Toshiba Builds 100x Smaller Micro Nuclear Reactor

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

http://www.nextenergynews.com/news1/nex ... 2.17b.html

Dat kan nog leuk worden :-) Kerncentrale per straat ofzo, of gewoon prive , 200 KVA is ook een redelijk standaard vermogen voor dieselgeneratoren etc ... dus ook heel goed inzetbaar in de mobiele stroomvoorzieningssector.

Zit een toekomst in :)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer
Provider

".... the future's so bright, I've got to wear shades ...." -Tekst : Timbuk 3, is hier wel van toepassing. :P
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

kaween schreef:".... the future's so bright, I've got to wear shades ...." -Tekst : Timbuk 3, is hier wel van toepassing. :P
dat is dan op de kap van alle groen stemmers en milieufreaks ... ze starten hun eigen vicieuze circkel, door hun gemekker en gelobby is iedereen tegen grote kerncentrales, stijgen onze energieprijzen, en gaan mensen alternatieven zoeken.

En dit is dus een van de mogelijke alternatieven :) veel potentieel, klein risico op environmental damage , mor soit ... :)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer
Provider

Hoewel ik zelf actief mijn energieverbruik op een ecologische wijze probeer in te vullen, ben ik niet de typische groene jongen die blind is voor economische realiteit. Zelf ben ik voorstander van verder onderzoek in kernenergie teneinde deze technologie nog veiliger en nog krachtiger te maken, want globaal gezien gaan we de eerste komende decennia niet zonder kunnen.

Maar dit soort initiatieven, hoewel technische wonderdingetjes, laten de deur op een kier voor compleet geschifte zielen om vrij eenvoudig aan technologie te komen die dan voor heel andere en compleet destructieve doeleinden kan worden gebruikt. Aangezien *niets* failsafe is en *niets* niet op één of andere wijze voor ziekelijke toepassingen kan misbruikt worden, zal ook deze techniek hier niet ongevoelig voor zijn. En het idee dat deze technologie blijkbaar geschikt wordt geacht om vrij eenvoudig beschikbaar te zijn is niet echt een geruststelling.

In een Jetson-wereld die gespaard is van gewetenloze idioten, ja, maar in onze dagdagelijkse wereld .... liever niet.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”