1 telefoonlijn, 2 internet verbindingen?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Bunecarera
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 okt 2007, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

k wil op mijn studentenkot een eigen internet verbinding nemen. Momenteel hebben we Belgacom ADSL plus denk ik en die datalimiet is veel te weinig voor 10 studenten.
Dus wil ik zelf een abbo nemen. Nu, er ligt een belgacom telefoonlijn, anders zou ADSL niet marcheren. Is het mogelijk om op die lijn een eigen abbo te nemen? Dus bijvoorbeeld Yabu ofzo? Of moet ik dan zelf ook een discovery lijn nemen?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Je zal zelf een Discovery lijn moeten nemen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ohoh, BGC zonder telefoonlijn gaat wel, het gaat alleen niet zonder hun koper :P
Voor de rest denk ik dat je Dommel/Yabu zou kunnen nemen, sinds ze op het netwerk zitten van BGC, niet ?
En voor EDPnet/Scarlet/... zou je dan een ander koperpaar moeten laten leggen, niet ?

Ik denk dat het zo inelkaar zit.

Maaruh, waarom schakel je niet vanden eerste keer over naar Dommel NC Plus ? Laat iedereen betalen ? 63 / 10 = 6,3 EUR / maand dat ze moeten betalen, plus die telefoonlijn natuurlijk. Gewoon die BGC boel opzeggen :)

150 GB / 10 gebruikers / 4Mb-320kb
Bunecarera
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 okt 2007, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Ik wil het zonder de kotbaas doen. Hij zal namelijk niet van Belgacom veranderen.
En liefst ook zonder grote kapwerken aan het huis.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Bunecarera schreef:Ik wil het zonder de kotbaas doen. Hij zal namelijk niet van Belgacom veranderen.
En liefst ook zonder grote kapwerken aan het huis.


Veranderen van provider is zo eenvoudig als de logingegevens van de router aanpassen. Niks kappen ;-)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Je hebt zowieso een 2de koperpaar nodig voor een extra ADSL verbinding.

Je kan natuurlijk beter gewoon de huidige verbinding laten omvormen tot pakweg Dommel.
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

Neem bvb een 2de abbo zonder vaste lijn (voor thuis of waar dan ook). Als datavolume op de eerste login op is schakel je op de modem over op de 2de login. Niet 100% zoals belgacom het ziet, maar dat werkt wel. ;)

(Niet dat ik belgakrom wil aanbevelen)

(of wandel eens rond met je laptop, hack draadloze wep beveiliging & steel andermans login gegevens, maar dat mag niet natuurlijk ;))
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”