Kan geen wireless verbinding maken met Linksys router
Ik heb een Linksys wireless router (WAG354G) aangeschaft, maar nu blijkt dat ik geen draadloze verbinding kan maken vanaf het moment dat de beveiliging opstaat. Zonder encryptie lukt het zonder problemen, vanaf WEP of WPA aanstaat krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden tijdens het verbinden met de router. Ik werk met een Mac en heb het al op 2 Macs geprobeerd, beide hetzelfde probleem. Hoe kan ik dit oplossen? De beveiliging af laten is geen optie voor mij...
firewall configureren misschien, heb dit ook gehad en moest in de configuratie van norton een aantal ip adressen toevoegen aan de vertrouwde ip's 192.168.1.2 ; 192.168.1.3 enz...Spink schreef:Ik heb een Linksys wireless router (WAG354G) aangeschaft, maar nu blijkt dat ik geen draadloze verbinding kan maken vanaf het moment dat de beveiliging opstaat. Zonder encryptie lukt het zonder problemen, vanaf WEP of WPA aanstaat krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden tijdens het verbinden met de router. Ik werk met een Mac en heb het al op 2 Macs geprobeerd, beide hetzelfde probleem. Hoe kan ik dit oplossen? De beveiliging af laten is geen optie voor mij...
<Argor\>
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Je kan best even al je wireless settings van je mac clearen en zodoende terug proberen verbinding te maken.Spink schreef:Kan ik nergens ingeven... normaal krijg ik een venster waar hij naar de WEP of WPA key komt vragen, maar zover geraakt hij nu zelfs niet.
P.S.: ik werk wel met een Mac, maar in principe maakt dat niet veel verschil.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... lijkt een veel voorkomend probleem te zijn. Heb het zelf ook al een paar keer meegemaakt.
http://discussions.apple.com/thread.jsp ... ID=5282205
.... en er zijn duidelijk nog mensen met dit soort problemen.
http://discussions.apple.com/thread.jsp ... ID=5282205
.... en er zijn duidelijk nog mensen met dit soort problemen.