Sinds enkele dagen vertraagt mijn internetconnectie fameus tijdens de 'piekuren' , heb een ticketje geopend waarin ze me vroegen van wat speedtestjes enz uit te voeren.
Al 2 dagen heb ik tussen 8 en 9 's avonds soms dalmomenten van nog geen 130 kbit/sec (de speedtest.edpnet.be site)
Nu zag ik dit bericht op de EDPnet site :
////////////////////////////////////////////////////////////////////
maandag 28 mei 2007 - heden
Er blijft een zekere verzadiging aan een welbepaald knooppunt van het Broba II-dsl-netwerk, waarop een honderdtal EDPnet-klanten verspreid over Wallonië, Brussel en een deel van Vlaams-Brabant en de Kempen onrechtstreeks zijn aangesloten. Om een aantal praktische redenen is het moeilijk om dit knooppunt op korte termijn te upgraden en daarmee de snelheidsschommelingen weg te nemen.
We verzekeren u dat EDPnet alle mogelijke middelen inzet om de Broba II-netwerkadministratie ertoe te bewegen deze interface zo snel mogelijk van meer bandbreedte te voorzien. Alle hulp daarbij is welkom. Hiervoor surft u naar een aantal testwebsites, zoals www.userbase.be, www.speedtest.nl en speedtest.edpnet.be, waar u uw resultaten noteert, en dit bij voorkeur gedurende enkele dagen herhaalt, gespreid over verschillende tijdstippen van de dag. Let u er uiteraard op dat u tijdens het testen uw internetverbinding niet belast door bv. net op hetzelfde moment via VoIP te telefoneren of uw e-mail af te halen of te versturen. Probeer daarom zoveel mogelijk toepassingen die van uw internetverbinding gebruik maken, af te sluiten.
De beste manier om ons uw resultaten te bezorgen, is via een My EDPnet-ticket. U kan ervan opaan dat EDPnet alle goed gedocumenteerde tickets ernstig zal onderzoeken.
We verontschuldigen ons voor het ongemak en danken u voor uw begrip en geduld.
/////////////////////////////////////////////////
28 mei ... is dit nog niet opgelost ?
Ik zit dus in regio Kempen