ISP met statische IP addressen.

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Weet iemand een provider die meerdere statische IP's levert, momenteel betaal ik rond de 120 euro met 16 IP's, welke providers bieden dit nog aan.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Chel... never mind.

Telenet ADSL/SDSL. Elke product daar levert 8 vaste IP adressen.
Versatel levert er 1 of meer, ADSL/SDSL.
Belgacom weet ik niet, want op één of andere manier kom ik niet op hun professionele pagina.
EDPnet levert 4 vaste IP-adressen voor SDSL.
Evonet levert er maar 1.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dommel netconnect pro, krijg je ip's als je kan aantonen dat je ze nodig hebt. Staat geen beperking op trouwens.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Bij dommel is dat volgens ARIN dacht ik zeker, maar hoe zit dat wat zijn goede redenen, ..

dns, mail, httpd ssl, vhosts, ..
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

vhosts zijn geen geldige reden.

dns wel, maar dan heb je in principe genoeg aan 1 (de andere zitten best op geografisch gescheiden locatie).

ssl sites ook

Wat doe je in godsnaam met 16 IP's (voor thuisgebruik?) ??
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

net iets meer.

smtp is dan ook een reden want normaal mag je geen smtp op het zelfde ip als dns een client/server is ook een geldige reden dacht ik dus.. eigenlijk als je dat allemaal een beetje samen pakt, ..
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ofloo schreef:smtp is dan ook een reden want normaal mag je geen smtp op het zelfde ip als dns een client/server is ook een geldige reden dacht ik dus.. eigenlijk als je dat allemaal een beetje samen pakt, ..


Waarom zou dat niet mogen ? RFC aub ?

Ik draai mail / httpd / dns op 1 en hetzelfde ip, en dnsstuff.com doet er alvast alles behalve moeilijke over ;)
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Ofloo schreef:net iets meer.

smtp is dan ook een reden want normaal mag je geen smtp op het zelfde ip als dns een client/server is ook een geldige reden dacht ik dus.. eigenlijk als je dat allemaal een beetje samen pakt, ..


tuurlijk mag je dns/mail/web/ftp/... wel op hetzelfde IP draaien.
90% van de hosters doet niks anders met hun standaard cpanel/directadmin/plesk/... installaties

waarom heb je eigenlijk 16 IP's of meer nodig?
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Ofloo schreef:Weet iemand een provider die meerdere statische IP's levert, momenteel betaal ik rond de 120 euro met 16 IP's, welke providers bieden dit nog aan.


120 Euro voor een verbinding met /28 range is vrij goedkoop, blijf waar je bent zou ik zeggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Mr.T schreef:
Ofloo schreef:net iets meer.

smtp is dan ook een reden want normaal mag je geen smtp op het zelfde ip als dns een client/server is ook een geldige reden dacht ik dus.. eigenlijk als je dat allemaal een beetje samen pakt, ..


tuurlijk mag je dns/mail/web/ftp/... wel op hetzelfde IP draaien.
90% van de hosters doet niks anders met hun standaard cpanel/directadmin/plesk/... installaties

waarom heb je eigenlijk 16 IP's of meer nodig?


om verschillende redenen, die eigenlijk niet echt belangrijk zijn, 'k zoek gewoon een alternatief, ..

die_ene schreef:
Ofloo schreef:Weet iemand een provider die meerdere statische IP's levert, momenteel betaal ik rond de 120 euro met 16 IP's, welke providers bieden dit nog aan.


120 Euro voor een verbinding met /28 range is vrij goedkoop, blijf waar je bent zou ik zeggen.


Momenteel zit ik bij edpnet, op zich geen slechte provider maar ze hebben een probleem met hun meter, waardoor ik onverdient op smallband terrecht kom en ik ben dat beu, blijkbaar krijgen ze het ook niet in orde, ik ben geen grootverbruiker, .. maar ik ben bij edpnet gegaan vanwege goede stabiliteit, eigenlijk heb ik al regelmatig iets voor gehad als ik wou testen had ik dommel wel genomen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

die_ene schreef:
Ofloo schreef:Weet iemand een provider die meerdere statische IP's levert, momenteel betaal ik rond de 120 euro met 16 IP's, welke providers bieden dit nog aan.


120 Euro voor een verbinding met /28 range is vrij goedkoop, blijf waar je bent zou ik zeggen.


Momenteel zit ik bij edpnet, op zich geen slechte provider maar ze hebben een probleem met hun meter, waardoor ik onverdient op smallband terrecht kom en ik ben dat beu, blijkbaar krijgen ze het ook niet in orde, ik ben geen grootverbruiker, .. maar ik ben bij edpnet gegaan vanwege goede stabiliteit, eigenlijk heb ik al regelmatig iets voor gehad als ik wou testen had ik dommel wel genomen.

voorgaande isp's waren A2F, RealDSL, en ik heb geen zin meer om te liggen zagen. Ik wil dat het werkt klaar.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ofloo schreef:Momenteel zit ik bij edpnet, op zich geen slechte provider maar ze hebben een probleem met hun meter, waardoor ik onverdient op smallband terrecht kom en ik ben dat beu, blijkbaar krijgen ze het ook niet in orde, ik ben geen grootverbruiker, .. maar ik ben bij edpnet gegaan vanwege goede stabiliteit, eigenlijk heb ik al regelmatig iets voor gehad als ik wou testen had ik dommel wel genomen.

voorgaande isp's waren A2F, RealDSL, en ik heb geen zin meer om te liggen zagen. Ik wil dat het werkt klaar.


Ofloo, voor 120 EUR heb je al niet teveel te willen. Zulke lijnen werken met best effort en hebben geen (of een kleine in het geval van EDP) SLA. Ik zou zelfs niet zoeken naar een alternatief, voor 120 EUR ga je dat niet vinden.

Voor 170 kan je (misschien nog) een ADSL BROBA 4Mbit via Easynet krijgen waarbij je meerdere IP's kan krijgen. Wil je meer word het SDSL vanaf 250 EUR/maand

grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

X-2datop schreef:
Ofloo schreef:Momenteel zit ik bij edpnet, op zich geen slechte provider maar ze hebben een probleem met hun meter, waardoor ik onverdient op smallband terrecht kom en ik ben dat beu, blijkbaar krijgen ze het ook niet in orde, ik ben geen grootverbruiker, .. maar ik ben bij edpnet gegaan vanwege goede stabiliteit, eigenlijk heb ik al regelmatig iets voor gehad als ik wou testen had ik dommel wel genomen.

voorgaande isp's waren A2F, RealDSL, en ik heb geen zin meer om te liggen zagen. Ik wil dat het werkt klaar.


Ofloo, voor 120 EUR heb je al niet teveel te willen. Zulke lijnen werken met best effort en hebben geen (of een kleine in het geval van EDP) SLA. Ik zou zelfs niet zoeken naar een alternatief, voor 120 EUR ga je dat niet vinden.

Voor 170 kan je (misschien nog) een ADSL BROBA 4Mbit via Easynet krijgen waarbij je meerdere IP's kan krijgen. Wil je meer word het SDSL vanaf 250 EUR/maand

grtz,
X


Wat ik te willen heb ga jij zeker niet uitmaken, ik betaal dus ik krijg wat ik betaal, .. en dus dat is hetgeen wat ze beloven, niet meer en niet minder, en dat een probleem een tijd aan houd kan ik inkomen, maar dit doet zich al voor sinds augustus, van mij hoeft het probleem niet opgelost worden binnen een dag, ga ik helemaal niet moeilijk overdoen, .. maar het is toch al goed 2maand aan de gang, .. het doet zich niet constant voor maar toch eer ik weer van smallband af ben is er toch weer enige tijd over.

Bedankt voor de tip, ik heb trouwens ook niet gezegd dat het 120 euro moet kosten een 150 is ook wel goed, ..
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Als de snelheid/prijs je niet veel kan schelen... Probeer dan Versatel? Krijg je bij hun 4/512 ADSL verbinding een /29 standaard. En je hebt de mogelijkheid om uit te breiden op verzoek.

Een alternatief is Dommel Netconnect Pro. Kost wel navenant, maar daar kun je via hun wel een aanvraag bij RIPE indienen voor bijkomende IP space. Voor bvb een /24 PI zal dat circa 500€ eenmalige kost zijn.

Terzijde... 16 ip's voor thuisgebruik? NAT werkt ook eh... Als het over je IRC servers gaat... Vergeet het om voor dat doeleinde plots een additionele allocatie PA space te krijgen. Hoe PA space gebruikt wordt moet altijd gerechtvaardigd worden bij RIPE. Waarom neem je geen colocatie ergens voor het merendeel van je applicaties, en gebruik je enkel een minderheid thuis?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

omdat ik niet echt veel bandbreedte vereis, maar vooral connectiviteit en ip's, 'k heb 3x4U quad xeons, .. en dat is wat kostelijk om die onder te brengen in een datacenter.

op zich stelt het misschien niks voor wat ik doe, maar het is meer hobby dan echt inkomsten, de ene gaat tennissen ik pruts aan mijn pc's.

Het is niet enkel bedoelt voor irc maar het heeft er wel mee te maken, 'k snap de obsessie niet waarom iedereen wil weten waar ik mijn IP's aan besteed.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het is niet enkel bedoelt voor irc maar het heeft er wel mee te maken, 'k snap de obsessie niet waarom iedereen wil weten waar ik mijn IP's aan besteed.


Omdat IP's schaars zijn en ISP's die PA assignen zonder dat deftig te kunnen rechtvaardigen, wel degelijk riskeren om hun allocaties te verliezen. Als dat is omwille van een /28, kan het wel tellen als je als ISP daardoor je /14 ziet verdwijnen.

Een alternatief wat ik zou suggereren is 2 lijnen combineren: een Versatel 2mbit/512kbit met /29 (cira 98€ + 250€ setup), en een 2de koperpaar via Dommel Cityconnect (indien available), met /29 inbegrepen. Zo heb je zowel bandbreedte als connectiviteit.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ok ssl http services, 'k heb ongeveer 40 domeinen, dns, mail, irc, shells, clients, 3x server, mail + backup (totaal 4 servers op alternatieve locaties), irc, dns, http zet je al sowieso niet op 1 ip als je irc geblacklist geraakt heb je geen mail meer, geraakt je mailserver geblacklist heb je geen dns meer whatever je kan ze niet op 1 ip zetten, hoe jullie dat ook mogen in beelden dat doe je gewoon niet !

En die zaken gebeuren dus, 'k heb het al meegemaakt.

'k Heb al sowieso 2x dns intern ingeval ik aan 1 dns server zit te prutsen, .. totaal gebruik ik minstens 6 dns servers per domein, met alternatieve locaties natuurlijk.

Dan heb ik nog enkele ip's die op een ander systeem staan omdat ze publiekelijk kunnen gebruikt worden door vrienden, kennissen, medewerkers hoe je het ook wil noemen, .. dus om veiligheidsredenen scheid je dat af van elkaar, er zullen wel betere manieren zijn maar dit werkt voor mij.

toegegeven 'k geloof dat ik 4 ip's over heb, maar ik zal ze in de toekomst zeker gebruiken. En in plaats van mijn ip's nogmaals te veranderen in de toekomst heb ik er dan maar 16 genomen. Trouwens IP's zijn gratis bij edpnet betaal je 1 euro ex btw, .. en hoef je niet te verklaren waarom, maar ik betaal er dan ook voor, als ze gratis zouden zijn zou ik het ook niet meer dan normaal vinden dat ik er een verklaring voor moet afleggen, het is trouwens zo als ik het goed voor heb dat je voor een blok van /29 geen verklaring moet afleggen, 'k herinner me dat ooit ergens gelezen te hebben.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

toegegeven 'k geloof dat ik 4 ip's over heb, maar ik zal ze in de toekomst zeker gebruiken. En in plaats van mijn ip's nogmaals te veranderen in de toekomst heb ik er dan maar 16 genomen. Trouwens IP's zijn gratis bij edpnet betaal je 1 euro ex btw, .. en hoef je niet te verklaren waarom, maar ik betaal er dan ook voor, als ze gratis zouden zijn zou ik het ook niet meer dan normaal vinden dat ik er een verklaring voor moet afleggen, het is trouwens zo als ik het goed voor heb dat je voor een blok van /29 geen verklaring moet afleggen, 'k herinner me dat ooit ergens gelezen te hebben.


Dat klopt maar gedeeltelijk. 16 ip's zijn al geen /29 meer maar minstens een /28, en dan gaat die vlieger niet op. IP's zijn per definitie gratis, de registratiekosten en dergelijke van de objecten lopen aardig op, en hangen samen met veel zaken. Nu, ik snap wel waarom je die ip's nodig hebt als ik het zo lees, maar ik betwijfel dat buiten wat ik je eerder aanbood er een alternatief bestaat...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ofloo schreef:ok ssl http services, 'k heb ongeveer 40 domeinen, dns, mail, irc, shells, clients, 3x server, mail + backup (totaal 4 servers op alternatieve locaties), irc, dns, http zet je al sowieso niet op 1 ip als je irc geblacklist geraakt heb je geen mail meer, geraakt je mailserver geblacklist heb je geen dns meer whatever je kan ze niet op 1 ip zetten, hoe jullie dat ook mogen in beelden dat doe je gewoon niet !


Waarom zou je DNS server niet meer functioneren als je mailserver geblacklist wordt ? Ik draai hier al 3 jaar eenzelfde mail / dns & http ( en inderdaad geen kiddie ircd ) op 1 en hetzelfde IP ( terwijl ik er 5 ter beschikking heb ). Ik heb nog nooit problemen gehad ...

Vertel mij eens waar het staat "dat je dat gewoon niet doet". Het feit dat JIJ geblacklist raakt ( eender waar ) heb je volledig aan jezelf te danken ...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Weet je als je irc geblacklist wordt is gevolg dat mensen XDCC bots op jouw server proberen te zetten of andere type van bots, maar eigenlijk vroeg ik gewoon of er alternatieve isp's waren, blijkbaar vinden jullie nodig om uit te zoeken hoe en waarom.

En niet alles is aan jezelf te danken blijkbaar vind jij van wel, maar ja jij zit dan ook in dat stereotype groepje dat denkt alles te kennen en te weten.

De manier ik iets opstel moet jij of ik daar tevreden mee zijn, en wat werkt voor jouw werkt niet voor een ander er zullen mensen met mij akkoord zijn en andere die het totaal nutteloos vinden.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ofloo schreef:En niet alles is aan jezelf te danken blijkbaar vind jij van wel, maar ja jij zit dan ook in dat stereotype groepje dat denkt alles te kennen en te weten.

De manier ik iets opstel moet jij of ik daar tevreden mee zijn, en wat werkt voor jouw werkt niet voor een ander er zullen mensen met mij akkoord zijn en andere die het totaal nutteloos vinden.


Integendeel ... jij zegt dat het not done is om dergelijke services op 1 IP te draaien, terwijl dat nergens geschreven staat ( en alles behalve waar is ). Ja ... misschien is dat in jouw geval zo, jij als hobby shell,irc,vhost-kiddie verdeler ...

Trouwens wat voor mij werktwerkt voor een ander ook ...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

En ik ben helemaal geen vhost kiddie ! Verdeler misschien wel maar ik gebruik ze zelf niet, of althans dat is mijn intentie niet.

ditCh schreef:Trouwens wat voor mij werktwerkt voor een ander ook ...


daar heb je ook wel een punt
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

En ik ben helemaal geen vhost kiddie ! Verdeler misschien wel maar ik gebruik ze zelf niet, of althans dat is mijn intentie niet.


*brr* Ik zal 2 keer nadenken voor ik U nog eens raad geef...

Weet je als je irc geblacklist wordt is gevolg dat mensen XDCC bots op jouw server proberen te zetten of andere type van bots, maar eigenlijk vroeg ik gewoon of er alternatieve isp's waren, blijkbaar vinden jullie nodig om uit te zoeken hoe en waarom.


Das bullshit.Wat op jouw servers draait is jouw verantwoordelijkheid, en van niemand anders...

De manier ik iets opstel moet jij of ik daar tevreden mee zijn, en wat werkt voor jouw werkt niet voor een ander er zullen mensen met mij akkoord zijn en andere die het totaal nutteloos vinden.


Huh?
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Ofloo,

Je zit bij EDPnet? En je hebt daar 15 IP adressen? Mag ik even vragen wat het nut daarvan is als je upload is beperkt tot 512? Daar kan je niet eens fatsoenlijk 1 www server achterhangen! Of vergis ik mij hier?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”