Je hebt verschillende mogelijkheden (deze heb ik ondertussen gevonden):
1° Fritzbox (digitelbox van dommel) --> is een adsl modem/router hier kan je 2 telefoons op aansluiten je inkomend gesprekken gaan via je belgacomlijn je uitgaande gesprekken via een voip provider (vb voipbuster, ....)
2° Linksys PAP2T (of andere) --> is een VOIP Adapter hier kan je 2 telefoons op aansluiten (of fax) ALLE gesprekken (inkomend en uitgaand) gaan via een voip provider, je kan een DID nummer (telefoonnummer) huren per maand (vb 3 starsnet.com) voordeel is dat je geen Belgacomlijn nodig hebt maar als je adsl hebt is dit een extra kost (aangezien je toch een telefoonlijn nodig hebt) dit is wel een oplossing voor Telenet oa ...
3° Linksys SPA-3102 (of andere) --> is een VOIP Gateway hier kan je 1 telefoon op aansluiten maar deze gateway heeft veel mogelijkheden zie
Inkomende gesprekken gaan via je Belgacomlijn, uitgaande via een voip provider, bij stroomuitval gaan al je gesprekken automatisch via Belgacom, je kan de SPA-3102 bellen (vb via gsm) om goedkope internationale gesprekken te voeren via je GSM, ed ....
voor meer info:
http://www.callvoip.nl/product_info.php ... MAoduTehIA
Ik ben ook al een tijdje aan het nakijken welke oplossing voor mij de meeste voordelen biedt en op dit moment gaat mijn voorkeur uit de SPA-3102. Een van de voordelen is dat je onafhankelijk bent van je modem, als Dommel Cityconnect in mijn regio komt dan kan ik ook een annex m modem installeren, dit voordeel heb je niet bij de fritzbox.