EDPnet (internet) + Tele2 (telefonie)?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Hallo,

Ik heb begrepen dat er voor *DSL* er koperdraad aanwezig moet zijn. Meestal heeft deze koperdraad een dubbel gebruik met telefonie. Een coax kabel (Telenet telefonie) is niet geschikt voor *DSL*
Als ik het goed begrepen heb, dan zijn de verschillende mogelijkheden:
  • Belgacom Classic - 17,50€/maand
  • Belgacom Discovery - 6,85€/maand
  • Raw copper - 11,80€/maand
  • Scarlet One of Tele2 All In - telefonie en internet in één pakket
Mijn vraag: is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een telefonie-abonnement te nemen bij Tele2 van 15€/maand, en de koperdraad die voor deze telefonie gebruikt wordt, te gebruiken voor ADSL van EDPnet?

Het is maar, ik heb nu telefonie bij Telenet (17,34€/maand), en ik ben daar redelijk content van. Ik ben niet van plan om méér te gaan betalen voor telefonie. Belgacom Classic is dan geen optie, raw copper is een zotte kost want je kan daar niets anders mee doen dan ADSL, en bij Belgacom Discovery zijn de tarieven te duur.
Maar mocht het werken op een Tele2-lijn, dan bel ik 28,08€/jaar goedkoper dan bij Telenet en dan zou ik de Mechelaars alleen nog gebruiken voor televisie.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
cavecat
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Tele2 telefonie is toch VOIP dacht ik ?

Dan bel je over je ADSL-lijn basically.
Ik vrees dat ook je ADSL dan van tele2 moet zijn én je moet verplicht hun router gebruiken.
Floris Bakker for president!
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Cavecat's uitleg klopt perfect.
cavecat
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Je kan ook zelf gaan VOIP doen over je ADSL Lijn.

Bijv :
een discovery lijn voor alle inkomende gesprekken
Jij belt uitgaand via Skype/VOIPbuster/VOIPCheap.
Dat kan via je PC of een standalone telefoon.

Inkomend gaat ook via die diensten ofcourse , maar dan moet je daar al voor betalen terwijl je toch die analoge lijn liggen hebt ... (Raw copper is wat duurder)
Floris Bakker for president!
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Hallo,

Je kan ook CPS gebruiken via Tele2, dan maak je geen gebruik van het VoIP netwerk van Tele2, en dan kan je dus perfect gebruik maken van ADSL van een andere provider. Let wel, je koperlijn blijft van Belgacom, discovery lijn word afgeraden, vermits je dan aan Belgacom extra betaald per gesprek dat je opstart, ook al ben je voor je gesprekken bij een andere provider.

Mvg,
Afbeelding
Insom
Pro Member
Pro Member

die_ene schreef:Hallo,

Je kan ook CPS gebruiken via Tele2, dan maak je geen gebruik van het VoIP netwerk van Tele2, en dan kan je dus perfect gebruik maken van ADSL van een andere provider. Let wel, je koperlijn blijft van Belgacom, discovery lijn word afgeraden, vermits je dan aan Belgacom extra betaald per gesprek dat je opstart, ook al ben je voor je gesprekken bij een andere provider.

Mvg,
Dan kun je beter die CPS vergeten.

Neem een discoverylijn, zet daar een adsl via EDPNET op en bel via VoIP.
Dmv een fritzbox 7140 ofwel neem je een telefoontoestel ala gigaset C450, C455 IP. Nu momenteel staat ie zelfs in de aanbieding bij de carrefour voor 99€.

Dan heb je een telefoon die je langs de ene kant op de discolijn prikt (inkomende gesprekken) en de andere kant op je internet (uitgaande gesprekken). Je computer moet niet opstaan (wordt via je routerDHCP geregeld).

Bel met de VoIPdiensten van Intertel, Toledo, Verizon, ..., er zijn er ZOVEEL naast voipcheap en de andere rommel (sorry voor voipcheap ea. maar 1 gesprek op de tien dat niet werkt is imo rommel).
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Doeme, dacht dat ik het gevonden had met dienen Tele2.
Dan blijf ik toch maar liever bij Telenet Freephone. En dan is het maar zo dat ik betaal voor raw copper. ADSL (39,95€) + raw copper (11,80€) is samen 51,75€, dat is nog altijd goedkoper dan Turbonet (61,32€). Met telefonie erbij komt het dan nog altijd duurder uit dan met een Standaard Pack of een Top Pack, maar er zijn nog andere redenen dan de prijs waarom iemand van provider verandert, nietwaar. (bijvoorbeeld snelheid, 'k ga de eerstvolgende keer dat ik met die mannen en vrouwen van Telenet in meeting zit toch eens zeggen dat hun luipaardreclame niet helemaal klopt).
VoIP is nog niet direct iets waar ik de eerstkomende jaren mee ga experimenteren.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

localhost schreef:Dan blijf ik toch maar liever bij Telenet Freephone. En dan is het maar zo dat ik betaal voor raw copper. ADSL (39,95€) + raw copper (11,80€) is samen 51,75€, dat is nog altijd goedkoper dan Turbonet (61,32€). Met telefonie erbij komt het dan nog altijd duurder uit dan met een Standaard Pack of een Top Pack
?? Vraagje : waarom wil je raw copper nemen ? Discovery lijn van 6,85 + eender welk ADSL-abonnement werkt ook hoor.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”