topcom adsl modem.

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
gsx300

hoe bepaalde poorten open zetten in een topcom adsl modem- router?
Had graag een foto hier gezet maar weet niet hoe?
weet iemand of dit kan en hoe dit moet een foto hier zetten.
Bedankt.

mvg Xavier.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Je wil dus een screenshot nemen? Ga naar de pagina waarvan je wil een screenshot nemen. Druk dan op "print screen" op je toestenbord. Ga naar paint of een ander programma waarin je foto's kan bewerken en druk op crtl + v (of in het menu bewerken > plakken). Neem dan in het menu bestand > opslaan als... en sla je foto op. Deze kan je dan in je post bijvoegen via de attachment-optie die er aan verbonden is.

Ik heb effe snel in de manual gekeken. Er is zo een onderdeel dat "virtual server" heet. Daar moet je de poorten open zetten en laten doormappen naar de computer die jij wilt.

Cheers
Afbeelding
gsx300

Snap nog steeds niet hoe ik dat bestandje hier kan toevoegen.
Zie die attachment-optie hier niet staan.
?????
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

gsx300 schreef:Zie die attachment-optie hier niet staan.
?????


Guests kunnen blijkbaar geen bestanden aan hun posts toevoegen... dus eerst ff registreren :-)
If you can't beat them, confuse them.
gsx3000
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2003, 22:49

Ok nu gaat het.
Vraag is nu zit ik in het juiste menu om poorten te openen en door te geven naar een pc in het netwerk.
Zie foto :-D
bedankt.

mvg xavier.
[mod="SeNsEi Ze0n & The Oddity"]Gelieve screenshots als jpg te posten, dus pasten in bv paint, niet als word-document (Posts samengevoegd)[/mod]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ja dit is het juiste menu, je geeft het poortnummer van boven in, dan kies je tcp/udp, en het ip-adres van de pc waar deze naartoe moeten, en dan "add"
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
gsx3000
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2003, 22:49

ok zal ik doen ik het vervolg. :wink:
gsx300

Nu lukt het mij wel om met deze instellingen in mijn pc thuis te kijken (met remote admin.) maar met de pc die thuis staat graak ik niet binnen op de pc die achter de topcom adsl router staat.
Heb op de thuis pc zowel als op de andere pc een no-ip adres aangemaakt omdat de pc thuis op telenet zit en dus veranderd van ip adres.
Normaal heeft de andere pc met topcom router een vast ip adres want die zit op adsl.
Geef ik misschien het verkeerde ip adres op om binnen te graken in de pc met topcom router of mag ik daar geen no-ip adres gebruiken?
Bedankt.

mvg Xavier.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Een vast IP-adres bij ADSL... Heb je dan een Pro of een Office abonnement misschien? Anders heb je even goed een dynamisch IP dat om de 36u verandert. Je moet op die router de poorten doormappen naar de goeie PC achter de router. Ik heb zo het gevoel dat er daarbij iets is misgelopen. Dat zal je toch nog eens moeten nakijken vrees ik.

Als je het juiste IP-adres hebt van de router en je verbindt daarmee en je router mapt alles keurig door, dan is alles ok.

Cheers
Afbeelding
gsx300.

Als er iets mis zou zijn met het doormappen van het poortnummer zou ik dan geen problemen moeten hebben om vanop die pc in mijn pc thuis te graken. Ik kan dus zonder probleem in mijn pc thuis kijken en werken daarom denk ik dat het doormappen van de poort ok is.
Denk dat er iets mis moet zijn met dat no-ip adres dat ik heb aangemaakt bij www.no-ip.com.
Maar bij pc thuis werkt dat goed.
Ik weet het dus ni goed waar het aan moet liggen.
:?

Moet ik het ip adres dus ook doormappen naar die pc ??
Want het poortnummer voor remote admin. heb ik al gedaan en werkt.
En zo ja waar moet ik dat dan weer instellen?
Topcom adsl router.
Zie afbeelding ergens in vorige post.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Pff, dat nen verwarde uitleg..

Ik ga er van uit dat dit de opstelling is:

Lokatie1:
ISP: Telenet, geen router

Lokatie2:
ISP: ADSL, met topcom router

Van lokatie2 naar lokatie1 gaat, maar omgekeerd niet? Ben ik juist?
In dat geval is er toch iets mis met het doormappen van de poort naar de juiste pc. Omgekeerde richting heeft dit geen invloed of niks met portmappen te maken.. tenzij je op je TN een router met firewall zou staan hebben. Bij TN worden wel poorten onder de 1024ofzo geblocked.. maar denk niet dat dit er iets mee te zien heeft.

Volgens mij is het nog steeds niet correct doorgemapped.

Als je denkt dat het aan die dyndns ligt.. gebruik dan simpelweg de ip's zelf.. doe desnoods eens een portscan op de ip's. (isp-ip's eh)
I love it when a plan comes together!
gsx3000
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2003, 22:49

u hebt mijn verwarde uitleg goed begrepen.
Kan van inderdaad van locatie 2 naar 1 maar van 1 naar 2 niet.
Nu heb ik die poort voor remote admin. open gezet voor de 2 pc's op locatie 2 en ook voor de router daar zie bijlage.
wat ik wel ontdekt heb als ik de ip nummers opvraag daar op locatie 2
via een website http://www.whatismyipaddress.com/ krijg ik voor die 2 pc's hetzelfde adres.
Er is nog werk aan de winkel maar ik weet niet wat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Euhm.. ik heb op je screenshot gezien dat je ZoneAlarm hebt draaien. Ben je echt zeker dat deze niet komt storen? Want anders zou dit weleens de sleutel kunnen zijn. Als je achter een router zit, dan is zonealarm of iets dergelijks meestal overbodig hoor.

Hoe bedoel je dat je 2x het zelfde IP-adres te zien krijgt? Je hebt op lokatie2, 2 computers staan en als je het IP-adres opvraagt van beide dan zijn die gelijk? Dat is volkomen normaal. Dat is dan 2x het IP-adres van de router dat je te zien krijgt.

Cheers
Afbeelding
gsx300

OP lacatie 1 staat maar 1 pc de telenet op locatie 2 staan er 2 pc's met de topcom router.
Als ik daar de 2 pc's hun ip opvraag is dat hetzelfde hoe weet remote admin. dan in welke ik wil kijken.
Meestal staat er wel maar 1 pc aan op locatie 2.
Zonealarm denk ik niet dat stoort alle programma's die ermee te maken hebben staat alles groen aangevinkt.
Ook runnen de twee no -ip programma's als system sevice dus ze starten altijd mee op in locatie 1 en 2.
Ook remote admin. staat als systemservice ingesteld.


mvg Xavier.
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Op dat screenshot zie ik dat je dezelfde poort naar verschillender ip's geforward hebt. Dat gaat dus niet. Een bepaalde poort kan je maar naar 1 ip forwarden.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik zou zonealarm toch maar helemaal afzetten... Het is niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak dat de firewall regels zo staan dat hij bepaald verkeer moet doorlaten, maar dat hij het toch niet doet. Dus afzetten is de boodschap.

Wat Lukse zegt is ook juist. 1 poort doormappen naar 1PC. Anders ga je services door elkaar mengen en ga je zeker verwarring creëren tussen de PC's onderling.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”