Ik had graag de nummer van de beller op mijn telefoontoestel gezien indien er via VoIP gebeld word.
De situatie is als volgt:
Ik heb VoIP van 3StarsNet.
Een vast telefoontoestel van Belgacom (Maestro 2035) dat aangesloten is op een Fritz!Box7140.
De FritzBox7140 houdt in een "Call List" de nummers bij indien het gesprek via VoIP verloopt, en het vast telefoontoestel heeft een display voor oa nummerweergave.
Toch verschijnt er geen telefoonnummer op het display indien er via mijn nummer van 3StarsNet gebeld word.
Heeft hier iemand een oplossing voor? Welke instellingen? Welk telefoontoestel laat wel het nummer zien van de beller?
Thx.
Nummerweergave op vast telefoontoestel via Fritz!Box7140
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Veel landen hebben een eigen systeem voor communicatie tussen handset en centrale.
Dit is waarschijnlijk op de Fritzbox in te stellen en misschien ook wel op de telefoon en heet Caller ID.
Je moet dus die van de Fritz in overeenstemming brengen met die van de handset.
Zelf gebruik ik een Nederlandse telefoon en de instellingen van mijn voipbox zie je op het plaatje hieronder.
Misschien kan hier iemand de instellingen voor een Belgische telefoon noemen.
Dit is waarschijnlijk op de Fritzbox in te stellen en misschien ook wel op de telefoon en heet Caller ID.
Je moet dus die van de Fritz in overeenstemming brengen met die van de handset.
Zelf gebruik ik een Nederlandse telefoon en de instellingen van mijn voipbox zie je op het plaatje hieronder.
Misschien kan hier iemand de instellingen voor een Belgische telefoon noemen.
- Bijlagen
-
- CallerID2.jpg
- (9.61 KiB) 628 keer gedownload
-
- CallerID.jpg
- (5.73 KiB) 631 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
onderstaande tabel (zie jpg) gevonden op http://www.voipplanet.nl/callerid.php
Voor België is het dus ETSI-DTMF.
Maar daar heb je ook weer 3 variaties op, dus even wat expirimenteren en het zal wel werken.
Voor België is het dus ETSI-DTMF.
Maar daar heb je ook weer 3 variaties op, dus even wat expirimenteren en het zal wel werken.
- Bijlagen
-
- calleridww.jpg
- (48.07 KiB) 49 keer gedownload
Bedankt 'Limburg' voor jouw antwoord.
Nu weet ik al dat ETSI-DTMF de juiste caller-ID configuratie is.
Hopelijk kan iemand mij nog vertellen hoe en waar dit in de FritzBox kan geselecteerd worden. Want ik heb dit nog niet in het menu teruggevonden.
Het lijkt erop dat de FritzBox enkel het Duitse ETSI-FSK doorgeeft aan een telefoontoestel.
Nu weet ik al dat ETSI-DTMF de juiste caller-ID configuratie is.
Hopelijk kan iemand mij nog vertellen hoe en waar dit in de FritzBox kan geselecteerd worden. Want ik heb dit nog niet in het menu teruggevonden.
Het lijkt erop dat de FritzBox enkel het Duitse ETSI-FSK doorgeeft aan een telefoontoestel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Nochtans werkt dit wel goed voor vele anderen. Heb je onder Telephony/Extensions/(kies een uitgang)/Extension Properties de optie "Calling line identification presentation (CLIP)" aangevinkt?Flanger schreef:Het lijkt erop dat de FritzBox enkel het Duitse ETSI-FSK doorgeeft aan een telefoontoestel.
Kijk ook eens onder Telephony/Regional options of het juiste land geselecteerd is (voor België, dat niet in de lijst staat, kies je "Other Country").