Tik/Pub start aktie tegen de Datalimieten !

Nieuws omtrent telecom

Op welke provider of systeem zit je nu en wat verkies je?

Telenet - een hogere snelheid
25
3%
Telenet - een hogere / geen limiet
154
21%
ADSL - een hogere snelheid
178
24%
ADSL - een hogere / geen limiet
274
37%
VDSL/ADSL2+ - een hogere snelheid
30
4%
VDSL/ADSL2+ - een hogere / geen limiet
68
9%
Kabel andere - een hogere snelheid
2
0%
Kabel andere - een hogere / geen limiet
15
2%
 
Totaal aantal stemmen: 746
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Waarom dag van de download?

Reeds jarenlang vragen de Belgische internetgebruikers meer concurrentie en meer vooruitgang voor hun internetproducten. Belgacom en Telenet hebben het volume van hun internet-producten sinds de lancering van hun breedband-producten niet noemenswaardig gewijzigd.

In onze buurlanden stellen wij vast dat de internetgebruiker meer krijgt voor minder geld: een sneller verbinding en geen downloadlimieten.

Telenet en Belgacom domineren de markt in België en hebben zich genesteld in hun positie van monopolisten. Beiden stellen dat de modale internetgebruiker niet meer nodig heeft dan wat hij nu krijgt en dat slechts een klein percentage van de gebruikers tegen zijn limiet loopt. Deze cijfers zijn voor buitenstaanders niet controleerbaar en zijn bovendien vertekend omdat veel klanten bewust onder hun limiet gaan blijven. Als Telenet bovendien stelt dat slechts 6% van zijn klanten problemen heeft met de limiet, gaat dit wel om meer dan 50.000 klanten!

Met deze actie willen wij een statement maken: stilstand is achteruitgang. De toestand op de Belgische markt dient te veranderen. De gebruikers willen van de download-limieten af, meer concurrentie en betere tarieven voor hun breedband-internet.

Dat meer volume komt niet alleen de "gevorderde gebruiker" ten goede, zoals de providers wel eens stellen.
Wat in België als "light" breedband abonnement verkocht wordt, heeft over het algemeen een belachelijk lage limiet en is uitermate duur in vergelijking met de tarieven in onze buurlanden. Gebruikers worden zo verplicht om over te stappen naar een duurder abonnement of volume bij te kopen om hun beveiligingsupdates te downloaden. Meer download-volume helpt niet alleen de "extreme grootverbruikers", maar verlaagt ook de drempel tot internet als we dit toepassen op de "light" producten!

Aangezien de zoveelste petitie voor meer download-volume ongetwijfeld weinig zou uithalen, willen we met deze Dag Van De Download deze problematiek op een ludieke manier onder de aandacht brengen bij politici en de internet-providers.

Steun deze actie en schrijf nu in!

http://dagvandedownload.be/user/register
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Waarom dag van de download?

Reeds jarenlang vragen de Belgische internetgebruikers meer concurrentie en meer vooruitgang voor hun internetproducten. Belgacom en Telenet hebben het volume van hun internet-producten sinds de lancering van hun breedband-producten niet noemenswaardig gewijzigd.

In onze buurlanden stellen wij vast dat de internetgebruiker meer krijgt voor minder geld: een sneller verbinding en geen downloadlimieten.

Telenet en Belgacom domineren de markt in België en hebben zich genesteld in hun positie van monopolisten. Beiden stellen dat de modale internetgebruiker niet meer nodig heeft dan wat hij nu krijgt en dat slechts een klein percentage van de gebruikers tegen zijn limiet loopt. Deze cijfers zijn voor buitenstaanders niet controleerbaar en zijn bovendien vertekend omdat veel klanten bewust onder hun limiet gaan blijven. Als Telenet bovendien stelt dat slechts 6% van zijn klanten problemen heeft met de limiet, gaat dit wel om meer dan 50.000 klanten!

Met deze actie willen wij een statement maken: stilstand is achteruitgang. De toestand op de Belgische markt dient te veranderen. De gebruikers willen van de download-limieten af, meer concurrentie en betere tarieven voor hun breedband-internet.

Dat meer volume komt niet alleen de "gevorderde gebruiker" ten goede, zoals de providers wel eens stellen.
Wat in België als "light" breedband abonnement verkocht wordt, heeft over het algemeen een belachelijk lage limiet en is uitermate duur in vergelijking met de tarieven in onze buurlanden. Gebruikers worden zo verplicht om over te stappen naar een duurder abonnement of volume bij te kopen om hun beveiligingsupdates te downloaden. Meer download-volume helpt niet alleen de "extreme grootverbruikers", maar verlaagt ook de drempel tot internet als we dit toepassen op de "light" producten!

Aangezien de zoveelste petitie voor meer download-volume ongetwijfeld weinig zou uithalen, willen we met deze Dag Van De Download deze problematiek op een ludieke manier onder de aandacht brengen bij politici en de internet-providers.

Steun deze actie en schrijf nu in!

http://dagvandedownload.be/user/register


Ik ben meer voor de "Klantendrukopdeknop" aktie.

Dit is precies iets van "We gaan TN eens bang maken met een Supergeschenk "
Iedere abonnee zal eens 5gb/5€ aan TN gaan geven om een hoop leugens van TN terug te krijgen.

De formule kan tussen nu en de downloaddag nog aangepast worden indien nodig
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Als ex TNer heb ik ook maar ondertekend
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

ljd schreef:Als ex TNer heb ik ook maar ondertekend

De actie is niet enkel gericht op Telenet maar gaat breder.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Lol, dat is als een actie tegen dure brandstofprijzen door een hele dag te gaan rondrijden :roll:
De enigen die hier nadeel van gaan ondervinden zijn degenen die deelnemen. En Telenet gaat er eens goed mee lachen en er zelfs nog winst op maken, want er zullen altijd wel gekken zijn die speciaal hiervoor extra volume aankopen.

Conclusie: typische Tik actie, waar uiteindelijk enkel Telenet beter van wordt.
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

KK schreef:Lol, dat is als een actie tegen dure brandstofprijzen door een hele dag te gaan rondrijden :roll:
De enigen die hier nadeel van gaan ondervinden zijn degenen die deelnemen. En Telenet gaat er eens goed mee lachen en er zelfs nog winst op maken, want er zullen altijd wel gekken zijn die speciaal hiervoor extra volume aankopen.

Conclusie: typische Tik actie, waar uiteindelijk enkel Telenet beter van wordt.

Je hoeft niet persee mee te downloaden hoor, gewoon ondertekenen is evengoed.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

ik wil een betere prijs,betaal nu 35€ bij dommel,dat is zeker nog 10-15€ teveel voor een eenvoudig en traag adsl lijntje.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

laurens7 schreef:ik wil een betere prijs,betaal nu 35€ bij dommel,dat is zeker nog 10-15€ teveel voor een eenvoudig en traag adsl lijntje.
Jij hebt het recht niet om te klagen als je bij Dommel zit...

Ik zie het nut niet direct in van deze dag, maar alles wat de aandacht kan vestigen op deze problematiek is op zich wel leuk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

Goztow schreef:
laurens7 schreef:ik wil een betere prijs,betaal nu 35€ bij dommel,dat is zeker nog 10-15€ teveel voor een eenvoudig en traag adsl lijntje.
Jij hebt het recht niet om te klagen als je bij Dommel zit...

Ik zie het nut niet direct in van deze dag, maar alles wat de aandacht kan vestigen op deze problematiek is op zich wel leuk.

Zoals je zelf zegt, aandacht vestigen op de problematiek.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Maar het punt is echt om alles op te downloaden?
Langs 1 kant naai je jezelf zo, en doe je hen een plezier (VP kopen om weer te kunnen surfen)
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

Arrigi schreef:Maar het punt is echt om alles op te downloaden?
Langs 1 kant naai je jezelf zo, en doe je hen een plezier (VP kopen om weer te kunnen surfen)

Das iets wat ieder voor zich moet beslissen, je kan je ook gewoon inschrijven zonder te downloaden. Of met een klein deel te downloaden. Je moet natuurlijk zelf wat opletten dat je jezelf niet sloot zet uitraard.
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

met een paar duizend man en een deurwaarder erbij ... samen met Peeters en Pichal ... niet alleen bij telenet, maar ook Belgacom Skynet klanten die van hun abonnement afwillen en willen switchen ... Test aankoop, euroconsumers, eigenlijk zou er terug een serieus consumentenprogramma moeten komen zoals in nederland, radar en kassa, zij worden ook overstelpt met klachten enzo en gaan met een advocaat ter plaatse, je tekent natuurlijk wel een contract bij Telenet en Belgacom maar het zou idd veel makkelijker moeten worden om over te schakelen, zulke contracten op te zeggen op uniforme wijze ... ook zouden ze de klanten standaard [keuzevakje niet aangevinkt/wel aanvinken als je wel toestemming geeft en alles in duidelijk leesbare letters, meestal is het geniepig andersom] met rust moeten laten [dat ze hun reclame van digitale tv/melkerij en andere zever bijhouden, ook uw gegevens niet verkopen aan derden] allemaal mooi in wetteksten te gieten, maar ja de wireless regering/overheid verkoopt de kabel aan Liberty om tijdelijk de begroting dicht te rijden, waarna ze van Telenet Bella de Koe maken ...

laat die slogans/websites maar komen :lol:
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

kan niet iedereen een ping -t venster laten openstaan heel de dag, naar de telenet website? Verbruikt veel minder limiet en naai je ze even hard mee als je met genoeg bent. Of naar hun dns servers
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik schrijf mij niet in, met 120Gb limiet en happy hours kan je niet meer van een limiet spreken. Iedereen met ADSL heeft geen reden tot klagen over limieten, overstappen en het probleem is opgelost. Voor de pechvogels met Telenet die geen ADSL lijn kunnen hebben, die kunnen enkele trucjes bij Telenet misbruiken om toch limietloos internet te hebben.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

verb schreef:Ik schrijf mij niet in, met 120Gb limiet en happy hours kan je niet meer van een limiet spreken. Iedereen met ADSL heeft geen reden tot klagen over limieten, overstappen en het probleem is opgelost. Voor de pechvogels met Telenet die geen ADSL lijn kunnen hebben, die kunnen enkele trucjes bij Telenet misbruiken om toch limietloos internet te hebben.


Doe maar gewoon mee, uit solidariteit met de slachtoffers van Telenet en met diegenen die nog bij Belgacom zitten uit onwetendheid.

We hebben nog een hele weg af te leggen voordat we effectief met FUP en limietloos zitten voor iedereen.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

verb schreef:enkele trucjes bij Telenet misbruiken om toch limietloos internet te hebben.


Alleen spijtig dat je daarmee je verplicht abonnement tot een jaar mee verlengt. Dus als ze het gat dichten moet je nog een jaar daar blijven. Verder verhindert hun niks om eens een gepeperde rekening te sturen van al de verbruikte GB's aan 1 euro het stuk. Wat ga je dan doen...
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

KK schreef:Lol, dat is als een actie tegen dure brandstofprijzen door een hele dag te gaan rondrijden :roll:
De enigen die hier nadeel van gaan ondervinden zijn degenen die deelnemen. En Telenet gaat er eens goed mee lachen en er zelfs nog winst op maken, want er zullen altijd wel gekken zijn die speciaal hiervoor extra volume aankopen.

Conclusie: typische Tik actie, waar uiteindelijk enkel Telenet beter van wordt.


Het is de bedoeling dat er géén volumeblokken worden aangekocht.
Alleen wie volume over heeft, doet mee.
Sympathisanten kunnen gewoon de petite tekenen.

rds schreef:kan niet iedereen een ping -t venster laten openstaan heel de dag, naar de telenet website? Verbruikt veel minder limiet en naai je ze even hard mee als je met genoeg bent. Of naar hun dns servers


Als jij dat wil doen: ga je gang.
Misschien moet je dan ook eens naar fastping kijken.

verb schreef:Ik schrijf mij niet in, met 120Gb limiet en happy hours kan je niet meer van een limiet spreken. Iedereen met ADSL heeft geen reden tot klagen over limieten, overstappen en het probleem is opgelost. Voor de pechvogels met Telenet die geen ADSL lijn kunnen hebben, die kunnen enkele trucjes bij Telenet misbruiken om toch limietloos internet te hebben.


Je moet niet mee downloaden om te steunen, gewoon de petitie tekenen is al voldoende.
Laatst gewijzigd door localhost op 17 dec 2007, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

localhost schreef:Conclusie: typische KK kritiek.

Als ik zo het Tik forum lees, ben ik blijkbaar lang niet de enige met kritiek op jullie "werkwijze". Vooral omdat het resultaat ervan al jaren nul komma nul is. Een normaal denkend mens zou dat al lang doorhebben en zijn conclusies trekken, maar Tik blijft gewoon op dezelfde zinloze manier verder prutsen.

Conclusie: Tik is naïef en kan niet tegen kritiek.

:twisted:
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

KK schreef:Als ik zo het Tik forum lees, ben ik blijkbaar lang niet de enige met kritiek op jullie "werkwijze". Vooral omdat het resultaat ervan al jaren nul komma nul is. Een normaal denkend mens zou dat al lang doorhebben en zijn conclusies trekken, maar Tik blijft gewoon op dezelfde zinloze manier verder prutsen.

Conclusie: Tik is naïef en kan niet tegen kritiek.

Dan probeert TIK eens iets te doen en dan is het weer niet goed. :roll:
Deze actie gaat niet alleen over de limieten bij telenet, maar over die bij elke provider in Vlaanderen.
Of die limiet nu 400Mb is of 120Gb een limiet is en blijft een limiet en dus een beperking op je vrijheid.

Toegegeven, het doel van de actie was mij ook niet meteen duidelijk doordat ze dag-van-de-download noemt en ik dus in eerste instantie ook dacht dat het de bedoeling was dat iedereen effectief die dag zijn limiet opsoupeert.
Maar, door in te tekenen op die site geef je meteen te kennen dat je niet akkoord bent met een limiet op je verbinding (ook al ervaren mensen soms 120gig als limietloos).

Het internet, hier in Vlaanderen, kan er alleen maar baat bij hebben als zoveel mogelijk mensen zich ook effectief inschrijven en daardoor laten blijken dat ze op zijn minst toch achter de actie staan!
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

KK schreef:
localhost schreef:Conclusie: typische KK kritiek.

Als ik zo het Tik forum lees, ben ik blijkbaar lang niet de enige met kritiek op jullie "werkwijze". Vooral omdat het resultaat ervan al jaren nul komma nul is. Een normaal denkend mens zou dat al lang doorhebben en zijn conclusies trekken, maar Tik blijft gewoon op dezelfde zinloze manier verder prutsen.

Conclusie: Tik is naïef en kan niet tegen kritiek.

:twisted:

Deze post bewijst enkel maar hoe weinig je op de hoogte bent van wat Tik vzw heeft bereikt. Het is niet omdat we op één standpunt geen toegevingen van Telenet kunnen bereiken dat we daarom niks bereiken.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Geef dan eens wat concrete voorbeelden. En kom nu niet af met de beruchte modem swap, want toen heeft Telenet jullie ook enkel maar gebruikt om het aan de man te brengen. Maar dat snappen jullie blijkbaar niet.

Het is opvallend dat Tik mensen steeds beweren dat ze al veel bereikt hebben, maar er nooit concrete voorbeelden bij geven. Zo veel zal het dus niet zijn.

In de beginjaren van PUB werd er inderdaad resultaat geboekt, maar tegelijk met de verandering van bestuur, is PUB toen ook veranderd van waakhond naar schoothondje.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

jelte schreef:Deze post bewijst enkel maar hoe weinig je op de hoogte bent van wat Tik vzw heeft bereikt. Het is niet omdat we op één standpunt geen toegevingen van Telenet kunnen bereiken dat we daarom niks bereiken.


Hier ook graag eens wat voorbeelden van wat Tik bereikt heeft.
Ik heb er nog niks van gezien ;-)
steve_jaspers
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 sep 2005, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

kickje naar de portal ???
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

steve_jaspers schreef:kickje naar de portal ???

inderdaad, dit is frontpage waardig.
modjes? :roll:
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

Mr.T schreef:
jelte schreef:Deze post bewijst enkel maar hoe weinig je op de hoogte bent van wat Tik vzw heeft bereikt. Het is niet omdat we op één standpunt geen toegevingen van Telenet kunnen bereiken dat we daarom niks bereiken.


Hier ook graag eens wat voorbeelden van wat Tik bereikt heeft.
Ik heb er nog niks van gezien ;-)

Lees onze NB!
Ik kan mijn tijd nu beter voor nuttiger dingen gebruiken als andere mensen overtuigen van het nut van Tik.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Mr.T schreef:

Hier ook graag eens wat voorbeelden van wat Tik bereikt heeft.
Ik heb er nog niks van gezien ;-)
Ik vind dat het goed vooruitgaat zonder dat er media aan te pas is geweest,;

http://dagvandedownload.be/user/register

Up naar een getal van 6 grote cijfers,waarvan het eerst cijfer het grootst is,:

http://www.bizwatchonline.com/images/optimist.gif
http://www.offthemarkcartoons.com/carto ... -04-14.gif

Voor eind maart 2008 zijn er aanvaardbare limieten en prijzen ! !

Getekend

Nostradamus
Laatst gewijzigd door ceurrrix op 16 dec 2007, 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Zoals gewoonlijk weer rond de pot draaien met excuses als 'geen tijd'. Het is blijkbaar enorm moeilijk om iets te vinden dat Tik bereikt heeft, en zeker iets waar de klanten beter van werden i.p.v. Telenet.
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

Mijn telenet die op smallband te bezoeken valt, Upload snelheid is ook door ons meermaals aangeklaagd, vele administratieve problemen aangepakt, ...
Ik wil de rollen graag eens opdraaien, welke nuttige dingen heb jij gedaan?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

jelte schreef:Mijn telenet die op smallband te bezoeken valt, Upload snelheid is ook door ons meermaals aangeklaagd, vele administratieve problemen aangepakt, ...


TN te bereiken als je op smallband staat... dat klinkt al even goed als de brandweer die te bereiken is in geval van brand, en er dan nog promotie rond maakt ook :roll: Het is volledig in Telenet zijn eigen belang om bereikbaar te zijn... en je extra euro's te laten doneren.

Oh... upload snelheid... en dat is een realisatie van TIK ? TN wist maar al te goed dat ze de laagste upload snelheid had/heeft van gans Belgie (en zelfs na de Rode Flop nog altijd maar in de middenmoot zal zitten), en er iets moest gebeuren. TN heeft trouwens een jaar geleden tijdens een meeting waarop ik aanwezig was te kennen gegeven dat het eerstvolgende de upload snelheid zou zijn (en men helemaal niet mee wou in het limieten verhaaltje).

Het enige wat TIK tot op heden bereikt heeft zijn inderdaad een vlotte tussenkomst bij administratieve nachtmerrie's... op zich een mooie service, al zou deze service helemaal niet nodig zijn moest de administratie van Telenet correct werken.

Conclusie... TIK heeft tot op heden zo goed als NIETS bereikt... evenveel dus als de gemiddelde forum bezoeker hier. Nu ja, met een volledig bestuur dat zelf aangeeft geen tijd te hebben en zich bezig houdt met andere leukere dingen (en trouwens grotendeels al geen klant meer is bij TN) moet ja natuurlijk niet veel verwachten.

Hoog tijd dus dat het bestuur zijn doelstellingen eens bekijkt en eerlijk is tov. van zijn leden. Ondertussen is het enige duidelijk signaal dat noodzakelijk is het stopzetten van alle onderhandelingen met TN... zonder respect kan je toch nooit een zinvolle samenwerking hebben !
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ik denk niet dat ik mij ooit geprofileerd heb als klantenvereniging. Tik doet dat wel, dus verwacht men ook resultaten. Anders kan je er beter mee stoppen.

Nu over wat jullie 'bereikt' hebben...
Mijn telenet die op smallband te bezoeken valt

Dat zouden ze anders ook wel aangepast hebben als ze er genoeg klanten over kregen. Een groter probleem is echter dat Mijn Telenet regelmatig een heel weekend down is, maar ondertussen werkt gewoonlijk wel de telemeter en het smalband systeem verder. Je kan dus tijdens zo'n weekend op smalband gezet worden, en je moet dan maar wachten tot Mijn Telenet terug werkt.
Upload snelheid is ook door ons meermaals aangeklaagd

Geloof je nu echt dat Tik iets te maken heeft met de recente snelheidsverhogingen? Dan zijn jullie wel heel snel tevreden.
vele administratieve problemen aangepakt

Dat is eigenlijk de taak van de Telenet helpdesk/administratie. En zolang jullie dat werk gratis doen voor hen, hebben ze geen reden om iets te veranderen aan hun brakke service.

Edit: Damn, r2504 was me net voor :lol:
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Ons Doel ?

Of waar we van dromen ?

Hoe het kan zijn!!!

http://www.alice.nl/nl/residential/reso ... mfort.html

Zal wel gezichtsbedrog zijn zeker ? ?

Of niet ?

Want hier hoor je ook eens van een ander waarover het gaat
Internet: beter en goedkoper bij onze buren

Test-Aankoop maakte een internationale vergelijking van internettarieven in 8 landen. Voor de “light”-formule is het goedkoopste Belgische aanbod 70 % duurder dan de goedkoopste formule in Nederland, maar daarom technisch niet beter. Bij “normaal” internetgebruik is de goedkoopste Belgische formule 68 % duurder dan het goedkoopste Franse aanbod en technisch bij de minst goede. In het geval van “intensief” internetgebruik is het goedkoopste Belgisch product 118 % duurder dan de Franse goedkoopste formule. Voor een combinatiepakket (internet en onbeperkte vaste telefonie) vraagt de goedkoopste Belgische provider 86 % meer dan de goedkoopste Franse provider. Voor de eerste 3 types van internetgebruik eindigen Belgacom en Telenet steevast bij de laatste vijf binnen de rangschikking van een 30tal formules. De zeer matige technische kwaliteit weerspiegelt zich in lage down- en uploadsnelheden. Daarenboven is België samen met Portugal het enige land dat nog limieten hanteert voor het maandelijks transfervolume.
Indien de volgende regering internet bereikbaar wil maken voor iedereen, moeten ook de voorwaarden daartoe voldaan zijn: gevoelige vermindering van de participatie van de Belgische Staat in Belgacom; een sterkere regulator (BIPT) en het onderbrengen van het lokale netwerk bij een onafhankelijke netwerkbeheerder.

Test-Aankoop vergeleek de tarieven van verschillende leveranciers in acht Europese landen (België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Portugal, Spanje en het Verenigd Koninkrijk) voor drie soorten internetgebruik (light, normaal en intensief) en één combinatiepakket (internet + onbeperkte vaste telefonie).

Test-Aankoop maakt hieruit volgende balans op:

1. België is niet langer competitief ten opzichte van de andere Europese landen; wat de down- en uploadsnelheden betreft, worden we ruimschoots ingehaald.
2. Voor de drie soorten internetgebruik vragen Belgacom en Telenet 3 tot 4 keer meer dan de goedkoopste provider uit een ander land (vaak Frankrijk).
3. De adsl-formules van de voormalige monopoliehouder Belgacom blijken tot de zwakste uit de vergelijking te behoren en bovendien zijn ze duur. In tegenstelling tot de andere landen uit de vergelijking werden de laatste jaren geen prijsdalingen doorgevoerd.
4. Ook de alternatieve operatoren komen met weinig spectaculaire adsl-formules voor de dag aangezien zij allen op de één of andere manier afhankelijk zijn van Belgacom.
5. Breedbandinternet via de kabel is technisch gezien oké, maar wel duur.
6. Samen met de Portugese en sommige Britse operatoren zijn de Belgische de enige die nog voor ieder profiel strikte limieten hanteren voor het maandelijkse transfervolume. In alle andere landen uit de test bieden de operatoren hun klanten onbeperkt surfplezier aan.
7. Met de combinatiepakketten breedbandinternet + onbeperkte vaste telefonie scoort België gemiddeld, maar toch zijn de prijzen van onze providers ongeveer dubbel zo hoog als die van de Franse, de Britse en de Nederlandse.

Onvoldoende concurrentie: Belgische Staat is verantwoordelijk
Volgens Test-Aankoop is er onvoldoende concurrentie op de Belgische internetmarkt. Er is geen sprake van een vrije markt, maar eerder van een duopolie van Belgacom (adsl) en Telenet (kabel). De twee providers beschikken zowel over hun eigen netwerk als over de producten en kunnen de prijzen daardoor kunstmatig hoog houden. Voor de drie soorten internetgebruik vragen Belgacom en Telenet 3 tot 4 keer meer dan de goedkoopste provider.
Het gebrek aan concurrentie heeft verschillende oorzaken, zo stelt Test-Aankoop:
1. De overheid heeft de helft van de aandelen van Belgacom en participeert in Telenet waardoor ze onmogelijk neutraal kan optreden.
2. België heeft geen goede reputatie bij mogelijke nieuwe marktspelers omdat de EU-richtlijnen systematisch te laat en onjuist worden omgezet en dat innovatie in de weg staat.
3. Ook de bevoegdheidsverdeling tussen de verschillende overheden schrikt potentiële marktspelers af.
4. Het komt het BIPT (Belgische regulator voor de postdiensten en de telecommunicatie) toe om die situatie recht te trekken, maar de regulator is onvoldoende slagkrachtig. Het ontbreekt de regulator aan voldoende financiële middelen en personeel. Overigens zou het BIPT boetes kunnen uitschrijven wanneer Belgacom te ver gaat in het tegenwerken van de vrije concurrentie, maar dat gebeurt zelden in de praktijk.

Hoog tijd voor verandering
Indien de volgende regering de ambitie heeft om internet bereikbaar te maken voor iedereen, dient prioritair werk te worden gemaakt van:
- Het terugdringen van het overheidsaandeel in Belgacom.
- Het versterken van het BIPT: de regulator moet een sterker beleid kunnen voeren en moet daar de nodige middelen, bevoegdheden en juridische slagkracht voor krijgen.
- Last but not least: het onderbrengen van het lokale netwerk bij een onafhankelijke netwerkbeheerder.
In Frankrijk, dat het goed doet in de internationale vergelijking, is reeds een derde van de lijnen ontdubbeld. Test-Aankoop stelt zijn hoop in een doorgedreven ontdubbeling van de lokale lus (Belgacom stelt zijn aansluitnetwerk open voor concurrenten) aan een aanvaardbare prijs. Het is nu enkel wachten op een nieuwe regering die werk wil maken van echte concurrentie op de Belgische markt.

Bron,: TA

ps,:We krijgen ook al hulp ,:

http://video.google.nl/videosearch?q=The+secret
Laatst gewijzigd door ceurrrix op 17 dec 2007, 02:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

eender hoe, en je zal het niet uit mijn mond verwachten, maar momenteel sta ik zeer positief tegenover de actie van TIK

Nu er actie gebeurd, kunnen we niet gaan vitten op het verleden, maar moeten we ons focussen op de toekomst.

Toen er geen actie was, was ik ook aan het vloeken op het verleden. Zeker omdat ik er altijd van overtuigd ben geweest, dat als TIK eens iets zou doen, dat het een succes zou worden. Dedagvandedownload.be bevestigd enkel mijn vermoeden.

Persoonlijk vind ik dus dat we dit gewoon met zijn allen moeten steunen.
De oplossing zal deze actie zeker niet zijn (worden), en hoeveel deze actie zal uithalen, zullen we nooit weten. Telenet (en ook Belgacom) zullen nooit toegeven, hoeveel druk een actie als dit wel geeft naar hen toe.

Maar je mag er van overtuigd zijn, dat dat veel is. Het borrelt momenteel onder telenet hun voeten, en daar zijn ze niet blij mee.

En vanaf dat gebeurd, kan er gesproken worden van een Succes!
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bambipower schreef:Het borrelt momenteel onder telenet hun voeten, en daar zijn ze niet blij mee.


Inderdaad... men is volop bezig met "damage control"... als tegenreactie zie je het ene persbericht na het andere over 100 Mbps, Eurodocsis 3.0, IPV6, ... zelfs hogere volumes !
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Het laatste nieuws pakt uit met
Drie miljoen breedbandlijnen in 2009
Het aantal Belgische gezinnen met een breedbandaansluiting op het internet zal eind 2009 net boven 3 miljoen uitkomen. Dat verwacht het Amerikaanse onderzoeksbureau Forrester Research, zo schrijft de online editie van De Tijd.

Dit jaar sluiten we volgens Forrester af op 2,49 miljoen breedbandgezinnen. Over zes jaar, in 2013, staat de teller op 3,62 miljoen. Dat komt overeen met driekwart van alle huishoudens. De groei in België blijft met 46 procent wel onder het Europese gemiddelde

Ik heb hen geantwoord,:
Ze zullen er vet mee zijn als ze zich aan de huidige limieten van BC en TN moeten houden,
met link naar ,: http://dagvandedownload.be/ :lol:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
CrashNBurn
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2007, 15:03
Locatie: Pluto
Contacteer:

Ik denk dat het op zich wel een goed idee is en dat er wel degelijk IETS moet gebeuren. Maar of het daarom moet zijn dat de gedupeerde KLANT alweer eens zijn downloadlimiet moet gaan bereiken om een duidelijk signaal te geven, dat vind ik verkeerd.

Ik denk dat zoals hier bijvoorbeeld op het forum al werd aangegeven het raadzamer zou zijn moest iedereen bv op 30 december massaal de DNS servers begon te pingen en zo die mannen een signaal geven.

En Tik, sorry maar échte dingen veranderd hebben jullie nog niet. Moesten jullie echt dingen willen veranderen dan hadden jullie deze campagne veel grootser opgezet, met steun van media, Test-aankoop, ombudsdiensten, petities, misschien zelf een amrs en waarom zelf geen steun van politiekers (ik denk hier bv aan Jurgen Verstrepen).

Het moet verd* gedaan zijn met deze pre-historische praktijken waarbij de klant zich blauw betaald om zever.

Wat mij betreft had telenet bv. met zijn druk-op-de-knop actie zelf de klant een optie mogen geven om voor 10 euro per maand meer de downloadlimiet af te schaffen. Maar met wat ze nu hebben gedaan, slaat echt alles. Uploadlimieten optrekken voor de twee duurste abos en downloadsnelheid voor de twee goedkoopste... Sorry maar dan zijn de duurste abos de dupe, want die krijgen niet hetzelfde voor hetzelfde geld als de goedkoopste abos. En uploadsnelheid, wees nu eerlijk, hoeveel % van de klanten doet er ook effectief iets mee ???

Mijn stem heb je TIK, maar als jullie niet snel eens duidelijk en grootser uit de hoek komen, dan stopt mijn support voor jullie ook.
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

haja, er staan steken naar Belgacom in, dus dat mag niet op userbase zeker :lol:
Staat ook al op tweakers.net, jullie staan achter :p
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

jelte schreef:haja, er staan steken naar Belgacom in, dus dat mag niet op userbase zeker :lol:
Staat ook al op tweakers.net, jullie staan achter :p

Waarom zou dat niet mogen? Als mensen zich geroepen voelen om zich te verdedigen mogen ze dat doen eh :).
Allé, ik zal het maar naar de FP kicken. Helaas dat niet elke provider z'n limieten reset op de 1e van elke maand eh :).
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

CrashNBurn schreef:Mijn stem heb je TIK, maar als jullie niet snel eens duidelijk en grootser uit de hoek komen, dan stopt mijn support voor jullie ook.


"Geduld wordt beloond",de tijd tikt en de wekker loopt af op 30/12

Ondertussen zijn ze goed bezig maar,moet er wel rekening gehouden worden met de tegenpartij,
die alles zal doen om deze actie te doen mislukken
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Helaas dat niet elke provider z'n limieten reset op de 1e van elke maand eh :).


Bij TN trouwens ook niet... dit is afhankelijk van de gebruiker !

Voor sommigen zal 30/12 dus de laatste dag zijn, voor andere dan weer de eerste dag.
Gebruikersavatar
CrashNBurn
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2007, 15:03
Locatie: Pluto
Contacteer:

jelte schreef:haja, er staan steken naar Belgacom in, dus dat mag niet op userbase zeker :lol:
Staat ook al op tweakers.net, jullie staan achter :p


Je steekt je borst naar voren en doet alsof jullie de wereld gaan veroveren met jullie actie.

Sorry, maar in mijn ogen zijn momenteel 3224 stemmen op 2 dagen tijd ZEER ZWAK ... :? Ik zou dus mijn borst maar terug achteruit trekken ...
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”