Feature requests Belgacom TV

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
whacker
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2005, 09:51

Ik weet dat er limitaties zijn aan de decoder maar deze dingen zouden softwarematig moeten kunnen:
-Fix Teletekst: ondertitels zijn altijd om zeep omdat teletekst te traag is.
-Opnemen: ik wil MINSTENS een functie die mij toe laat om bijvoorbeeld elke week van een bepaald uur tot een bepaald uur op een bepaald kanaal iets op te nemen. Liefst wil ik zelfs Tivo-style opnemen. Als ik bijvoorbeeld "South Park" wil laten opnemen dan moet den decoder gaan zoeken op welke posten ze dat allemaal geven en dat op elke post opnemen. Tivo kan dat en dat bakske kost 100 dollar, de BTV decoder kost een PAK meer.
-TV gids aanvullen. Het programma schema zou minstens 2 weken ingevuld moeten zijn, geen 3 dagen.
-Opnemen via internet. Ik geraak niet thuis om één of andere reden (vast op't werk ofzo) en wil dan via internet kunnen zeggen dat een programma opgenomen moet worden. Again, moet mogelijk zijn want Tivo kan het :).

Voila, da's 't begin. Wat missen jullie?
whacker
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2005, 09:51

Ahja en er was ons beloofd voor deze maand (of vorige zelfs):
-BTV via een andere ADSL provider.
-Opnemen en kijken tegelijk of 2 dingen tegelijk opnemen.
Ik weet niet of dit al werkt (ben niet thuis) maar ik gok van niet.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Via andere provider is nooit beloofd en zal wsl nooit mogelijk zijn. Tegelijk opnemen en kijken zal voor VDSL2 zijn, zeker?

Voor de rest: je verdient een e-cookie ;). Maar euh, dit zou op zich als beginvoorwaarde moeten gratis (=inbegrepen) zijn.
whacker
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2005, 09:51

Via een andere provider is mij nochtans beloofd geweest in verschillende Belgacom shops en ook via de telefoon. Anders had ik al lang ingeschreven op een pack. Da's wel slecht nieuws. De tweede tuner zal normaal gratis zijn maar dat is mij dan weer beloofd geweest door verschillende mensen bij Belgacom tegen het eind van VORIGE maand. Ze zullen te druk bezig zijn met hun nieuwe project (HD tegen de Olympische spelen van 2008) zeker?
Bedankt voor het koekje! :)
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

whacker schreef:Via een andere provider is mij nochtans beloofd geweest in verschillende Belgacom shops en ook via de telefoon. Anders had ik al lang ingeschreven op een pack. Da's wel slecht nieuws. De tweede tuner zal normaal gratis zijn maar dat is mij dan weer beloofd geweest door verschillende mensen bij Belgacom tegen het eind van VORIGE maand. Ze zullen te druk bezig zijn met hun nieuwe project (HD tegen de Olympische spelen van 2008) zeker?
Bedankt voor het koekje! :)


belgacom shops die beloven dat de concurentie ook Belgacomtv gaat aanbieden? Lijkt me een beetje sterk, of ze vonden u vervelend en wilden van u af.(mee eens dat het geen goede vorm van klantenbeheer is maar de realiteit is dat het vaak gebeurd)
Die tweede tuner bestaat niet, het enige wat bestaat is wel of geen ondersteuning voor meerdere streams.
Als je de decoder openschroeft en de harde schijf in een gewone computer hangt heb je met het wijzigen van een tekstbestand de mogelijkheid om op te nemen op vt4 en tv te kijken op kanaal2.
Zoek hiervoor naar mood hack. (het is in een ander topic op dit forum goed uitgelegd door mensen met meer kennis hierover als ik)
Als het goed is werken er mensen bij afdeling Belgacom televisie en Belgacom Vdsl of hoe ze het willen noemen.
Dus dat zou elkaar niet moeten bijten.
Wellicht dat ze te schijterig zijn voor klachten ivm met de snelheid als ze 2 streams openzetten.
Wat ik onzin vind want 2 tv's en dus 2 decoders worden wel toegestaan in de meeste gevallen maar 2 streams nog steeds niet. onder de streep heb je dezelfde belasting met 1 decoder en 2 streams asl 2 decoders met 1 stream natuurlijk.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

whacker schreef:Via een andere provider is mij nochtans beloofd geweest in verschillende Belgacom shops en ook via de telefoon. Anders had ik al lang ingeschreven op een pack. Da's wel slecht nieuws. De tweede tuner zal normaal gratis zijn maar dat is mij dan weer beloofd geweest door verschillende mensen bij Belgacom tegen het eind van VORIGE maand. Ze zullen te druk bezig zijn met hun nieuwe project (HD tegen de Olympische spelen van 2008) zeker?
Bedankt voor het koekje! :)


wat je hier allemaal verkondigt, is onzin.
dat ze je verteld hebben, dat belgacom tv via een andere provider mogelijk is, geloof ik niet. dat is niet mogelijk en zal ook nooit mogelijk zijn. lijkt me ook logisch hoor.
ook wat die tweede tuner betreft. je moet niet teveel gratis willen hé
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

in de goede oude tijd (analoge kabel) kon ge 40 videorecorders aansluiten en elk een andere zender laten opnemen, gratis. Your call.
Het idee van "ge neemt op waar ge naar kijkt" is geen stap vooruit, dat beseft ge toch eh.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

meon schreef:in de goede oude tijd (analoge kabel) kon ge 40 videorecorders aansluiten en elk een andere zender laten opnemen, gratis. Your call.
Het idee van "ge neemt op waar ge naar kijkt" is geen stap vooruit, dat beseft ge toch eh.

Met een TV Vlaanderen abbo en een DreamBox 7025 neemt ge tot 8 zenders tegelijk op en kijkt ge nog naar een andere zender of naar een vorige opname, of in time-shift naar een opname die loopt. :lol:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

seagull schreef:
meon schreef:in de goede oude tijd (analoge kabel) kon ge 40 videorecorders aansluiten en elk een andere zender laten opnemen, gratis. Your call.
Het idee van "ge neemt op waar ge naar kijkt" is geen stap vooruit, dat beseft ge toch eh.

Met een TV Vlaanderen abbo en een DreamBox 7025 neemt ge tot 8 zenders tegelijk op en kijkt ge nog naar een andere zender of naar een vorige opname, of in time-shift naar een opname die loopt. :lol:
Niet iedereen wil een schotelantenne op zijn dak/terras...
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

whacker schreef:Via een andere provider is mij nochtans beloofd geweest in verschillende Belgacom shops en ook via de telefoon.


Van die mensen neem je de informatie best met een stevige korrel zout.

Er zijn mensen die BTV nemen en denken dat ze kunnen blijven surfen met hunne USB modem. Klantendienst krijgt blijkbaar ne priem op elk nieuw BTV abbo. Die maken je eender wat wijs. (En snappen er meestal de ballen van, maar dat tussen haakjes.)
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

dbr schreef:Wellicht dat ze te schijterig zijn voor klachten ivm met de snelheid als ze 2 streams openzetten.


2 decoders werkt alleen als je lijn 2 streams aan kan.

2 Streams hangt op dit moment puur en alleen af van de beschikbare netwerkinfrastruktuur waar jij verbinding mee maakt.

2 Streams is voorlopig nog steeds niet voor heel Belgie beschikbaar. (ze werken er aan)

Niemand zal je kunnen zeggen wanneer 2 streams voor jou beschikbaar is... tot het beschikbaar is (en je het zelf kunt checken via de website)
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

meon schreef:in de goede oude tijd (analoge kabel) kon ge 40 videorecorders aansluiten en elk een andere zender laten opnemen, gratis. Your call.
Het idee van "ge neemt op waar ge naar kijkt" is geen stap vooruit, dat beseft ge toch eh.


Dat is inderdaad een groot nadeel van digitale TV. Je zult NOOIT 40 kanalen tegelijkertijd kunnen opnemen met digitale TV. (Toch niet in onze generatie.)

Het grote voordeel van digitale tv is dan weer "on demand", of "op aanvraag". Een film (of wat dan ook) huren via de TV (zonder uit je zetel te moeten komen).

In een zeer verre toekomst bestaan er mogelijk zelfs geen klassieke zenders meer en stellen we volledig zelf onze "tv avond" samen.

Bezint voor je begint.
Voorlopig wegen de voordelen relatief mager op tegen de nadelen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

onwerkelijk schreef:2 Streams is voorlopig nog steeds niet voor heel Belgie beschikbaar. (ze werken er aan)
Zelfs met ADSL2+ (dus op 9 mbit synchen) lukt dat, en dat zou toch al een redelijk groot publiek moeten zijn...
Uw surf-snelheid zakt wel ineen tot een puddinkje van 600 kbit, maar goed ...
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

meon schreef:
onwerkelijk schreef:2 Streams is voorlopig nog steeds niet voor heel Belgie beschikbaar. (ze werken er aan)
Zelfs met ADSL2+ (dus op 9 mbit synchen) lukt dat, en dat zou toch al een redelijk groot publiek moeten zijn...

Groot publiek ja, maar ook hiermee nog geen volledige dekking. ;)

Uw surf-snelheid zakt wel ineen tot een puddinkje van 600 kbit, maar goed ...

En dan gaan die dus zagen dat hun surf snelheid te traag is.

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen echt 2 decoders willen, wat heb je daar nu aan, de meeste mensen hebben maar 1 TV. Gewoon om te kunnen opnemen? Blijf dan bij kabel tv.

Digitale TV is enkel interessant als je geinteresseerd bent in het "on demand" aanbod of de extra's die je niet hebt bij gewone TV. Teveel mensen blijven blijkbaar digitale TV zien als een identieke vervanging van kabel TV.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

onwerkelijk schreef:
whacker schreef:Via een andere provider is mij nochtans beloofd geweest in verschillende Belgacom shops en ook via de telefoon.


Van die mensen neem je de informatie best met een stevige korrel zout.

Er zijn mensen die BTV nemen en denken dat ze kunnen blijven surfen met hunne USB modem. Klantendienst krijgt blijkbaar ne priem op elk nieuw BTV abbo. Die maken je eender wat wijs. (En snappen er meestal de ballen van, maar dat tussen haakjes.)


achzo, belgacom klantendienst maakt je wat wijs. jongen toch, ga toch op een ander spelen. als een klant belgacom tv wenst, zal er altijd duidelijk vermeld worden dat een philips router nodig heeft voor zowel internet als tv.
je hebt gewoon niet op belgacom begrepen en probeert hen zwart te maken maar intussen weten de meeste users hier op ub wel met wat voor vlees (jouw vlees :-D ) ze te maken heeft en zullen ze zich niet teveel van je geklaag aantrekken
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

hollebollegijs schreef: er altijd duidelijk vermeld worden dat een philips router nodig heeft voor zowel internet als tv.


Sorry hoor, maar dit is echt wel pertinent onwaar.

Het is wel zo dat vooral de oudere generatie hier het (gemakkelijke) slachtoffer van is.

Het zijn trouwens ook niet alleen de winkels die dat BelgacomTV pakket verkopen, betaande abbo's worden gewoon opgebeld en "overtuigd" dat je maar gewoon je oude modem moet vervangen en "al de rest blijft hetzelfde". Ha... ha.

Ik weet dat je dit niet zult geloven. So be it.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

onwerkelijk schreef:
hollebollegijs schreef: er altijd duidelijk vermeld worden dat een philips router nodig heeft voor zowel internet als tv.


Sorry hoor, maar dit is echt wel pertinent onwaar.

Het is wel zo dat vooral de oudere generatie hier het (gemakkelijke) slachtoffer van is.

Het zijn trouwens ook niet alleen de winkels die dat BelgacomTV pakket verkopen, betaande abbo's worden gewoon opgebeld en "overtuigd" dat je maar gewoon je oude modem moet vervangen en "al de rest blijft hetzelfde". Ha... ha.

Ik weet dat je dit niet zult geloven. So be it.


sorry wat jij vertelt is niet waar. een van de eerste voorwaarden is van modem veranderen. dat zal altijd verteld worden. trouwens, de klant krijgt een pakket met modem, decoder, bekabeling en al. dus...
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

hollebollegijs schreef: sorry wat jij vertelt is niet waar. een van de eerste voorwaarden is van modem veranderen. dat zal altijd verteld worden. trouwens, de klant krijgt een pakket met modem, decoder, bekabeling en al. dus...


Nuancering: dat men een andere modem nodig heeft zal wel worden verteld, maar daar eindigt het verhaaltje niet, en dat is wat veel mensen pas achteraf (als het te laat is) constateren.

Je kunt zeggen dat die mensen dom zijn. Mijn mening is dat er correct en volledig uitleg moet gegeven worden, maar dat gebeurd niet. Ne verkoop is ne verkoop.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

onwerkelijk schreef:
hollebollegijs schreef: sorry wat jij vertelt is niet waar. een van de eerste voorwaarden is van modem veranderen. dat zal altijd verteld worden. trouwens, de klant krijgt een pakket met modem, decoder, bekabeling en al. dus...


Nuancering: dat men een andere modem nodig heeft zal wel worden verteld, maar daar eindigt het verhaaltje niet, en dat is wat veel mensen pas achteraf (als het te laat is) constateren.

Je kunt zeggen dat die mensen dom zijn. Mijn mening is dat er correct en volledig uitleg moet gegeven worden, maar dat gebeurd niet. Ne verkoop is ne verkoop.


effe offtopic, wat heb je tegen belgacom? wat hebben ze jou misdaan?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

hollebollegijs schreef:effe offtopic, wat heb je tegen belgacom? wat hebben ze jou misdaan?

In een (zeer kleine) notedop: Ik heb geen respect voor een bedrijf dat zijn klanten niet respecteerd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

BGC geeft je de router en decoder gratisi n hun pack (ok: decoder huur je, maar toch). Dus...
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

onwerkelijk schreef:
meon schreef:
onwerkelijk schreef:







Digitale TV is enkel interessant als je geinteresseerd bent in het "on demand" aanbod of de extra's die je niet hebt bij gewone TV. Teveel mensen blijven blijkbaar digitale TV zien als een identieke vervanging van kabel TV.


Voor mij was digitaal goedkoper als analoog plus dat ik veel meer zenders kan kijken.
Moet ik wel bij opmerken dat ik de internet verbinding toch al nodig had dus dat geen extra kost was.
Die on-demand dingen zijn wel grappig, ik gebruik ze niet veel.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik bekijk regelmatig het nieuws (gratis) on demand. Eén geeft trouwens ook Ter Zake gratis.

Mijn vrouw heeft echter sindskort movie on demand ontdekt, dat wordt dus een duur geval...
whacker
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2005, 09:51

Oei, blijkbaar geloven niet veel mensen wat mij verteld werd. Nuja, ik kan alleen maar meedelen wat mij gezegd werd, hierover liegen of iets uitvinden brengt mij geen stap verder (integendeel, ik betaal meer doordat ik niet voor een pack koos om geen extra jaar vast te zitten). Het lijkt er inderdaad op dat die personen dus zoethoudertjes verkondigden of dat ze mijn vraag niet begrepen.
Met die tweede tuner bedoelde ik inderdaad tweede stream, sorry voor de verwarring.
Ik heb die informatie over het hacken van die mood box al een tijdje terug gelezen en mijn mood box is gekocht dus het zou geen probleem mogen zijn. Momenteel heb ik hier echter de tijd niet voor en één en ander zorgt ervoor dat ik 's avonds liefst gewoon voor de TV neerplof.
PS: Ik ben wel tevreden over Belgacom. Het enige probleem dat ik ooit heb gehad is dat ze de beloftes niet nakwamen mbt het activeren van mijn lijn (en een bijhorend dossier opstellen), zal wel heel erg druk geweest zijn. Vier keer een termijn gekregen van twee weken waarin het opgelost zou zijn terwijl het in feite al in orde zou moeten geweest zijn voor mijn verhuis. De laatste persoon (die het dus in feite opgelost heeft) zag geen eerdere dossiers op mijn telefoonlijn, dat was wel effe frustrerend.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Goztow schreef:Mijn vrouw heeft echter sindskort movie on demand ontdekt, dat wordt dus een duur geval...


Dat zijn vrouwen altijd he :lol:
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

DarthDavy schreef:
Goztow schreef:Mijn vrouw heeft echter sindskort movie on demand ontdekt, dat wordt dus een duur geval...


Dat zijn vrouwen altijd he :lol:

No kiddin'. maar we hebben gelukkig gescheiden rekeningen!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”