Overschakelen naar EDPnet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
dudeeh
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 okt 2007, 20:23

Ik zit momenteel bij telenet en ben aan het zoeken naar iemand die betere limieten aanbiedt. (en een betere prijs)
Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen dommel en edpnet. Nog enkele vraagjes:

op de site van edpnet kon ik het 24mbps pakket kiezen en na invullen van enige informatie kreeg ik:

Rekening houdend met uw afstand tot de lokale wijkcentrale kan het geselecteerde product een downloadsnelheid tot 14336 kbps en een uploadsnelheid tot 1024 kbps


Nu als ik ga nazien op http://en.wiki.edpnet.be/index.php/Is_A ... my_address staat mijn gemeente (edegem) er niet bij? Dus heb ik nu wel of niet de mogelijkheid tot 24mbps connectie?

Ook zou ik graag wat reacties horen van huidige edpnet klanten. Voor zover ik gelezen heb, is de helpdesk al heel goed, maar hoe zit het met uptime e.d.?

(ook: minimum contractduur is 1 jaar, juist? of zijn er aanbiedingen voor een maand of 2 te "testen"?)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Over helpdesk kan ik maar één ding zeggen: schitterend. Ben ondertussen vijf jaar klant en voor die paar keer dat ik de helpdesk heb nodig gehad had ik altijd meteen een technisch onderlegd persoon aan de lijn die goed wist waar hij / zij mee bezig was. De heldesk is één van de twijfelpunten van Dommel als ik hier zo de reacties lees.

Uptime: ik denk dat het er op al die tijd één keer een halve dag heeft uitgelegen, voor de rest werkt het altijd en haal ik altijd het volle pond (+/- 5,3 Mbit van de 6)) van de newsserver. Misschien dat het 's nachts wat vertraagt af en toe maar daar spelen ze doorgaans redelijk kort op de bal.

Wat betreft je centrale, misschien hang je op die van Mortsel? Als EDPNet zegt dat het kan, dan kan het hoor.
xedion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
Locatie: Zichem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Ik kan enkel instemmen met wat Deej zegt, prima helpdesk, geweldig goed ticket systeem, en nu bijna 2 jaar klant en er maybe 1 uur uitgelegen.
Qua snelheid haal ik dus ook de volle pot, net wat Edpnet me vertelde toen ik mijn snelheid aan gevraagd had.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

IMO loont Dommel enkel als je een echte grootverbruiker bent (vanaf 100GB/maand). Anders kan je beter voor EDPnet Max6 gaan: dan betaal je voor wat je verbruikt, en de extra snelheid is weldegelijk merkbaar bij het gewone surfen.

Als Max24 mogelijk is, en de 40€/maand geen probleem vormt, dan is dat de aanrader natuurlijk.
dudeeh
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 okt 2007, 20:23

ik ben wel een grootverbruiker, maar ik heb wel ook graag stabiliteit en qualiteit in service :p en momenteel lijkt edpnet er beter voor te staan, ook (als hun site idd accuraat is), kan ik daar nu al snelle verbinding krijgen, terwijl ik bij dommel zou moeten wachten, en niet eens zeker zijn dat ik eraan kan.


nog een klein vraagje: staan de poorte bij edpnet open? of blocken zij ook de eerste x aantal poorten?
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Ziehier nog een bevestiging.
Zeer professionele en klantvriendelijke medewerkers. Prijs kwaliteit is zeer goed. Ik ben ondertussen 3jaar klant.

Jammer dat het vertrouwen in alternatieve providers zo laag is door de continue negatieve berichtenstroom in de media over bedrijven zoals tele2 e.d.


Hier " betaalt " EDPnet onterecht mee de prijs voor, zeer zeer zeer jammer.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik dacht dat de alternatieve operatoren (buiten Scarlet) niet geloofden in poorten blokeren, ik kan verkeerd zijn natuurljk :P
xedion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
Locatie: Zichem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

geen geblokkeerde poorten, voor zover ik weet/gemerkt heb.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Idd alle poorten staan open.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Ik ben een jaar edpnet, en moest ik nu opnieuw moeten veranderen, zou ik zeker naar dommel gaan.
EDPnet is imo niet zo voordelig meer, zwakke nachttarieven, ADSL2+ dat op niets trekt(bijna nergens aangeboden, en half jaar na de launch zijn er nog niet extreem veel uitbreidingen geweest).
EDPnet reageert ook NOOIT op nieuwigheden van bv Dommel(boost pack, happy hour,...)
En je zit ook vast aan een 60gb limiet..
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

frado schreef:Ik ben een jaar edpnet, en moest ik nu opnieuw moeten veranderen, zou ik zeker naar dommel gaan.
EDPnet is imo niet zo voordelig meer, zwakke nachttarieven, ADSL2+ dat op niets trekt(bijna nergens aangeboden, en half jaar na de launch zijn er nog niet extreem veel uitbreidingen geweest).
EDPnet reageert ook NOOIT op nieuwigheden van bv Dommel(boost pack, happy hour,...)
En je zit ook vast aan een 60gb limiet..
Neem dan E-Leven.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

dudeeh schreef:
Rekening houdend met uw afstand tot de lokale wijkcentrale kan het geselecteerde product een downloadsnelheid tot 14336 kbps en een uploadsnelheid tot 1024 kbps


Nu als ik ga nazien op http://en.wiki.edpnet.be/index.php/Is_A ... my_address staat mijn gemeente (edegem) er niet bij? Dus heb ik nu wel of niet de mogelijkheid tot 24mbps connectie?

is edegem geen deelgemeente van ................ mogelijk staat de centrale niet in edegem
maar in de gemeente ernaast en valt edegem onder een andere gemeente.

PS: nog even wachten tot rond 24 okt tot er een beslissing valt in het "Broba 2008" dat mogelijk Belgacom verplicht wordt hun Adsl2+ netwerk, zal moeten ter beschikking stellen aan alle alternatieve providers zoals Edpnet, Dommel ......
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Tinke
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jun 2005, 07:23

Ik ben sinds de affaire met Realdsl overgestapt naar EDPNET. Voor Realdsl had ik telenet.
Ben er zeer tevreden over, goede service, vragen steeds onmiddelijk beantwoord, had voor het testen van mijn lijn problemen met mijn router, de dame aan de andere kant haalde zelfs de manual van mijn router erbij om me verder te helpen.
Dit heb ik bij telenet nooit meegemaakt en zeker niet bij realdsl.
Kan niet zeggen dat ik er al uitgelegen heb, althans niet dat ik weet.
Kortom, ben er zeer tevreden over.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”