dit is de tweede maal sinds mijn overstap op ADSL2+ dat ik dagen zonder verbinding zit en dat ik bij EDPNET steeds het exuus krijg dat het belgacom hun schuld is, tijdens de overgang naar adsl2 was er iets mis, 7 dagen geen internet, nu zit ik al meer dan 10 dagen met een syncronisatie die telkens wegvalt (om de minuut), de minuut dat het wel verbind gaat het heel traag, niet snel genoeg om zelf een website volledig te laden
dit zet mij machteloos natuurlijk omdat volgens belgacom alles ok is, mijn discovery lijn die ik bij hen hebt werkt namelijk perfect en telkens ik edp bel zeggen ze dat ze op belgacom wachten
bij elk klein probleeem verlies je zo al 4 a 5 dagen terwijl de interne diensten van bgc en edp onderling even uitzoeken wie de schuld heeft, terwijl ze beide proberen zo min mogelijk kosten te maken, edp weigert zelf belgacom te contacteren voordat je met een tweede modem getest hebt wat uiteraard niet zo eenvoudig is als al je kennissen nog gewone adsl modems hebben
op dit moment heeft belgacom aan edp geantwoord dat het probleem in hun interne aansluiting zit, nu vertelt de edpnet helpdesk me net dat ze zeker zijn van niet en ze het probleem terug naar bgc gestuurd hebben, waardoor we weer voor 4 a 5 dagen vertrokken zijn
ik begin het grondig beu te worden
als klant wordt je echt gegijzeld en geen van de bedrijven nemen hun verantwoordelijkheid
hoe kan het dat belgacom mijn verbinding kan verpesten zonder zich gelijk waar te moeten verantwoorden?
sorry voor het gezaag maar na 10 dagen internet begint de frustratie wel op te lopen, geen email, geen skype (voor men familie in japan), geen wow en xbox live waar ik voor betaal, geen rss nieuwslezers ....
belgacom en edpnet
- bke
- Elite Poster
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Je moet het mij niet vertellen! Sinds de lancering van hun ADSL2+ had ik ook ernstige disconnect-problemen. om de 15sec (letterlijk) disconnect op mijn 1mbit profiel. Het werd pas 2 maand later hersteld toen ik bleef aandringen en ze uiteindelijk een Belgacom technieker zonden. Maar 'k ben blij dat het uiteindelijk toch nog terug in orde is hier (mijn 1mbit)..
ik heb blijkbaar meer geluk
gisterenavond (zondag avond) werkt alles plots terug
ik ben erg goed vertouwd met de instalatie en configuratie van ADSL modems/routers en weet 100% zeker dat het niet bij mij lag, ik heb zelf om echt 100% zeker te zijn een tweede modem gekocht, beide modems gaven steeds hetzefde probleem (uitvallen sync)
raar dat het zich op een zondag hersteld? ik neem aan dat dan zowel EDP als belgacom niet werken?
ondertussen 22uur verbonden, hopen dat het zo blijft
gisterenavond (zondag avond) werkt alles plots terug
ik ben erg goed vertouwd met de instalatie en configuratie van ADSL modems/routers en weet 100% zeker dat het niet bij mij lag, ik heb zelf om echt 100% zeker te zijn een tweede modem gekocht, beide modems gaven steeds hetzefde probleem (uitvallen sync)
raar dat het zich op een zondag hersteld? ik neem aan dat dan zowel EDP als belgacom niet werken?
ondertussen 22uur verbonden, hopen dat het zo blijft
de problemen blijven duren, ondertussen heeft edpnet mijn situatie 3x naar belgacom geschoven en die hebben het 3x teruggeschoven zonder dat er ook maar iets concreet gedaan is, belgacom zegt wel dat ze de probelemen zien, maar dat dit al zo is de moment dat het hun deel van het netwerk binnenkomt, heb nu sinds 9 augustus zogoed als geen verbinding
het werkt af en toe op zondag, en meestal als ik net wakker ben tot ongeveer 8u, ik sta nu speciaal om 7u op ipv 8u zodat ik smorgens een uurtje kan surfen en mail sturen, wow sesies of xboxlive spelen zit er niet in natuurlijk, skypen naar familie in japan evenmin
ik word hier echt depresief van, ben ik als consument dan 100% machteloos? akkoord ik heb geen SLA, maar bijna een maand geen verbinding lijkt mij toch geen aanvaardbare onderbreking zelf zonder SLA
wat doe ik nu? test aankoop? een of andere officieele instantie? men geld terug vargen van de aansluiting en van provider veranderen?
het werkt af en toe op zondag, en meestal als ik net wakker ben tot ongeveer 8u, ik sta nu speciaal om 7u op ipv 8u zodat ik smorgens een uurtje kan surfen en mail sturen, wow sesies of xboxlive spelen zit er niet in natuurlijk, skypen naar familie in japan evenmin
ik word hier echt depresief van, ben ik als consument dan 100% machteloos? akkoord ik heb geen SLA, maar bijna een maand geen verbinding lijkt mij toch geen aanvaardbare onderbreking zelf zonder SLA
wat doe ik nu? test aankoop? een of andere officieele instantie? men geld terug vargen van de aansluiting en van provider veranderen?
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Heb je een logboek bijgehouden van wanneer het misging? Als het echt zo erg is stel ze dan aangetekend in gebreke en zeg dat je met onmiddelijke ingang je contract opzegt wegens niet leveren van de dienst.
nu valt me deze week hetvolgende op: de verbinding werkt af en toe, soms op zondag een aantal uur en elke ochtend zo ongeveer tussen 5u00 en 8u30 (sochtends redelijk klokvast)
vandaag is de eerste keer dat er bij edpnet echt iets gebeurt ipv ruziemaken met BGC ze zijn namelijk mijn profiel aan het verlagen naar 10mbit in de hoop dat het zo wel stabiel blijft
lijkt me redelijk belachelijk ik zit op 700m van de centrale en het heeft gewerkt en werkt op sommige uren nog, hoe is het mogelijk dat ze proberen het profiel op 10mbit te zetten ipv het technisch mankement op te sporen?
waar ik bang voor ben is dat ik een ander slechter en duurder abonement bij een andere provider neem en de problemen daar ook zijn, als het werkt is de dyn24 een erg goede formule
ik hoop dat het deze week ok komt anders ga ik effectief verbreken
vandaag is de eerste keer dat er bij edpnet echt iets gebeurt ipv ruziemaken met BGC ze zijn namelijk mijn profiel aan het verlagen naar 10mbit in de hoop dat het zo wel stabiel blijft
lijkt me redelijk belachelijk ik zit op 700m van de centrale en het heeft gewerkt en werkt op sommige uren nog, hoe is het mogelijk dat ze proberen het profiel op 10mbit te zetten ipv het technisch mankement op te sporen?
waar ik bang voor ben is dat ik een ander slechter en duurder abonement bij een andere provider neem en de problemen daar ook zijn, als het werkt is de dyn24 een erg goede formule
ik hoop dat het deze week ok komt anders ga ik effectief verbreken
- AgentVortex
- Plus Member
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
- Locatie: BE - Antwerp
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Je weet goed genoeg wanneer je je aan zulks soort "experimenten" waagt, beetje gaat goochelen met netwerkinfrastructuur (BGC vs EDP), dat je ingeval van slechte config of storing regelrecht afstevent op een "ik trek mijn paraplu open" moment met BGC en EDPnet ...
Ik betaal (te) veel voor mijn VDSL bij BGC, maar ik heb er op een heel jaar nog maar twee maal uitgelegen (routerlogs ), en ik ben tevreden ... voor die paar eurootjes of megabits meer of minder laat ik het niet aan mijn hart komen ... Shit happens
Ik betaal (te) veel voor mijn VDSL bij BGC, maar ik heb er op een heel jaar nog maar twee maal uitgelegen (routerlogs ), en ik ben tevreden ... voor die paar eurootjes of megabits meer of minder laat ik het niet aan mijn hart komen ... Shit happens