Klachten over Telenet uitgesmeerd in de media.
Een greep uit de klachten tegen Telenet
'Reclame maken, ja. Maar respect voor de klant?'
Telenet is de kampioen van de lezersklachten in onze rubriek Woord en Wederwoord. Sinds nieuwjaar klaagt bijna dagelijks een lezer een onopgelost probleem aan. Een greep hieruit.
'Reclame maken op tv kunnen ze goed, maar hun klanten respecteren is iets heel anders', zegt An Pauwels uit Sint-Job-in-'t-Goor. Telenet wou haar de rekeningen van een naamgenote laten betalen.
Eind 2006 verhuisde Pauwels na een echtscheiding. Ze sloot aan bij Telenet. Omdat ze met een van haar laptops maar niet op het internet raakte, belde ze de klantendienst. Daar zegden ze dat ze eerst de openstaande facturen van twee jaar terug moest betalen. Pauwels antwoordde dat dit onmogelijk was omdat ze nooit eerder aangesloten was. Maar de maatschappij hield vol.
Na een paar keren over en weer bellen eiste de klantendienst van Telenet in december 2007 dat ze bij haar gemeente een attest ging vragen met de beschrijving van waar ze overal gewoond heeft. 'Ik heb dat aangetekend opgestuurd, maar heb nooit antwoord gekregen.'
Nu, meer dan een maand later, is de zaak nog altijd niet opgelost. Meer nog: eerst wist de klantendienst van niets, en uiteindelijk kreeg Pauwels te horen dat haar brief 'nog niet verwerkt is'.
Een ander geval: een familie betaalde een jaar de rekening van een ander. Een dame klaagt dat ze schuldvorderingen krijgt voor rekeningen die de hare niet zijn.
Lezer Rudi De Sutter moest wekenlang op zijn telefoonaansluiting wachten. 'Ik heb die nodig, want mijn vrouw is ziek en ik moet de dokter kunnen bellen.' Op 24 december was hij aangesloten en was hem beloofd dat de telefoon 's anderendaags zou werken. Hij heeft zo'n zestig keer naar Telenet gebeld, en telkens zei men hem dat het binnen de twee à drie dagen zou werken. Op 14 januari kreeg hij uiteindelijk een mail met de opmerking dat zijn telefoon zou moeten werken.
'De service van Telenet is schandalig', zegt De Sutter. 'Je moet vijftien keer op een knopje duwen. Dan zit je in de wachttijd tien minuten naar hetzelfde liedje te luisteren, en intussen zie je je belwaarde van je gsm opgebruiken.' Andere klachten handelen over nieuwe technische snufjes. Paul Moortgat uit Sint-Niklaas klaagt aan dat hij wel voor hogedefinitietelevisie betaalt maar nauwelijks uitzendingen in die kwaliteit krijgt. Dat niet alleen: hij heeft ook plots geen teletekst meer. (bm)
bron: nieuwsblad.be
'Reclame maken, ja. Maar respect voor de klant?'
Telenet is de kampioen van de lezersklachten in onze rubriek Woord en Wederwoord. Sinds nieuwjaar klaagt bijna dagelijks een lezer een onopgelost probleem aan. Een greep hieruit.
'Reclame maken op tv kunnen ze goed, maar hun klanten respecteren is iets heel anders', zegt An Pauwels uit Sint-Job-in-'t-Goor. Telenet wou haar de rekeningen van een naamgenote laten betalen.
Eind 2006 verhuisde Pauwels na een echtscheiding. Ze sloot aan bij Telenet. Omdat ze met een van haar laptops maar niet op het internet raakte, belde ze de klantendienst. Daar zegden ze dat ze eerst de openstaande facturen van twee jaar terug moest betalen. Pauwels antwoordde dat dit onmogelijk was omdat ze nooit eerder aangesloten was. Maar de maatschappij hield vol.
Na een paar keren over en weer bellen eiste de klantendienst van Telenet in december 2007 dat ze bij haar gemeente een attest ging vragen met de beschrijving van waar ze overal gewoond heeft. 'Ik heb dat aangetekend opgestuurd, maar heb nooit antwoord gekregen.'
Nu, meer dan een maand later, is de zaak nog altijd niet opgelost. Meer nog: eerst wist de klantendienst van niets, en uiteindelijk kreeg Pauwels te horen dat haar brief 'nog niet verwerkt is'.
Een ander geval: een familie betaalde een jaar de rekening van een ander. Een dame klaagt dat ze schuldvorderingen krijgt voor rekeningen die de hare niet zijn.
Lezer Rudi De Sutter moest wekenlang op zijn telefoonaansluiting wachten. 'Ik heb die nodig, want mijn vrouw is ziek en ik moet de dokter kunnen bellen.' Op 24 december was hij aangesloten en was hem beloofd dat de telefoon 's anderendaags zou werken. Hij heeft zo'n zestig keer naar Telenet gebeld, en telkens zei men hem dat het binnen de twee à drie dagen zou werken. Op 14 januari kreeg hij uiteindelijk een mail met de opmerking dat zijn telefoon zou moeten werken.
'De service van Telenet is schandalig', zegt De Sutter. 'Je moet vijftien keer op een knopje duwen. Dan zit je in de wachttijd tien minuten naar hetzelfde liedje te luisteren, en intussen zie je je belwaarde van je gsm opgebruiken.' Andere klachten handelen over nieuwe technische snufjes. Paul Moortgat uit Sint-Niklaas klaagt aan dat hij wel voor hogedefinitietelevisie betaalt maar nauwelijks uitzendingen in die kwaliteit krijgt. Dat niet alleen: hij heeft ook plots geen teletekst meer. (bm)
bron: nieuwsblad.be
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=BB1N2IOC
en weeral minimaliseren ze de verhalen van de consumenten, want die weten toch niet goed wat ze vertellen. net zoals 'maar 6 %' over hun limiet gaat bij de internet klanten, rara hoeveel procent meer dan dikwijls tegen die limiet aanhangt, en hoeveel extra geld in het laatje ze binnenkrijgen iedere maand.
ongelofelijk dat bedrijf, echte vlaamse trots.. en je kan hier maar 1 ding uit afleiden, op korte termijn gaat er niets veranderen. wegwezen is de enige boodschap die ze verstaan.
en weeral minimaliseren ze de verhalen van de consumenten, want die weten toch niet goed wat ze vertellen. net zoals 'maar 6 %' over hun limiet gaat bij de internet klanten, rara hoeveel procent meer dan dikwijls tegen die limiet aanhangt, en hoeveel extra geld in het laatje ze binnenkrijgen iedere maand.
ongelofelijk dat bedrijf, echte vlaamse trots.. en je kan hier maar 1 ding uit afleiden, op korte termijn gaat er niets veranderen. wegwezen is de enige boodschap die ze verstaan.
- localhost
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
- Twitter: amedee
- Locatie: Sint-Niklaas
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Bart Moerman heeft maar de helft geschreven van wat hem geduldig uitgelegd is. En hij moest ook nog vragen wat het verschil is tussen download en upload.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Zouden ze dit nu echt zelf nog geloven?
En klanten zijn misnoegd over die drukopdeknop-actie, maar dit antwoord van telenet hierop vind ik ronduit beledigend tov die klanten:
Nieuwsblad schreef:Vicepresident Vincent verdedigt de kinderziektes. 'Dit is echte spitstechnologie. België is echt een voorloper voor alles wat digitale televisie is. Wij vinden hier elke dag het wiel opnieuw uit.'
En klanten zijn misnoegd over die drukopdeknop-actie, maar dit antwoord van telenet hierop vind ik ronduit beledigend tov die klanten:
'Ach, dat is een reclameslogan'
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor.wasa schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=BB1N2IOC
en weeral minimaliseren ze de verhalen van de consumenten, want die weten toch niet goed wat ze vertellen. net zoals 'maar 6 %' over hun limiet gaat bij de internet klanten, rara hoeveel procent meer dan dikwijls tegen die limiet aanhangt, en hoeveel extra geld in het laatje ze binnenkrijgen iedere maand.
ongelofelijk dat bedrijf, echte vlaamse trots.. en je kan hier maar 1 ding uit afleiden, op korte termijn gaat er niets veranderen. wegwezen is de enige boodschap die ze verstaan.
Allé de duopolisten dekken elkaar weer met alle middelen in tegen de waarheid die stilletjes aan het licht komt. Om toch maar hun limieten, dure prijzen, manklopende service en dergelijke te blijven verdedigen. europa waar blijf je. Je bent hier dringend nodig om de twee kindertjes op de vingers te tikken.hollebollegijs schreef: ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ah, dus eigenlijk zouden we moeten toekomen met de helft van de huidige limiet!hollebollegijs schreef:ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor.
-- wacht effe --
Als gemiddeld slechts 4 GB gebruikt wordt, waarom is er dan een limiet als die toch niet gehaald word, gemiddeld?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
tja, er zijn limieten om misbruik te verkomen. pasop dat is de uitleg van belgacom en telenet, niet de mijne hoor.meon schreef:Ah, dus eigenlijk zouden we moeten toekomen met de helft van de huidige limiet!hollebollegijs schreef:ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor.
-- wacht effe --
Als gemiddeld slechts 4 GB gebruikt wordt, waarom is er dan een limiet als die toch niet gehaald word, gemiddeld?
Ik zal het dan maar eens aan u op de man af vragen:hollebollegijs schreef:tja, er zijn limieten om misbruik te verkomen. pasop dat is de uitleg van belgacom en telenet, niet de mijne hoor.
Hollebollegijs, vindt u dat de huidige limieten nog aanvaardbaar en te verantwoorden zijn, wetende dat een toch niet onaardige 6% van de klanten van, in dit geval, de telenetklanten deze overschrijdt?
Spreekt u nu uit eigen persoonlijke naam of als Belgacom medewerker?hollebollegijs schreef: tja, er zijn limieten om misbruik te verkomen. pasop dat is de uitleg van belgacom en telenet, niet de mijne hoor.
Dus er staat niets in de weg om de limieten af te schaffen. Dat haal ik toch uit uw redenering.
Dus mogen we allemaal een PM sturen om onze limieten in de vuilbak te smijten, daar gaat u duidelijk voor zorgen. Zowel bij uw bedrijf Belgacom als bij Telenet waar daar hebt u ook goede banden mee daar je informatie hebt die we anders niet te horen krijgen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
ik spreek in naam van belgacom, niet uit eigen naam.Dédé schreef:Spreekt u nu uit eigen persoonlijke naam of als Belgacom medewerker?hollebollegijs schreef: tja, er zijn limieten om misbruik te verkomen. pasop dat is de uitleg van belgacom en telenet, niet de mijne hoor.
Dus er staat niets in de weg om de limieten af te schaffen. Dat haal ik toch uit uw redenering.
Dus mogen we allemaal een PM sturen om onze limieten in de vuilbak te smijten, daar gaat u duidelijk voor zorgen. Zowel bij uw bedrijf Belgacom als bij Telenet waar daar hebt u ook goede banden mee daar je informatie hebt die we anders niet te horen krijgen.
limieten afschaffen. juist niet. 95% is tevreden en klaagt niet. dus waarom zou belgacom dit afschaffen. enkel als ze zien dat er meer verbruikt meer door veel meer personen, dan zal belgacom de limieten misschien verhogen maar afschaffen, nee hoor, vergeet dat, dat is belgacom niet van plan.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
hollebollegijs, ik vind het nobel dat ge u hier probeert te verweren, maar op userbase gaat ge niet veel mensen vinden die het eens zijn met u (of beter, uw werkgever).
Misschien wel een leuke vraag: zou belgacom een probleem hebben moest -iedereen- maandelijks zijn 12 GB gebruiken?
Misschien wel een leuke vraag: zou belgacom een probleem hebben moest -iedereen- maandelijks zijn 12 GB gebruiken?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
ik weet het dat de meesten hier op UB niet akkoord zijn met belgacom hieromtrent de limieten. maar ja ze zijn er nu eenmaal. en mij persoonlijk kan het niets schelen. ik ben tevreden net zoals de overgrote meerderheid. en nu ben ik ermee weg. goed weekend iedereen.meon schreef:hollebollegijs, ik vind het nobel dat ge u hier probeert te verweren, maar op userbase gaat ge niet veel mensen vinden die het eens zijn met u (of beter, uw werkgever).
Misschien wel een leuke vraag: zou belgacom een probleem hebben moest -iedereen- maandelijks zijn 12 GB gebruiken?
Dan heb ik wel een tegenvraag, was er aanvankelijk niet voor het ADSL Go abonnement (met de optie Multi een upload van 4,800 in plaats van actueel 3,300) ?hollebollegijs schreef:ik spreek in naam van belgacom, niet uit eigen naam.
limieten afschaffen. juist niet. 95% is tevreden en klaagt niet. dus waarom zou belgacom dit afschaffen. enkel als ze zien dat er meer verbruikt meer door veel meer personen, dan zal belgacom de limieten misschien verhogen maar afschaffen, nee hoor, vergeet dat, dat is belgacom niet van plan.
Ik dacht van wel... 'n quote van april 2005
(was toen nog Skynet klant, nu Belgacom klant)ZeRoC schreef:heb eens even gekeken naar uw lijn...
uw gewone is perfect in orde, heb wel gezien dat je op 3,7km van de centrale zit. En momenteel staat uw adsl lijn op 4mb, maar ik vrees ervoor dat die snelheid niet haalbaar zal zijn voor u.
Bekijk voor de zekerheid es naar uw binnenbekabeling, en als die ok is dan even bellen naar 0800 22 312, en vragen om uw lijn terug op 3,3mb te zetten
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Als Telenet klant vind ik dit echt ronduit schandalig!
Ik heb 2 weken geleden 2 klachten gemeld zowel telefonisch als via mail:
- Telemeter heeft GEEN nachttarief aangerekend
- Ik kan mijn abbo niet via Mijn Telenet veranderen
Tot op heden nog geen enkele respons ontvangen!
Ik heb 2 weken geleden 2 klachten gemeld zowel telefonisch als via mail:
- Telemeter heeft GEEN nachttarief aangerekend
- Ik kan mijn abbo niet via Mijn Telenet veranderen
Tot op heden nog geen enkele respons ontvangen!
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Opstappen en wegwezen, Dafke!
Ik meen dat hollebolle zelf al gezegd heeft in andere topics dat hij persoonlijk de limieten ook zou afschaffen wat niet wegneemt dat hij ze economisch zeker wel aanvaardbaar vindt.
Ik meen dat hollebolle zelf al gezegd heeft in andere topics dat hij persoonlijk de limieten ook zou afschaffen wat niet wegneemt dat hij ze economisch zeker wel aanvaardbaar vindt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- ISP Official
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
- Twitter: Telenet
- Bedankt: 49 keer
Kun je mij een PM sturen met je klantennummer? Dan zal ik het laten nakijken.Dafke schreef:Als Telenet klant vind ik dit echt ronduit schandalig!
Ik heb 2 weken geleden 2 klachten gemeld zowel telefonisch als via mail:
- Telemeter heeft GEEN nachttarief aangerekend
- Ik kan mijn abbo niet via Mijn Telenet veranderen
Tot op heden nog geen enkele respons ontvangen!
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ola, Charlotte heeft de weg naar Userbase gevonden
Heel diep in mijn binnenste he, dan lach ik ook telkens Telenet negatief in de reclame komt. Dit is nu eigenlijk écht wat ze verdienen
Heel diep in mijn binnenste he, dan lach ik ook telkens Telenet negatief in de reclame komt. Dit is nu eigenlijk écht wat ze verdienen
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
done!Charlotte schreef:Kun je mij een PM sturen met je klantennummer? Dan zal ik het laten nakijken.Dafke schreef:Als Telenet klant vind ik dit echt ronduit schandalig!
Ik heb 2 weken geleden 2 klachten gemeld zowel telefonisch als via mail:
- Telemeter heeft GEEN nachttarief aangerekend
- Ik kan mijn abbo niet via Mijn Telenet veranderen
Tot op heden nog geen enkele respons ontvangen!
btw, opzeggen is geen optie voor mij. Ik kan geen ADSL ontvangen
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Neen. In tegendeel, Belgacom runt statistieken op het gebruik en als er teveel mensen tegen de limiet beginnen aan te lopen dan verhogen ze de limiet.meon schreef:hollebollegijs, ik vind het nobel dat ge u hier probeert te verweren, maar op userbase gaat ge niet veel mensen vinden die het eens zijn met u (of beter, uw werkgever).
Misschien wel een leuke vraag: zou belgacom een probleem hebben moest -iedereen- maandelijks zijn 12 GB gebruiken?
Dus eigenlijk zouden we met zijn allen op het einde van de maand moeten trachten onze limiet op te gebruiken .
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Dat heb ik 5 jaar gedaan, heeft niet veel geholpen.Astralon schreef:Neen. In tegendeel, Belgacom runt statistieken op het gebruik en als er teveel mensen tegen de limiet beginnen aan te lopen dan verhogen ze de limiet.meon schreef:hollebollegijs, ik vind het nobel dat ge u hier probeert te verweren, maar op userbase gaat ge niet veel mensen vinden die het eens zijn met u (of beter, uw werkgever).
Misschien wel een leuke vraag: zou belgacom een probleem hebben moest -iedereen- maandelijks zijn 12 GB gebruiken?
Dus eigenlijk zouden we met zijn allen op het einde van de maand moeten trachten onze limiet op te gebruiken .
-
- Pro Member
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 32 keer
Geloof ik niks van en Telenet en Belgacom weten dit maar al te goed dat hier niets van waar is. Waarom verdedigen ze zich hier zo sterk tegen denk je?hollebollegijs schreef:ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor.wasa schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=BB1N2IOC
en weeral minimaliseren ze de verhalen van de consumenten, want die weten toch niet goed wat ze vertellen. net zoals 'maar 6 %' over hun limiet gaat bij de internet klanten, rara hoeveel procent meer dan dikwijls tegen die limiet aanhangt, en hoeveel extra geld in het laatje ze binnenkrijgen iedere maand.
ongelofelijk dat bedrijf, echte vlaamse trots.. en je kan hier maar 1 ding uit afleiden, op korte termijn gaat er niets veranderen. wegwezen is de enige boodschap die ze verstaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
dan komt hier pas piepen en denkt het allemaal al te weten.THDBASED schreef:Geloof ik niks van en Telenet en Belgacom weten dit maar al te goed dat hier niets van waar is. Waarom verdedigen ze zich hier zo sterk tegen denk je?hollebollegijs schreef:ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor.wasa schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=BB1N2IOC
en weeral minimaliseren ze de verhalen van de consumenten, want die weten toch niet goed wat ze vertellen. net zoals 'maar 6 %' over hun limiet gaat bij de internet klanten, rara hoeveel procent meer dan dikwijls tegen die limiet aanhangt, en hoeveel extra geld in het laatje ze binnenkrijgen iedere maand.
ongelofelijk dat bedrijf, echte vlaamse trots.. en je kan hier maar 1 ding uit afleiden, op korte termijn gaat er niets veranderen. wegwezen is de enige boodschap die ze verstaan.
Eigenlijk is dit wel perfect mogelijk.THDBASED schreef:Geloof ik niks van en Telenet en Belgacom weten dit maar al te goed dat hier niets van waar is. Waarom verdedigen ze zich hier zo sterk tegen denk je?hollebollegijs schreef:ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor.
Waarschijnlijk komt dit dan ook door het stelselmatig klein houden van de limieten, 400MB en 1GB, kan iedereen zulke statistieken verantwoorden.
Een veel duidelijker én juister beeld zou je dan ook maar kunnen krijgen als je het verbruik per abbonement neemt.
Voor expressnet en voor turbonet kan ik me inderdaad niet inbeelden dat 4gig het gemiddelde is, en dat voor die abbonementen het gemiddelde gerust een pak hoger zal zijn.
Je ziet, met statistieken kan je alles bewijzen, mits je ze natuurlijk zo laat klinken dat het in u voordeel is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Het is meer dan gewoonweg treffend, dat bepaalde problemen die ik in mijn "Telenet-tijdperk" (oktober 2000 - januari 2004) voorhad, nu nog steeds voorkomen, een voorbeeld:
"Resetting system configuration to defaults. Are you sure you want to continue? (y/n)"
- Verkeerde factureringen, vooral in combinatie met volumeblokken
- Meter die wel/niet/teveel/teweinig verkeer meerekend en nachtsurfen niet altijd even juist afhandeld.
- Mijn Telenet die weeral eens niet werkt (ik vraag me af aan welke revisie ze ondertussen al zitten? 9.02.43.7.9.452-157 ?)
- Mank lopen van communicatie in het algemeen
"Resetting system configuration to defaults. Are you sure you want to continue? (y/n)"
-
- Pro Member
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 32 keer
Dus jij weet wie ik ben en waar ik werk. Geweldig helderziend!hollebollegijs schreef:dan komt hier pas piepen en denkt het allemaal al te weten.THDBASED schreef:Geloof ik niks van en Telenet en Belgacom weten dit maar al te goed dat hier niets van waar is. Waarom verdedigen ze zich hier zo sterk tegen denk je?hollebollegijs schreef:ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor.wasa schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=BB1N2IOC
en weeral minimaliseren ze de verhalen van de consumenten, want die weten toch niet goed wat ze vertellen. net zoals 'maar 6 %' over hun limiet gaat bij de internet klanten, rara hoeveel procent meer dan dikwijls tegen die limiet aanhangt, en hoeveel extra geld in het laatje ze binnenkrijgen iedere maand.
ongelofelijk dat bedrijf, echte vlaamse trots.. en je kan hier maar 1 ding uit afleiden, op korte termijn gaat er niets veranderen. wegwezen is de enige boodschap die ze verstaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ik had al lang vraag over hoe ze berekenen of dat er iemand "toe komt" met de gegeven limiet, mss weet holle het?
als ik volume bijkoop dan verhoog ik zogezegd mijn limiet, betekent dan dat ik word gerekend bij mensen die toekomen?
als ik volume bijkoop dan verhoog ik zogezegd mijn limiet, betekent dan dat ik word gerekend bij mensen die toekomen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
hollebollegijs werkt bij Belgacom, dus als jij zegt dat je hem niet gelooft betekent dat je ofwel beter geplaatst bent binnen Telenet / Belgacom of je maakt hem uit voor leugenaar.THDBASED schreef:Dus jij weet wie ik ben en waar ik werk. Geweldig helderziend!
In het eerste geval kan je gewoon zeggen dat die 4 GB niet klopt en ons de correcte getalleen geven
In tweede geval zou ik mij onthouden van elk commentaar
-
- Pro Member
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik weet dat hij bij Belgacom werkt. Ken nog mensen die met cijfers en nieuwe producten naar buiten kwamen nog voor ze publiek gemaakt werden. Een vriend van een vriend die bij Telenet/Belgacom werkt en de allerlaatste nieuwtjes wist. Een "sanitair manager" (a.k.a Wc-madam) werkt er zeker ook bij Telenet/Belgacom maar weten ze daarmee iets van de producten af. En nu zeg ik niet dat hij daar niets van afweet, maar het is mijn recht om dat in vraag te trekken.Astralon schreef:hollebollegijs werkt bij Belgacom, dus als jij zegt dat je hem niet gelooft betekent dat je ofwel beter geplaatst bent binnen Telenet / Belgacom of je maakt hem uit voor leugenaar.THDBASED schreef:Dus jij weet wie ik ben en waar ik werk. Geweldig helderziend!
In het eerste geval kan je gewoon zeggen dat die 4 GB niet klopt en ons de correcte getalleen geven
In tweede geval zou ik mij onthouden van elk commentaar
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
dat is je volste recht, maar wees gerust, ik weet voldoende over de belgacom produkten en diensten. en werk hier al lang genoeg. ken dus de geschiedenisTHDBASED schreef:Ik weet dat hij bij Belgacom werkt. Ken nog mensen die met cijfers en nieuwe producten naar buiten kwamen nog voor ze publiek gemaakt werden. Een vriend van een vriend die bij Telenet/Belgacom werkt en de allerlaatste nieuwtjes wist. Een "sanitair manager" (a.k.a Wc-madam) werkt er zeker ook bij Telenet/Belgacom maar weten ze daarmee iets van de producten af. En nu zeg ik niet dat hij daar niets van afweet, maar het is mijn recht om dat in vraag te trekken.Astralon schreef:hollebollegijs werkt bij Belgacom, dus als jij zegt dat je hem niet gelooft betekent dat je ofwel beter geplaatst bent binnen Telenet / Belgacom of je maakt hem uit voor leugenaar.THDBASED schreef:Dus jij weet wie ik ben en waar ik werk. Geweldig helderziend!
In het eerste geval kan je gewoon zeggen dat die 4 GB niet klopt en ons de correcte getalleen geven
In tweede geval zou ik mij onthouden van elk commentaar
en ik zal niets bekend maken wat niet mag geweten zijn hoor. als ik hier eens moest vertellen, wat ik allemaal wist over belgacom in de nabije toekomst....
-
- Pro Member
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik hoop het, ik hoop het. Veel te laat maar toch ik hoop hethollebollegijs schreef:dat is je volste recht, maar wees gerust, ik weet voldoende over de belgacom produkten en diensten. en werk hier al lang genoeg. ken dus de geschiedenisTHDBASED schreef:Ik weet dat hij bij Belgacom werkt. Ken nog mensen die met cijfers en nieuwe producten naar buiten kwamen nog voor ze publiek gemaakt werden. Een vriend van een vriend die bij Telenet/Belgacom werkt en de allerlaatste nieuwtjes wist. Een "sanitair manager" (a.k.a Wc-madam) werkt er zeker ook bij Telenet/Belgacom maar weten ze daarmee iets van de producten af. En nu zeg ik niet dat hij daar niets van afweet, maar het is mijn recht om dat in vraag te trekken.Astralon schreef:hollebollegijs werkt bij Belgacom, dus als jij zegt dat je hem niet gelooft betekent dat je ofwel beter geplaatst bent binnen Telenet / Belgacom of je maakt hem uit voor leugenaar.THDBASED schreef:Dus jij weet wie ik ben en waar ik werk. Geweldig helderziend!
In het eerste geval kan je gewoon zeggen dat die 4 GB niet klopt en ons de correcte getalleen geven
In tweede geval zou ik mij onthouden van elk commentaar
en ik zal niets bekend maken wat niet mag geweten zijn hoor. als ik hier eens moest vertellen, wat ik allemaal wist over belgacom in de nabije toekomst....
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Dank je wel om onrechtstreeks mijn info en vermoedens te bevestigenals ik hier eens moest vertellen, wat ik allemaal wist over belgacom in de nabije toekomst....
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Gaan ze nog meer mensen uitzuigen ? Nog duurder worden ?
BGC is en blijft een ex monopolist ... met een historisch netwerk dat het hunne niet is .
Eenmaal de realiteit.
Verder vind ik het zwak om op mensen te spelen ipv op de bal. Het feit dat iemand maar 6 posts heeft hoeft daarom nog niet beantwoord worden met 'hij komt hier maar pas piepen en hij denkt het allemaal te weten'
Dergelijke commentaar zegt meer over diegene die het zegt ...
En wa kan mij het schelen wat het gemiddelde verbruik is van de adsl abbo's ... ook light abbo's zijn bij de concurentie een pak voordeliger. BGC is voor niets de voordeligste keuze. En veel produkten zitten in een koppelverkoop (zoals de tv) .. terwijl ze pas toegegeven hebben met hun abbo's dat blijkbaar adsl zonder vaste lijn wel kan .. iets wat ze ook jaren vtegengesproken hebben...
BGC is en blijft een ex monopolist ... met een historisch netwerk dat het hunne niet is .
Eenmaal de realiteit.
Verder vind ik het zwak om op mensen te spelen ipv op de bal. Het feit dat iemand maar 6 posts heeft hoeft daarom nog niet beantwoord worden met 'hij komt hier maar pas piepen en hij denkt het allemaal te weten'
Dergelijke commentaar zegt meer over diegene die het zegt ...
En wa kan mij het schelen wat het gemiddelde verbruik is van de adsl abbo's ... ook light abbo's zijn bij de concurentie een pak voordeliger. BGC is voor niets de voordeligste keuze. En veel produkten zitten in een koppelverkoop (zoals de tv) .. terwijl ze pas toegegeven hebben met hun abbo's dat blijkbaar adsl zonder vaste lijn wel kan .. iets wat ze ook jaren vtegengesproken hebben...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- localhost
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
- Twitter: amedee
- Locatie: Sint-Niklaas
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Hollebollegijs heeft gelijk: het gemiddelde ligt inderdaad rond de 4 GiB/maand.hollebollegijs schreef:ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor.
Kijk naar mijn sig voor meer details. Dat is een grafiek van een lognormale distributie.
Ik denk niet dat het veel zin heeft om te discussiëren over cijfers. De cijfers zijn wat ze zijn, en beursgenoteerde bedrijven hebben er geen enkel belang bij om onjuiste cijfers te publiceren.
Wie zich druk maakt over de eventuele juistheid van de cijfers, versplit energie in een verloren achterhoedegevecht.
Waar we het over moeten hebben, is de interpretatie van deze cijfers.
Daarna moeten we het hebben over de conclusies uit deze interpretaties.
Daaruit kunnen we dan bepaalde aanbevelingen afleiden.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Het "probleem" is dat de limieten inderdaad voldoende zijn voor de overgrote meerderheid. Zelfs met fanatiek youtuben moet je toch effe moeite doen. En voor die paar procent grootverbruikers gaanz e heus niets aanpassen, ze krijgen teveel van die volumeblokken.
Het support gedeelte daarentegen is inderdaad wel problematisch. Een bedrijf met zoveel inkomsten zou toch wel support mogen hebben waarin zo'n dingen gewoon niet gebeuren. We hebben 2 mogelijkheden: 1) de organisatie is TE ingewikkeld en TE log om dergelijke problemen te voorkomen, en 2) ze zeggen grondig "f*** de klant" terwijl met een beetje goede wil al die problemen opgelost zijn.
Het support gedeelte daarentegen is inderdaad wel problematisch. Een bedrijf met zoveel inkomsten zou toch wel support mogen hebben waarin zo'n dingen gewoon niet gebeuren. We hebben 2 mogelijkheden: 1) de organisatie is TE ingewikkeld en TE log om dergelijke problemen te voorkomen, en 2) ze zeggen grondig "f*** de klant" terwijl met een beetje goede wil al die problemen opgelost zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
belgacom heeft nooit gezegd dat het technisch niet mogelijk was om een adsl zonder een telefoonlijn in dienst te krijgen.Fluppeke schreef:Gaan ze nog meer mensen uitzuigen ? Nog duurder worden ?
BGC is en blijft een ex monopolist ... met een historisch netwerk dat het hunne niet is .
Eenmaal de realiteit.
Verder vind ik het zwak om op mensen te spelen ipv op de bal. Het feit dat iemand maar 6 posts heeft hoeft daarom nog niet beantwoord worden met 'hij komt hier maar pas piepen en hij denkt het allemaal te weten'
Dergelijke commentaar zegt meer over diegene die het zegt ...
En wa kan mij het schelen wat het gemiddelde verbruik is van de adsl abbo's ... ook light abbo's zijn bij de concurentie een pak voordeliger. BGC is voor niets de voordeligste keuze. En veel produkten zitten in een koppelverkoop (zoals de tv) .. terwijl ze pas toegegeven hebben met hun abbo's dat blijkbaar adsl zonder vaste lijn wel kan .. iets wat ze ook jaren vtegengesproken hebben...
wat in het verleden het geval was, was dat de voorwaarde om adsl te kunnen krijgen, dat je moest beschikken over een telefoonlijn losstaande van het technisch feit hierrond. dat is iets anders.
en belgacom is duurder dan op een ander. dat geef ik zonder probleem toe. maar verklaar jij nu maar eens waarom het aantal belgacom adsl klanten de laatste jaren maar altijd stijgt. ik ken het antwoord. jij ook?
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De verheerlijkte service !
En het wegpesten van klanten bij Telenet.
En het wegpesten van klanten bij Telenet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Hollebollegrijs hoe zit het nu feitelijk met VDSL2 testen. En zullen er nog dit jaar VDSL2 abos komen want mijnen baas is die 256kb/s upload beu . Zeker als je elke dag een paar bestanden van 10mb of groter moet uploaden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
nee, toch niet. de betrouwbaarheid.Lord Utopia schreef:De verheerlijkte service !
En het wegpesten van klanten bij Telenet.