Dank u
.: Trance , a Lifestyle :.
No LiMiT
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2003, 18:46
Locatie: Aalst
Contacteer:

Woohoo , ik heb het gevonden :D

Het lag dus aan mijn splitters , toch bedankt voor jullie hulp
.: Trance , a Lifestyle :.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

die 10.0.x.x is geen internet IP,

die pakketjes worden waarschijnlijk tussen modem en pc verstuurd

die splitters zijn nodig om niet van inet gesmeten te worden, als de telefoon gaat, als de telefoon gaat, is dit dus niet nodig :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Vermoedelijk dus gewoon splitter slecht gemonteerd of ergens verkeerde verbinding gemaakt.

Pakketjes komen idd van tussen je modem en je pc...

Wat betret splitters: overal plaatsten op de contacten waarop ook een telefoon is aangesloten.
I love it when a plan comes together!
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Ook waar bevoorbeeld een fax staat moet je een splitter plaatsen. Dus overal waar er een apparaat aangesloten staat op een telefooncontact.
Mr. KiloHertz

in andere woorden ...

alle apparaten die 4Khz gebruiken op koper moeten gesplit worden ten opzichte van de 1.1 Mhz van de dsl.

vwalla
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”