Draadloos netwerk versterken ... tips gevraagd

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
memyselfandi
Plus Member
Plus Member

hallo mensen

ik heb een probleem ik heb een draadloos netwerk maar dit bereikt niet de volledige oppervlakte van het huis nu heb ik even opgezocht op google en hier vond ik een interessante oplossing D-Link DWL-G710 (zie http://www.fan.tv/digitaal/toontext.asp?id=11411 )

maar voor ik tot aankoop ga had ik graag geweten of dit een goede manier is om het draadloos netwerk te versterken (en dus uit te breiden ?) hoe werkt dit trouwens is dit gewoon aansluiten op het stroomnet en voor de rest niks doen? want zo veel duidelijke informatie staat er niet te lezen in de link :-(

heeft iemand ervaring met zo'n toestellen? zijn er betere dan de D link op de markt? en wat is de prijs?

bedankt voor jullie hulp :-)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

De eerste optie is een rangebooster gebruiken.
Dit kan zowel IN router als een appart apparaatje..

Bv. de nieuwe routers (N) hebben allemaal toch een redelijk bereik, buiten ... Dlink :(

Als je een minder goeie router heb, kan je een repeater installeren.
Die zal dan het signaal oppikken van je router, en terug versterkt via zijn eigen antennes doorsturen.

Ook eens kijken op welke plek in huis je router staat. Is dit dicht bij de tv? electrische leidingen/apparaten?

ik heb iemand gekent die overal in zijn huis bereik had, behalve in de kantoorruimte :) die was goed geisoleerd om niet teveel geluidsoverlast te hebben van buiten. De router stond nochtans op 8m van het kantoor, waar geen signaal was en op 17m van de keuken waar een perfect signaal was :)

Ik zou eerst en vooral je router zelfs is verplaatsen, en indien nok, is vragen aan de winkel of je zo een repeater MAG proberen, en indien niet, een nieuwe router kopen in de plaats.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”