Handleiding: Van Telenet naar Dommel (UPDATE 23-06-2008)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Netconnect - Cityconnect Informatie

Voorbereidend werk
1. Je neemt contact op met Telenet en luistert als je je contract kan opzeggen binnen de maand.
1.a. Je zit nog binnen het jaar van je contract: Zeg je contract zeker niet op want Telenet laat je dik betalen voor de maanden die je te vroeg opzegt.
1.b. Je kan binnen de maand opzeggen: Ga naar stap 2

2. Je neemt contact op met Dommel en je vraagt hoe ver je van de centrale zit. Email: [email protected]
2.a. minder dan 4km: Dan zit je normaal gezien wel goed om 4mbit snelheid te halen met ADSL.
2.b. Meer dan 4km: Vanaf hier kom je in een risico zone. Het kan zijn dat je gemakkelijk 4mbit kan halen, maar als je veel pech hebt haal je maar max 1mbit.
2.Bis. Wat doen als je geen Telefoonnummer hebt? Je kan altijd het telefoonnummer gebruiken van je buren. Dan weet je ongeveer de afstand. Dit is in 99% van de gevallen correct maar niet altijd.

Belgacom Telefoonlijn
Om internet via dommel te nemen heb je ofwel een belgacom telefoonlijn nodig of je kan via Dommel een raw Copper lijn bestellen maar dit is niet de goedkoopste oplossing.

De mogelijkheden
0. Dommel bied sinds kort HomeConnect aan. Dit is een combinatie van Internet en Telefonie voor 50 euro per maand. Meer informatie vind u onderaan.
1. Je neemt een discovery line van Belgacom. Dit is de goedkoopste oplossing, dit kost je 9,9 euro per maand. Deze lijn is niet geschikt om veel met te bellen. Je kan natuurlijk VOIP gebruiken voor goedkoop bellen.
2. Je neemt een Raw Copper line bij Dommel, deze lijn wordt enkel gebruikt voor internet, je kan hier niet mee bellen. Dit kost je 13-14 euro.
3. Je neemt een Classic line bij Belgacom en je betaald 17-18 euro. Je kan deze lijn gebruiken voor te bellen en internet.

Voor de juist bedragen verwijs ik jullie graag door naar http://www.belgacom.be


Dommel bestellen
0. Belangrijk: Je telefoonlijn moet minstens 24 uur actief zijn
1. Je gaat naar de Dommel website en je bestelt het gewenste pakket.
2. Je krijgt van Dommel een Contract via email doorgestuurd.
3. Je vult dit contract in en je stuurt dit terug naar dommel met de post, fax of email.
4. Je krijgt van Dommel je eerste Proforma factuur. Je betaalt deze direct want dan wordt je lijn ook sneller geactiveerd.
5. Op hun CRM pagina kan je de vooruitgang van voorgaande stappen bekijken. Als ze jouw betaling en contract ontvangen hebben, zal erop de CRM pagina een espected Installation Date komen. Deze datum is meestal wel correct.

Telenet opzeggen

Hier zijn ook verschillende mogelijkheden.
1. Je zegt je Telenet direct op vanaf het moment dat je Dommel besteld hebt. Deze optie is gevaarlijk omdat de kans zich voordoet dat je zonder internet valt.
2. Je zegt Telenet op vanaf het moment dat je een espected installation Date hebt. Deze optie is minder gevaarlijk want je kan je opzegdatum plannen op basis van de Installation date.
3. Je zegt Telenet op vanaf het moment dat je effectief internet bij Dommel hebt. Geen gevaar want je hebt zeker al internet bij Dommel.

Wat heb je allemaal nodig voor ADSL

1. ADSL(2+) Modem en/of bijgebouwde router
2. Splitter voor op elke telefoonlijn ingang waarop een toestel verbonden is


HomeConnect Informatie

Voor je begint met aan het aanvragen van Homeconnect verwijs ik graag naar het voorbereidende werk die u vanboven terugvind. Deze controle is ook belangrijk voor Homeconnect.

Er zijn verschillende situaties.

1. Je hebt een reeds een Telenet nummer.
1.a Tijdens de wizard kan u aangeven dat u een nummer heeft van Telenet. Dommel zorgt ervoor dat dit nummer overgedragen wordt. OPGELET !! Zorg dat u zeker niet vastzit aan een jaarcontract want anders moet u de resterende periode nog betalen. !!
2. Je hebt geen telefoonnummer. Bij het bestellen van Homeconnect kan je aanduiden dat je nog geen actieve belgacom lijn hebt. Dommel zorgt ervoor dat je een nummer krijgt.

Een uitgebreide FAQ van Homeconnect vind u hier

Apparatuur

Voor homeconnect maakt dommel gebruik van de Siemens gigaset sx762. Je kan deze kopen in een Siemens Gigaset Home Box. Deze set omvat:
- Siemens Gigaset SX762 adsl router
- Installatiegids
- Homelink beheersoftware
- 1 maand gratis homeconnect abonnement
- Gratis activatie
Verdeelpunten : Klik hier
Laatst gewijzigd door ljd 24 jul 2008, 10:16, in totaal 13 gewijzigd.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

goed idee ljd :wink: thanx in naam van de overstappers. nu nog hopen dat uw topic genoeg opvalt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Als je de abo switchtruc tussen expressnet en turbonet hebt toegepast, hang je dan terug voor een jaar vast? Heb alles al besteld en sta op het punt om telenet af te zeggen maar denk er nu pas aan dat ik enkele maanden geleden een switch heb gedaan :s
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

KiLLa schreef:Als je de abo switchtruc tussen expressnet en turbonet hebt toegepast, hang je dan terug voor een jaar vast?
nope, kdacht het niet.

Heb alles al besteld en sta op het punt om telenet af te zeggen maar denk er nu pas aan dat ik enkele maanden geleden een switch heb gedaan :s
bel voor het zekerste eens. maar normaal gezien kan je zonder kosten/verplichtingen switchen ts. TurboNet & ExpressNet.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

ljd schreef:Wat heb je allemaal nodig voor ADSL

1. ADSL(2+) Modem
2. Splitter voor op je telefoonlijn

Misschien toch nog enkele preciseringen ?

1. ADSL(2+) Modem en/of bijgebouwde router
2. Splitter voor op elke telefoonlijn ingang waarop een toestel verbonden is

mooi en duidelijk overzicht trouwens :-)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

zeer overzichtelijk idd en nu hopen dat niet iedereen weer ee nieuw topic opend .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Sticky it?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

En wat denk je dat het is :-D
Mordboy
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 dec 2007, 05:19
Locatie: Belgium - Haasdonk
Contacteer:

Nu een telefoon abonnement nemen bij Belgacow is ook wel duur hé voor die discovery lijn moet je ongeveer 66euro aan forfaitaire indienststellings kosten betalen.
Dan nog dommel 20 euro activatie kosten is dus al snel 86euro dan moet je nog die modem kopen en je zit al over de 100euro dat om van provider te veranderen.

Ik denk dat ik misschien raw Copper lijn ga nemen heeft wel het voordeel dan je niet met 2 contracten zit alleen vraagt dommel daar 20 euro extra activatie kosten voor.
Op dat punt en enkele andere twijfel ik toch no geen beetje over dommel want bij edpnet vragen ze daar geen extra activatie kost voor daar is het gewoon totaal 25euro en in vergelijking met een dommel netconnect lite is edpnet max6 pressies beter en ook een beetje sneller.
De gewone dommel netconnect geeft wel 100gb download maar de prijs met raw copper lijn is in totaal wel 49,26€ p/m en vind ik wel nog duur en ga je effectief wel zoveel gebruiken?
Bij die lite is het dan 42,26€ (15gb traf) maar dan is zoals ik zeg de edpnet max6 beter voor 41,75€ p/m (20gb traf)

Tis niet gemakkelijk om een keuze te maken pfff
:?
Afbeelding
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Mordboy schreef:Tis niet gemakkelijk om een keuze te maken pfff
:?


Ik zit met hetzelfde, wou ook naar Dommel te gaan maar heb net ontdekt dat ADSL2+ van Tele2 hier beschikbaar is en daarbij heb ik geen actieve BGClijn nodig alsook is het 12Mbit/1Mbit en met 10Euro extra is het unlimited van datalimiet.
Mijn mail is verzonden voor de afstand tot de centrale, als dat oke is ga ik van Telenet naar Tele2 ipv naar Dommel. Komt me goedkoper uit en ik krijg er meer snelheid en limiet voor terug blijkbaar.
Fingers crossed voor de afstand tot de centrale ! :-)

En jij ook succes met je keuze ;)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Mordboy schreef:Nu een telefoon abonnement nemen bij Belgacow is ook wel duur hé voor die discovery lijn moet je ongeveer 66euro aan forfaitaire indienststellings kosten betalen.
Dan nog dommel 20 euro activatie kosten is dus al snel 86euro dan moet je nog die modem kopen en je zit al over de 100euro dat om van provider te veranderen.

Ik denk dat ik misschien raw Copper lijn ga nemen heeft wel het voordeel dan je niet met 2 contracten zit alleen vraagt dommel daar 20 euro extra activatie kosten voor.
Op dat punt en enkele andere twijfel ik toch no geen beetje over dommel want bij edpnet vragen ze daar geen extra activatie kost voor daar is het gewoon totaal 25euro en in vergelijking met een dommel netconnect lite is edpnet max6 pressies beter en ook een beetje sneller.
De gewone dommel netconnect geeft wel 100gb download maar de prijs met raw copper lijn is in totaal wel 49,26€ p/m en vind ik wel nog duur en ga je effectief wel zoveel gebruiken?
Bij die lite is het dan 42,26€ (15gb traf) maar dan is zoals ik zeg de edpnet max6 beter voor 41,75€ p/m (20gb traf)

Tis niet gemakkelijk om een keuze te maken pfff
:?

Ik dacht dat disc lijn 6,85 € per maand is en raw copper 12 € per maand. En BGC moet die toch nog factureren aan jou, denk ik, hoor.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Mordboy schreef:Nu een telefoon abonnement nemen bij Belgacow is ook wel duur hé voor die discovery lijn moet je ongeveer 66euro aan forfaitaire indienststellings kosten betalen.
normaal gezien is de activatie tot eind deze maand nog volledig gratis (promotieactie), je moet er zelf wel achter vragen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

normaal gezien is de activatie tot eind deze maand nog volledig gratis (promotieactie), je moet er zelf wel achter vragen



idd je hebt tot den 31ste en der is kans dat het verlengt wordt in januarie
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Goztow schreef:
Mordboy schreef:Nu een telefoon abonnement nemen bij Belgacow is ook wel duur hé voor die discovery lijn moet je ongeveer 66euro aan forfaitaire indienststellings kosten betalen.
Dan nog dommel 20 euro activatie kosten is dus al snel 86euro dan moet je nog die modem kopen en je zit al over de 100euro dat om van provider te veranderen.

Ik denk dat ik misschien raw Copper lijn ga nemen heeft wel het voordeel dan je niet met 2 contracten zit alleen vraagt dommel daar 20 euro extra activatie kosten voor.
Op dat punt en enkele andere twijfel ik toch no geen beetje over dommel want bij edpnet vragen ze daar geen extra activatie kost voor daar is het gewoon totaal 25euro en in vergelijking met een dommel netconnect lite is edpnet max6 pressies beter en ook een beetje sneller.
De gewone dommel netconnect geeft wel 100gb download maar de prijs met raw copper lijn is in totaal wel 49,26€ p/m en vind ik wel nog duur en ga je effectief wel zoveel gebruiken?
Bij die lite is het dan 42,26€ (15gb traf) maar dan is zoals ik zeg de edpnet max6 beter voor 41,75€ p/m (20gb traf)

Tis niet gemakkelijk om een keuze te maken pfff
:?

Ik dacht dat disc lijn 6,85 € per maand is en raw copper 12 € per maand. En BGC moet die toch nog factureren aan jou, denk ik, hoor.


Dus je moet dubbel zoveel betalen voor raw copper, 12€ maandelijks ipv 6.85€?

Ik dacht dat belgacom nu internet aanbood zonder telefoonabonnement?

Is het verder ook mogelijk om bij alle bedragen te vermelden of ze eenmalig of maandelijks zijn.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Caey schreef:Dus je moet dubbel zoveel betalen voor raw copper, 12€ maandelijks ipv 6.85€?
idd

Ik dacht dat belgacom nu internet aanbood zonder telefoonabonnement?
belgacom wel ja, maar belgacom is dommel (nog) niet
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
zotteken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 jun 2005, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dus die discovery line van Belgacom kost 6.85€/maand en niks meer?? Ook geen variabele kosten ofzo??
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

zotteken schreef:Dus die discovery line van Belgacom kost 6.85€/maand en niks meer?? Ook geen variabele kosten ofzo??


ALs je niet belt kost het zoveel / maand ja.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

ditCh schreef:
zotteken schreef:Dus die discovery line van Belgacom kost 6.85€/maand en niks meer?? Ook geen variabele kosten ofzo??


ALs je niet belt kost het zoveel / maand ja.


Zoals hier: Discoverylijn 6.85 Euro, telefoongesprekken via VOIP (0 euro de eerste 90 dagen) en Dommel 33.15 Euro.

Wel zorgen dat je NIET belt via BC natuurlijk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
zotteken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 jun 2005, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bellen ga ik sowieso niet via BGC doen, heb een gsm, VOIP ken ik niet en ga dus ook niet gebruiken. Dank voor het snelle antwoord
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Zeer mooi initiatief ;)

Waarom geen Wiki maken over het overstappen...
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

@ zotteken
VOIP Voice Over IP maw bellen over het internet, kijk is op http://nl.wikipedia.org/wiki/Voice_over_IP en voor het vergelijken van tarieven kan je kijken op http://www.backsla.sh/betamax
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

Als ik een Discovery Line bestel in een Belgacom verkooppunt, moeten ze dan naar mijn thuis komen en allerhande dingen komen installeren?
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

De technieker van Belgacom komt altijd langs om de installatie te doen van de lijn, was bij mij 10 min werk. Je kan de datum afspreken als je de bestelling plaatst in de Belgacom winkel. Als je geen koperpaar binnen hebt zal het waarschijnlijk wel langer duren dan 10 min.
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

mala schreef:De technieker van Belgacom komt altijd langs om de installatie te doen van de lijn, was bij mij 10 min werk. Je kan de datum afspreken als je de bestelling plaatst in de Belgacom winkel. Als je geen koperpaar binnen hebt zal het waarschijnlijk wel langer duren dan 10 min.


Hier wast echt 2 minuten ( nieuwbouw, bekabeling lag er al ). Technieker is gewoon ff binnengeweest om te testen of het werkte :)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Na 4 maand ga je hiervan een afrekening krijgen voor die 2 minuten dat die binnen is geweest.

En ik spreek uit ervaring.
Kaasvent
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2008, 14:32

En hoe zit het als je in een pack zit , of een digibox hebt ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dan stap je over op een ander pack, zonder internet. Je houdt de digibox en gebruikt je telefonie en/of tv.
Kaasvent
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2008, 14:32

Maar hoe zit het dan met internet voor een digicorder gaat dat dan ook niet van maandelijkse downloadcapaciteit. en dan heb ik nog stezeds geen belgacom lijn of is dat niet nodig
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Kaasvent schreef:Maar hoe zit het dan met internet voor een digicorder gaat dat dan ook niet van maandelijkse downloadcapaciteit. en dan heb ik nog stezeds geen belgacom lijn of is dat niet nodig


Digicorder staat los van Internet, daar moet je je geen zorgen over maken. Je hebt zowiezo een Belgacom lijn nodig. De goedkoopste is de discoverylijn: voor 6,85€ ben je gesteld. Ze is niet echt geschikt om mee te bellen maar dat kan je dan via VOIP doen, of je neemt een classic line en stampt Telenet ook voor telefonie buiten. Of je belt er gewoon niet mee en gebruikt ze enkel voor noodgevallen (als je stroom uitligt kan je via Telenet niet meer bellen namelijk).
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

ljd schreef:Na 4 maand ga je hiervan een afrekening krijgen voor die 2 minuten dat die binnen is geweest.

En ik spreek uit ervaring.

Na 6 maand nog altijd geen afrekening gehad hiervoor ....
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

mala schreef:
ljd schreef:Na 4 maand ga je hiervan een afrekening krijgen voor die 2 minuten dat die binnen is geweest.

En ik spreek uit ervaring.

Na 6 maand nog altijd geen afrekening gehad hiervoor ....


Na 2 jaar hier nog altijd geen afrekening daarvoor gekregen. :wink:
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

Is de installatie van de DiscoveryLine nog steeds gratis?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Zal je eens moeten navragen in een BGC shop
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Tot kort voor nieuwjaar was dit alleszinds nog het geval.
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

Wat gebeurd er eigenlijk met de 2 Telenet modems die hier staan? Een zwarte is overlaatst (enkele maanden terug) vervangen en is voor Internet. Volgens mij heb ik daar nog een waarborg op van om en bij de 50 EUR? Had iemand ook een witte modem? Voor Telefonie ofzo?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ledje schreef:Wat gebeurd er eigenlijk met de 2 Telenet modems die hier staan?


Na heel veel zeuren komt men die misschien halen... al kost het TN meer om ze op te halen dan ze eigenlijk waard zijn.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Ledje schreef:Is de installatie van de DiscoveryLine nog steeds gratis?
ja, heb deze week nog gebeld, ze kunnen code toepassen waardoor het gratis wordt, maw als je het vraagt is het gratis
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

mala schreef:De technieker van Belgacom komt altijd langs om de installatie te doen van de lijn, was bij mij 10 min werk.


idem dito, het leuke was dat ik zo direct de afstand tot de centrale wist. Stond op zijn laptop dat hij meehad :lol:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Dédé schreef:
mala schreef:De technieker van Belgacom komt altijd langs om de installatie te doen van de lijn, was bij mij 10 min werk.


idem dito, het leuke was dat ik zo direct de afstand tot de centrale wist. Stond op zijn laptop dat hij meehad :lol:
maar het is best dat je die afstand weet VOOR de man van belgacom komt aansluiten :wink: zie handleiding
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

xenne schreef:
Dédé schreef:
mala schreef:De technieker van Belgacom komt altijd langs om de installatie te doen van de lijn, was bij mij 10 min werk.


idem dito, het leuke was dat ik zo direct de afstand tot de centrale wist. Stond op zijn laptop dat hij meehad :lol:
maar het is best dat je die afstand weet VOOR de man van belgacom komt aansluiten :wink: zie handleiding


Is bij mij 1.1 km. Als ik morgen Belgacom winkel binnenstap, moet ik dan gewoon zeggen, ik wil bij mijn thuis een DiscoveryLine? Iets speciaals doen ofzo?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”