Het grote Cityconnect topic - Deel2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Afbeelding

Welkom bij het grote Cityconnect topic deel 2.

Waarvoor is dit topic bedoeld?


Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen die te maken hebben met Dommel.com Cityconnect. Dit is deel 2 van "het grote Cityconnect topic" het vorige deel telde 50 pagina's dus werd het tijd voor een nieuw topic. In het vorige deel konden we lezen hoe mensen bestelde en hoe er uiteindelijk een "activatie-datum" bekend werd.

Disclaimer:
Het is de bedoeling dat de algemene forum regels nageleefd worden. Dus respecteer iedereen, respecteer de verschillende providers, respecteer de userbase crew etc. Posten om maar te posten wordt niet met dank onthaald. Als je iets wil zeggen probeer dan ook iets bij te dragen aan de community. Probeer niet te quoten behalve als je op een vorige post wil terugkomen (dus als je niet reageert op het laatste bericht) of als je een commentaar hebt op een bepaald stuk uit een post (probeer dan wel enkel deze zin te quoten). Geen post en/of smileyflooding. En bovenal! Heb respect voor iedereen.

Het vorige topic?
Deel 1 kan je hier vinden!

Interessant artikel uit de Trends van 17 januari 2008
PDF-bestand

Weetjes

Beschikbaarheid
Centrum Leuven (centrale Vismarkt)
Kessel-Lo (op dit moment)
Sint-Truiden (op dit moment)
Mechelen (als bovenstaanden rendabel blijken)
Hasselt (op dit moment)

Afstand tot de centrale versus snelheid
Afbeelding

Eerste speedtestresultaten
Toe te voegen

ADSL2+ annex M
wikilink
Voor het aanbieden van de hoge upload snelheid (3Mbit/s) wordt gebruik gemaakt van Annex M. Oudere ADSL2+ modems (annex a) ondersteunen maar een upload snelheid tot ongeveer 1Mbit/s.

Prijzen
Tabel Dommel
Basis info (allen 24Mbit/s down en 3Mbit/s up):
Cityconnect Lite: 1pc, dynIP, 15GB, 14.99€/maand
Cityconnect: statIP, 40GB, 23.99€/maand
Cityconnect Plus: statIP, unlimited, 34.99€/maand

Goede samenvatting met persoonlijke mening:
Epo schreef:Samenvatting:

Voor de geïnteresseerden zal ik even het Dommel Cityconnect verhaal samenvatten:
15/11 startte Dommel met het product te verkopen. Elke koper kreeg een factuur en contract wat ze moesten terugfaxen. Er is GEEN communicatie naar de klanten toe vanaf dit punt.

15/12 Dommel communiceert totaal niet met zijn klanten. Via telefonisch contact verneem ik dat dit de eerste streefdatum waarop de eerste klanten zeker aangesloten zouden worden is. Daarna zou de oplevering gradueel gebeuren, first come, first serve. Alle info over Dommel Cityconnect wordt gedeeld op het Userbase.be forum.

18/12 Via het Userbase.be forum ziet men dat er nog altijd niemand is aangesloten. Dommel verwittigt zijn klanten totaal niet, en in alles wat volgt is de enige informatie die we hebben van het volgende stramien: klant x belt naar Dommel met vraag, post antwoord op userbase.be, iedereen leest het.

20/12 Opnieuw telefoon naar Dommel met de vraag wanneer ze gaan activeren, want ik (en vele anderen) moeten hun andere provider (lees: Telenet) dringend afzeggen. De activatie zou nu begin januari gebeuren. Opnieuw posten op Userbase.

28/12 Andere users bevestigen dit verhaal. Op de userbase.be fora post ineens iemand die aangesloten blijkt te zijn op Cityconnect en post een snelheidsscreenshot om van achterover te vallen. Iedereen serieus hyped, maar het blijkt een Dommel technieker te zijn. Goede nieuws: het product is dan toch geen hoax, en de specs worden waargemaakt. Later blijkt dat het helemaal geen dommel technieker was, maar iemand die gewoon wou opvallen en grappig zijn.

2/1 Nog altijd niemand aangesloten, opnieuw bellen er mensen naar Dommel, en ze zouden binnenkort activeren, "zeker voor eind januari".

---

Opmerkingen hierbij:

1. NOOIT, ik herhaal, NOOIT, heeft Dommel ook maar enige communicatie naar zijn klanten gedaan over dit geklungel. Het enige wat men weet is vernomen op fora waar mensen zo vriendelijk waren hun ervaringen te delen. Ik wil zelfs niet weten wat 35-jarige fabrieksarbeider die niet echt into message boards is moet denken. Moet hij dan echt bellen om te vragen hoe het zit? Voor een product dat hij 15 november gekocht heeft?

2. Heel veel klanten zitten nu in de problemen met hun andere provider. Ikzelf heb mijn Telenet moeten afzeggen waardoor ik zonder internet zou komen te vallen. Ik behelp me nu met wireless van de buren, maar voor hoelang nog?

4/1 Ik bel nog eens naar de Dommel Helpdesk omdat het nu toch dringend begint te worden dat ik aangesloten word. Het zou dezelfde week nog gebeuren, en de modems zouden ook snel verstuurd worden.

6/1 Verschillende mensen rapporteren dat ze naar Dommel gebeld hebben, en dat Dommel nu zelfs geen datum meer geeft aan de telefoon. Wanneer iemand dan expliciet vraagt wanneer het dan ongeveer gaat zijn, krijgt hij niet echt een antwoord.

11/1 Het is weer vrijdag, en alweer is er niets gebeurd. Weldra is het weekend, en daarin gebeurt sowieso geen bal. Het probleem wordt enkel erger, want blijkbaar zijn "de orders nog niet eens uitgestuurd", laat staan "geactiveerd". Er zit een bepaalde wachttijd tussen deze 2 statussen, maar die kan vanalles zijn: 5 werkdagen, 10 werkdagen, 2 weken? Wie zal het zeggen? Met andere woorden: zelfs als wordt mijn order vandaag doorgestuurd, dan nog zal ik een tijdje moeten wachten op activatie.

15/1 De Dommel klanten krijgen hun activatiedata, de vroegste zijnde 21/1. Vele klanten zijn teleurgesteld over hun late datum, ook al hebben ze de eerste dag reeds besteld.

Aanvullingen welkom.
Laatst gewijzigd door gr4vity op 30 sep 2008, 13:43, 5 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Als jullie allemaal zo ontevreden zijn van Dommel ga dan naar een andere provider.
Djeezes.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

AeroFury schreef:Als jullie allemaal zo ontevreden zijn van Dommel ga dan naar een andere provider.
Djeezes.


*zucht* De topic is nog maar net begonnen en het is weeral om zeep ...
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Misschien ook nog even vermelden dat op hun site staat dat je een annex a of m modem kan gebruiken, maar dat er niet bijstaat dat je met een annex a nooit kan genieten van de volledige snelheid.
Hierdoor hebben veel gebruikers een foutieve (lees minder snelle) adsl2+ annex a modem gekocht. Tenzij ik de enige ben natuurlijk :?

Eigenlijk komt het er op neer dat Dommel vanuit zijn ivoren torentje zeer denigrerend en leugenachtig is tegen zijn toekomstige cityconnect-gebruikers. Zo hebben ze achteraf het verhaal verzonnen dat het zou gaan om een voorinschrijving voor een nieuw product, maar dit is nooit zo gecommuniceerd geweest naar de buitenwereld.

edit: eigenlijk zie startpost, dat zegt genoeg...
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

ditCh schreef:
AeroFury schreef:Als jullie allemaal zo ontevreden zijn van Dommel ga dan naar een andere provider.
Djeezes.


*zucht* De topic is nog maar net begonnen en het is weeral om zeep ...


Inderdaad, meteen beginnen klagen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

AeroFury schreef:Inderdaad, meteen beginnen klagen.


Jij zou niet klagen als meer dan 2 maanden op een product moet wachten ?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

On-topic aub mensen. En hou je aan de regels, ik heb ze niet voor niets nog eens extra kort samen gevat in de start-post.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Ik snap eigenlijk niet goed wat de prijsstrategie is van Dommel met ADSL2+. Als je bvb kijkt naar het Cityconnect Plus abo, dan is dat iets goedkoper dan een gewoon Netconnect, maar toch op alle vlakken beter. Ik kan begrijpen dat Dommel een lage prijs wil aanbieden om zoveel mogelijk mensen te overhalen, maar hun eigen (inferieur) product onderbieden lijkt mij nogal absurd.

Ofwel is Dommel van plan om in de Cityconnect gebieden op termijn helemaal geen Netconnect meer aan te bieden omdat het voor hen goedkoper is, ofwel moet de prijs van Netconnect in de toekomst dalen of die van Cityconnect stijgen. Het bij de huidige situatie houden lijkt mij gewoon absurd.

Wat denken jullie...?
Gebruikersavatar
riddickbe
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 nov 2007, 16:28

Die PDF is echt wel interessant om eens te doorlezen.
Staat heel wat goede info in
Dommel Netconnect Unlimited Traffic user :)
Telenet < Dommel, ik kan het weten
Afbeelding
Afbeelding
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

tw2007 schreef:Ik snap eigenlijk niet goed wat de prijsstrategie is van Dommel met ADSL2+. Als je bvb kijkt naar het Cityconnect Plus abo, dan is dat iets goedkoper dan een gewoon Netconnect, maar toch op alle vlakken beter. Ik kan begrijpen dat Dommel een lage prijs wil aanbieden om zoveel mogelijk mensen te overhalen, maar hun eigen (inferieur) product onderbieden lijkt mij nogal absurd.

Ofwel is Dommel van plan om in de Cityconnect gebieden op termijn helemaal geen Netconnect meer aan te bieden omdat het voor hen goedkoper is, ofwel moet de prijs van Netconnect in de toekomst dalen of die van Cityconnect stijgen. Het bij de huidige situatie houden lijkt mij gewoon absurd.

Wat denken jullie...?


Het verschil zit hem dat netconnect verloopt via BRUBO en Cityconnect via BRUO (als ik mij niet vergis in terminologie)

BRUBO = herverkoop van belgacom lijnen, dus alles verloopt via belgacom apperatuur
BRUO = eigen apparatuur (DSLAM) in belgacom centrale en enkel de 'last mile' van die centrale tot binnen bij jouw thuis loopt over een belgacom koperpaar
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb de pdf ook eens gelezen en er staat enorm veel interessante informatie in,zeer goed samengevat en verstaanbaar gemaakt .
Al bij al ziet het er toch een kwalitatief product uit ,ben benieuwd , de toekomst zal het uitwijzen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Niet BRUBO maar BROBA.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Mooie openingspost :-)

Veel beter dan de gebrekkige die we hier normaal zien, en ook een pluim voor het feit dat er strenger gemodereerd wordt en voortaan een groot algemeen topic komt ipv verschillende kleinere.

Misschien nog een paar tips :

-Vermelding dat er annex-m gebruikt wordt voor de hogere upload + uitleg
-Uitleg over compatibiliteit met non annex-m modems
-Enkele speedtests van reeds aangesloten mensen
-Grafiekje van adsl2+ versus afstand (voorbeeldje)
-Dat het momenteel enkel in leuven ter beschikking is maar weldra ook in andere steden als sint truiden en kessel-lo
-Eventueel een tabel met de prijzen ?

Pm me mocht ik hierbij kunnen helpen :wink:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Wat ik mij toch nog altijd afvraag is is of het voor mij interessant is voor een annex m modem aan te schaffen?
Ikzelf zit op een afstand van 2800 meter van de centrale,ik denk persoonlijk zelf niet dat ik met een annex m compatibele modem de volledige maximum uploadsnelheid zal halen.
Voor de moment bezit ik een linksys WAG200G wireless modem/router , deze is zeker niet annex m compatibel.
Kan iemand mij hier soms wat advies in geven .
Heeft het voor mij nut om een annex m modem aan te schaffen voor cityconnect op een afstand van de centrale van 2800 meter ?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

meon schreef:Niet BRUBO maar BROBA.


En voor Dommel niet BROBA maar TURBOLINE
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

fieldoxide schreef:Heeft het voor mij nut om een annex m modem aan te schaffen voor cityconnect op een afstand van de centrale van 2800 meter ?


Kan ik zo geen antwoord op geven... ik verwacht het wel. Maar natuurlijk ben ik er ook niet zeker van. Volgens wat ik vind over distance/speed zou je er normaal wel voordeel uithalen. Maar er is zeer weinig over annex M specifiek te vinden... Misschien eens bellen naar Alcatel-lucent onder het mom: ik ben student en maak een paper over adsl2+ ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Zijn er nog mensen die twijfels hebben over de afstand en annex m modems ?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

niet te veel zorgen maken op voorhand :wink: probeer het met uw WAG200G , en vergelijk de behaalde snelheden met die van anderen op ongeveer dezelfde afstand, dan zal je weten of het de moeite is van andere modem aan te schaffen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ok,
zal ik zeker doen,de meesten onder ons zullen hier wel een aantal speedtestjes posten zeker , zal wel interessant zijn om te vergelijken. :wink:
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

ruben schreef:Misschien nog een paar tips :

-Vermelding dat er annex-m gebruikt wordt voor de hogere upload + uitleg
-Uitleg over compatibiliteit met non annex-m modems
-Enkele speedtests van reeds aangesloten mensen
-Grafiekje van adsl2+ versus afstand (voorbeeldje)
-Dat het momenteel enkel in leuven ter beschikking is maar weldra ook in andere steden als sint truiden en kessel-lo
-Eventueel een tabel met de prijzen ?

Pm me mocht ik hierbij kunnen helpen :wink:

Ik heb de zaken waarover je sprak toegevoegd. Bedankt!
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

NuKeM schreef:
ruben schreef:Misschien nog een paar tips :

-Vermelding dat er annex-m gebruikt wordt voor de hogere upload + uitleg
-Uitleg over compatibiliteit met non annex-m modems
-Enkele speedtests van reeds aangesloten mensen
-Grafiekje van adsl2+ versus afstand (voorbeeldje)
-Dat het momenteel enkel in leuven ter beschikking is maar weldra ook in andere steden als sint truiden en kessel-lo
-Eventueel een tabel met de prijzen ?

Pm me mocht ik hierbij kunnen helpen :wink:

Ik heb de zaken waarover je sprak toegevoegd. Bedankt!


De topic ziet er al zeer overzichtelijk uit,knap gedaan. :-)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Zijn er hier mensen die een annex m modem besteld hebben bij dommel?
Wat is hier de prijs van?Ik heb gelezen dat die met taxipost worden verstuurd,moet je daar extra verzendkosten voor betalen? :???:
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

en is er voip mogelijk via die modem?
baxxie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 dec 2007, 12:58

voor de modem vragen ze 59€ excl BTW
€71.39 met de BTW bij dus
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

baxxie schreef:voor de modem vragen ze 59€ excl BTW
€71.39 met de BTW bij dus


Kan je mij ook zeggen welk type modem het is?
baxxie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 dec 2007, 12:58

speedtouch 516 v6 adsl2+ annex a/m router
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

baxxie schreef:speedtouch 516 v6 adsl2+ annex a/m router


Bedankt voor de informatie,ga eens rondkijken op het internet waar ik hem zoal kan kopen.
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

baxxie schreef:voor de modem vragen ze 59€ excl BTW
€71.39 met de BTW bij dus


gepeperde prijs moet ik zeggen...

http://tweakers.net/pricewatch/110212/alcatel-speedtouch-516-(adsl-2+-1x100mbps-analoog).html
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Over modems gesproken: Ik heb die bij Dommel besteld, maar nog altijd mijn modem niet ontvangen. Ben ik alleen?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

TylerDurden schreef:
baxxie schreef:voor de modem vragen ze 59€ excl BTW
€71.39 met de BTW bij dus


gepeperde prijs moet ik zeggen...

http://tweakers.net/pricewatch/110212/alcatel-speedtouch-516-(adsl-2+-1x100mbps-analoog).html


de levering zal je wel bijbetalen. hoeveel poorten zitten er op ?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
KingsMonkeys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2007, 19:55
Locatie: Heverlee

Poorten:
1 LAN
1 ADSL2
1 Stroom :wink:

Idd, dure modem, dacht dat het inclusief btw ging zijn. Nuja, levering is inclusief en met taxipost 2 dagen geleden toegekomen.

Voordeel is dat de modem op voorhand geflashed is om met annex m te werken en dat ge dit zelf niet meer hoeft te doen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Epo schreef:Over modems gesproken: Ik heb die bij Dommel besteld, maar nog altijd mijn modem niet ontvangen. Ben ik alleen?


Ook nog niet ontvangen. Wel al betaald.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ze spraken slechts van "maandag" van het versturen van de modems. Het blijkt al niet deze maandag geweest te zijn :D.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

baxxie schreef:speedtouch 516 v6 adsl2+ annex a/m router

kun je de firmware van een 516 v6 ook gebruiken op een 530?
Gieleuh
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:31

http://www.speedtouchdslshop.be/product ... switch.htm

Heeft bovenstaande ook mogelijkheid tot 3,5Mb/s upstream? staat niet bij vermeld of het een Annex M modem is...
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Gieleuh schreef:http://www.speedtouchdslshop.be/products/voip-adsl2-modems/analoog/speedtouch-585-wless-11g-adsl-2-modem-pstn-router-4-prt-switch.htm

Heeft bovenstaande ook mogelijkheid tot 3,5Mb/s upstream? staat niet bij vermeld of het een Annex M modem is...


als ik me niet vergis zijn alle v6 speedtouch modems via firmware upgradeable naar Annex M. Alle firware versies vanaf 6.2G ondersteunen Annex M.

alle speedtouch firmwareupdates kan je downloaden op http://speedtouchforum.de/

daar vind je bv ook een 7.4.1.7 versie van de firmware voor de 585i.
ik heb dezelfde versie van deze firmware voor de 516 op mijn 516 geflashed en die ondersteunt nu Annex M.

zie ook hier waar men het specifiek over de Annex M upgrade van de 585 heeft. De instructies die daar staan gelden trouwens voor alle speedtouch v6 modems.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Heeft er ondertussen al iemand zijn login gegevens gekregen voor cityconnect,ik weet dat ik er wel wat vroeg mee ben maar moesten er mensen zijn .
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Als je al een modem hebt , jouw gegevens invullen :-D
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

ljd schreef:Als je al een modem hebt , jouw gegevens invullen :-D

Een modem heb ik al wel maar zie nog nergens gegevens staan in mijn crm , ik ben wel nog wat vroeg met vragen hoor want mijn activatie is pas voorzien voor einde van de maand maar ben al een beetje nieuwsgierig. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”