Ik kan rond de 20 EUR besparen elke maand?

Plaats reactie
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Beste,

Ik noem mezelf een "light" internetverbruiker. Ik zal even mijn volledige situatie/profiel schetsen.

Ik gebruik Internet voor mail, surfen, een beetje youtube (nietveel), online nieuws (nietveel), enzovoorts.
Voor de rest moet ik voor het werk relatief veel faxen (ik fax altijd na 19u door, dan is het gratis voor mij).

Momenteel gebruik ik Telenet Standard Pack:
- Internet: 12 gigabyte, 10 mbps down, 256 kbs up. Ruim voldoende voor mij dus. Ik gebruik per maand maximum 5 gigabyte (en dat is dan nog héél ruim gerekend, ik heb maanden dat ik niet boven de 3 gigabyte uitkom).
- Telefoonlijn heb ik en ik bel/fax gratis na 19u naar vaste lijnen. Ideaal om mijn faxen te versturen voor het werk dus.
Kostprijs van mijn installatje: 50 EUR per maand.

Ik vind dit vrij veel geld voor mijn profiel (ik gebruik Internet nietveel, en ik fax enkel met mijn vaste lijn).

Daarom ben ik opzoek naar een alternatief om goedkoper af te zijn.

Ik dacht volgende configuratie aan te gaan:
- Een belgacom Discoveryline (6.85 EUR per maand).
- Een EDPnet abo met 1 gigabyte inclusief (en dat betaal ik per gigabyte dat ik verbruik 1 EUR), dus dat komt voor mij op maximum 5 EUR extra per maand.

Kostprijs van deze configuratie: rond de 30 EUR per maand (ongeveer, hangt een beetje af van mijn internetverbuik die maand). Een besparing van 20 EUR per maand dus (tegenover de Telenet standard pack die ik nu heb).

1 groot nadeel/probleem:
ik fax met de Belgacom discoveryline niet gratis na 19u. En dat kan de kost voor mij door het vele faxen wel eens in de hoogte gaan jagen.

Daarom (en nu komt het) had ik de oplossing (denk ik toch):
ik ga een abotje (gratis) aan op Tele2 Freetime (via preselect op mijn discoveryline). Hiermee bel/fax ik gratis naar vaste lijnen na 17u.
Elke maand een factuur van Tele2 van 0 EUR dus! Want ik gebruik mijn telefoonlijn enkel voor te faxen en doe dat ALTIJD na 19u. In ieder geval: tele2 gaat aan mij geen goede klant hebben, want ik gebruik hun diensten maar betaal er geen euro aan!

Zie ik iets over het hoofd? Als deze configuratie zou lukken, dan bespaar ik elke maand rond de 20 EUR, of zomaar liefst 40%!

Zou dit lukken? Werkt dat met Tele2?


Mijn vraag gaat veel verder dan enkel Tele2 (ik heb hier mijn volledige configuratie even uit de doeken gedaan), maar ze slaat toch vooral op de Tele2 FreeTime, daarom besloot ik het in dit subforum te posten.

Iemand reactie?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

cyberbozzo schreef:[...]
Ik dacht volgende configuratie aan te gaan:
- Een belgacom Discoveryline (6.85 EUR per maand).
[...]
Daarom (en nu komt het) had ik de oplossing (denk ik toch):
ik ga een abotje (gratis) aan op Tele2 Freetime (via preselect op mijn discoveryline). Hiermee bel/fax ik gratis naar vaste lijnen na 17u.
Zou dit lukken? Werkt dat met Tele2?


Je kan met een Discovery line wel Carrier Select hebben, maar je moet per gesprek/fax toch steeds de meerprijs van 0.15 EURO/minuut betalen (zie http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_discoveryline&detailPage=hbs_discoveryline_price).

Ik vrees dus dat je idee niet zal werken.

Jan
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Hoi, je idee kan lukken als ge uw GSM gebruikt als vaste telefoon. Bij mobistar heb je de formule Mobistar At Home waar je voor 10 Euro per maand naar alle vaste nummers kan bellen. Lijkt me de perfecte manier.
Afbeelding
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

die_ene schreef:Hoi, je idee kan lukken als ge uw GSM gebruikt als vaste telefoon. Bij mobistar heb je de formule Mobistar At Home waar je voor 10 Euro per maand naar alle vaste nummers kan bellen. Lijkt me de perfecte manier.


Inderdaad, maar een fax aansluiten op een gsm is natuurlijk niet zo simpel...
jbeckers
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 nov 2006, 09:25

een faxaansluiting op tele2 is ook niet zo simpel. voor tele2allin werkt het niet (faxen over voip kan gewoonweg niet). voor tele2 telefonie denk ik dat het kan maar ik heb geen idee of het ondersteund wordt. best eerst eens naar de helpdesk bellen.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

jbeckers schreef:een faxaansluiting op tele2 is ook niet zo simpel. voor tele2allin werkt het niet (faxen over voip kan gewoonweg niet). voor tele2 telefonie denk ik dat het kan maar ik heb geen idee of het ondersteund wordt. best eerst eens naar de helpdesk bellen.


Via Tele2 Freetime preselect werkt fax wel, maar uiteraard zit ik met die 0,15 EUR connectiekost die ik moet betalen aan BC... Dus dat is ook de oplossing niet natuurlijk...
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Er bestaan ook mail to fax toestanden (en omgekeerd)

XOIP biedt dat bijv. aan , popfax.com is er ook eentje.
Uiteraard heb je daar ook een abo nodig ...
Floris Bakker for president!
Marcky
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2006, 10:45

De enigste manier om kostenbesparend te werken is uw faxtoestel uitsluiten en faxen via internet, anders zul je altijd die 0.15 € per minuut toeslag betalen.. http://www.efax.nl is bv. zo'n dienst om te faxen via e-mail, maar dit kost ook al 11 € per maand. Ik weet ook niet hoe betrouwbaar zo'n diensten zijn.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

cavecat schreef:Er bestaan ook mail to fax toestanden (en omgekeerd)

XOIP biedt dat bijv. aan , popfax.com is er ook eentje.
Uiteraard heb je daar ook een abo nodig ...


Daarmee werk ik niet graag, met diensten als mail2fax enzovoorts. Soms zijn ze niet betrouwbaar, en het gebruiksgemak van een klassiek faxtoestel is niet te onderschatten.

Ach ja: dan zal ik maar bij Telenet expressnet blijven zeker...
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Hoeveel betaal je voor alleen de telefoonlijn bij TN ?

Allez , internet kan je perfect op ADSL zetten en je telefonie bij TN houden dacht ik.
(het omgekeerde gaat sowieso)
Floris Bakker for president!
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Fax is sinds enkele maanden werkzaam op TELE2 All In. Bel gerust de klantendienst als u confirmatie hierover wil.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

T2m schreef:Fax is sinds enkele maanden werkzaam op TELE2 All In. Bel gerust de klantendienst als u confirmatie hierover wil.


Leuk! Wist ik niet.

Het appartement waar ik binnenkort naar verhuis beschikt wel nog niet over een telefoonlijn. Het is een nieuwbouw van 2004. Kabel (eventueel voor Telenet) is wel reeds aanwezig.

Wat moet er gebeuren om hier Tele2 te krijgen? Wat gaat mij dat ongeveer kosten (ik vermoed een lijn laten trekken door BC)?

Jullie tarieven zijn wel interessant (zeker nu met Tele2allin voor 3 maanden 19,90 EUR).
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Vaste lijn laten trekken (koperpaar) door Belgacom, geen abonnement afsluiten bij hen, aansluiting/abonnement All In regelen via T2.

Op dit moment loopt de promo van 3m voor 19,90 (nog tot 15 okt) enkel via het 0800 nummer. Sinds vandaag is de nieuwe promo Try-Before-You-Buy actief, waarbij je twee maanden kan testen zonder verplichting. Het modem is gedurende die periode ook gratis.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

T2m schreef:Het modem is gedurende die periode ook gratis.
Betrap ik je daar op Nederlandse invloed? :)
In Vlaanderen is het de modem, in Nederland om onverklaarbare redenen "het" modem.
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

meon schreef:
T2m schreef:Het modem is gedurende die periode ook gratis.
Betrap ik je daar op Nederlandse invloed? :)
In Vlaanderen is het de modem, in Nederland om onverklaarbare redenen "het" modem.


Net zoals de Oekraïne (?) trouwens

Even terug on-topic:
ComfortNet + FreePhone (je faxt dan gratis na 16:00) = € 40 per maand
extra volume koop je, moest het nodig zijn, dan gewoon bij, toch?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Ik vrees dat daar een beetje vervreemding van de originele oorsprong van 'modem' voor tussenzit. Een modem is voor mij gewoon een 'ding' - 'het' bakje op de kast. Inderdaad is 'de' correct in relatie tot de oorsprong, maar 'het' lijkt me iets meer 'spreekvlaams'. Kunt ge mij 't modem ne keer geven? Mond-luiheid zeker...
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Raar, ik zeg altijd DE modem zulle, int spreekvlaams dan :p
Afbeelding
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

DE modem klinkt veel beter.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Sinds begin 70' er jaren heb ik beroepshalve met modems te maken gehad.
Mijn eerste modem kreeg ik in 1973, een TMC 300bps ter grootte van een flinke PC.
Ik heb dat ding nog steeds, wanneer er belangstelling voor is kan ik wel een fotootje maken.
Tot ongeveer 1990 heb ik nooit iemand 'de modem' horen zeggen, het was 'het modem'.
Tot dat moment werden modems alleen maar gebruikt door it'ers en was het een woord dat uit het engels kwam, maar na 1990 begon ook het grote publiek ze te gebruiken.
En plotseling vonden taaldeskundigen dat het 'de modem' moest zijn.
Niet geheel onlogisch, het is immers een afkorting van MOdulatorDEModulator.
Maar ik kan nog steeds 'de modem' met moeite mijn strot uit krijgen, het gaat volledig tegen m'n gevoel in en blijf dus lekker dwars 'het modem' zeggen. :evil:
Poedelbrein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:46

Wilt wel lukken dat dat van iemand uit NO-Limburg komt :lol: Lekker dicht bij Nederland, waar ze het modem zeggen ipv de modem :wink:
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Kriep schreef:
meon schreef:
T2m schreef:Het modem is gedurende die periode ook gratis.
Betrap ik je daar op Nederlandse invloed? :)
In Vlaanderen is het de modem, in Nederland om onverklaarbare redenen "het" modem.


Net zoals de Oekraïne (?) trouwens

Even terug on-topic:
ComfortNet + FreePhone (je faxt dan gratis na 16:00) = € 40 per maand
extra volume koop je, moest het nodig zijn, dan gewoon bij, toch?


Bedankt voor je antwoord!
Freephone /= gratis faxen na 16.00u maar na 19.00u (ik gebruik het nu ook). Maar dat is alvast het probleem niet (ik ben maar thuis rond een uur of 7).

Comfortnet is interessant, alleen de prijs voor volume is véél te hoog (en met 1 gigabyte per maand kom ik nu ook weer niet toe), en als ik een bijvoorbeeld 2 gigabyte nodig heb elke maand komt de prijs aardig dicht in de buurt van Expressnet, en met expressnet heb je bovendien een véél hogere snelheid. (1 megabit/s zoals bij Comfornet is nu toch ook weer niet alles voor streaming video).

Conclusie: comfortnet is voor mij niet interessant (weer er maar zeker van: Telenet gaat geen formule op de markt brengen zoals Comfortnet tegen die prijs met bijvoorbeeld 5 gigabyte volume, want dan stapt een héél pak klanten over, en dan verliest men natuurlijk een pak omzet).

Bedankt voor je antwoord (jij trouwens ook T2m)
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

cyberbozzo schreef:
Kriep schreef:
meon schreef:
T2m schreef:Het modem is gedurende die periode ook gratis.
Betrap ik je daar op Nederlandse invloed? :)
In Vlaanderen is het de modem, in Nederland om onverklaarbare redenen "het" modem.


Net zoals de Oekraïne (?) trouwens

Even terug on-topic:
ComfortNet + FreePhone (je faxt dan gratis na 16:00) = € 40 per maand
extra volume koop je, moest het nodig zijn, dan gewoon bij, toch?


Bedankt voor je antwoord!
Freephone /= gratis faxen na 16.00u maar na 19.00u (ik gebruik het nu ook). Maar dat is alvast het probleem niet (ik ben maar thuis rond een uur of 7).

Comfortnet is interessant, alleen de prijs voor volume is véél te hoog (en met 1 gigabyte per maand kom ik nu ook weer niet toe), en als ik een bijvoorbeeld 2 gigabyte nodig heb elke maand komt de prijs aardig dicht in de buurt van Expressnet, en met expressnet heb je bovendien een véél hogere snelheid. (1 megabit/s zoals bij Comfornet is nu toch ook weer niet alles voor streaming video).

Conclusie: comfortnet is voor mij niet interessant (weer er maar zeker van: Telenet gaat geen formule op de markt brengen zoals Comfortnet tegen die prijs met bijvoorbeeld 5 gigabyte volume, want dan stapt een héél pak klanten over, en dan verliest men natuurlijk een pak omzet).

Bedankt voor je antwoord (jij trouwens ook T2m)


Freephone is gratis na 16:00 voor alle binnenlandse vaste lijnen (of het nu faxen of bellen is) en gratis gedurende de hele dag tijdens de weekends en feestdagen.


En nu terug WAAAAAAAAY OFF-TOPIC:

Guys:

Vraag
Is het het modem of de modem?

Antwoord
Zowel het modem (onzijdig) als de modem (mannelijk) komen voor; beide zijn goed.

Toelichting
Modem is samengesteld uit de woorden MODulator en DEModulator. Aanvankelijk namen de meeste naslagwerken het op als een mannelijk de-woord, misschien omdat modulator en demodulator beide de-woorden zijn. Al gauw werd in het taalgebruik ook het modem gebruikelijk. De meeste recente naslagwerken geven beide mogelijkheden.

Zie ook
Cluster (de / het -)
Idee (de / het -)
Matras (het / de -)

Bron: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/556/
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Freephone is gratis na 16:00 voor alle binnenlandse vaste lijnen (of het nu faxen of bellen is) en gratis gedurende de hele dag tijdens de weekends en feestdagen.


Ik lees het ook juist op de website van TN. Ik dacht dat dat vroeger pas vanaf 19.00u was... :???:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

cyberbozzo schreef:
Freephone is gratis na 16:00 voor alle binnenlandse vaste lijnen (of het nu faxen of bellen is) en gratis gedurende de hele dag tijdens de weekends en feestdagen.


Ik lees het ook juist op de website van TN. Ik dacht dat dat vroeger pas vanaf 19.00u was... :???:


Is blijkbaar in alle stilte verandert met de invoering van hun nieuwe webstek.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Kriep schreef:Guys:

Vraag
Is het het modem of de modem?

Antwoord
Zowel het modem (onzijdig) als de modem (mannelijk) komen voor; beide zijn goed.


Pfff, wat een geruststelling! :wink:
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”