Overstappen naar dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
RedbullC
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:14

Sinds die leechtruc van skynet niet meer werkt, wil ik even de meningen en wat uitleg over dommel.

In het verleden heb ik nog al eens geswitches naar ongelimiteerde providers (RealADSL ), In het begin ging dat dat, maar na een maand was het een dikke flop, snelheid schommelde van 5kbs! tot 100kbs (Max was 420kbs gewoon adsl go lijntje zoals je bij skynet hebt maar dan ongelimiteerd!

Nu wil ik dit weer niet opnieuw, dus kwam ik op Dommel uit.
Velen hebben hier wel ervaring mee zo te zien hoe is jullie connectie, is die stabiel of is dat een even grote flop als RealADSL in die tijd?

Nog een vraag:

Die medium-small band bij dommel welke snelheid moet ik me daar bij inbeelden (netconnect pack)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Eigenlijk staan die antwoorden hier op het forum, ma kom. Ik heb geen Dommel ADSL, maar die mediumband is 1 Mbps voor Netconnect en 1,5 Mbps voor Netconnect + Boostpack.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

125kb/s is mediumband.

Er zijn nu al mensen die al meer dan een jaar zitten en die hebben nog geen echte problemen gehad.

Mijn ouders zitten er al nu meer dan 3 maand en ook geen problemen
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Doe aub toch eens de moeite om een paar topics door te lezen.

:roll:

Elke drie topics over Dommel zijn er met vragen à la : "Hoe is de verbinding?", "Hoe moet ik overschakelen?"
Voyager
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jun 2007, 18:29
Bedankt: 1 keer

Misschien zou er een sticky met een poll geplaatst kunnen worden.
Dan blijven al deze vragen en antwoorden mooi bij elkaar en is het overzichtelijk. :wink:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

ljd schreef:125kb/s is mediumband.

Er zijn nu al mensen die al meer dan een jaar zitten en die hebben nog geen echte problemen gehad.

Mijn ouders zitten er al nu meer dan 3 maand en ook geen problemen

ge bedoelt 125kB, het is 125kbyte of 1mbit he.

Zit sinds januari bij Dommel en nog geen seconde beklaagd, zeer stabiel, enkel een paar keer per maand last van de 36u disconnect, maar dat heeft meer met mijn router te maken, volgende keer linksys en geen belkin meer!
(linksys heeft trouwens meer mogelijkheden, zoals zelf uw lijnwaarden opmeten)
RedbullC
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:14

Draco888 schreef:
ljd schreef:125kb/s is mediumband.

Er zijn nu al mensen die al meer dan een jaar zitten en die hebben nog geen echte problemen gehad.

Mijn ouders zitten er al nu meer dan 3 maand en ook geen problemen

ge bedoelt 125kB, het is 125kbyte of 1mbit he.

Zit sinds januari bij Dommel en nog geen seconde beklaagd, zeer stabiel, enkel een paar keer per maand last van de 36u disconnect, maar dat heeft meer met mijn router te maken, volgende keer linksys en geen belkin meer!
(linksys heeft trouwens meer mogelijkheden, zoals zelf uw lijnwaarden opmeten)


Ja ik heb de speedtouch versie (zwarte) , gekocht bij belgacom, maar dat moet ook gewoon gaan toch?

Oja, voor mij werk zit ik nogal veel via Remote Desktop, hiermee had ik problemen met RealDSL, ze zeiden steeds dat ik illigale inbreuken deed, maar ik zat gewoon via remote desktop op de werk computer

Is dit bij dommel ook zo?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

RedbullC schreef:Oja, voor mij werk zit ik nogal veel via Remote Desktop, hiermee had ik problemen met RealDSL, ze zeiden steeds dat ik illigale inbreuken deed, maar ik zat gewoon via remote desktop op de werk computer

Is dit bij dommel ook zo?


Bij Dommel staat alles open voor zover ik weet en kijken ze naar niks.
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Ik ben ook een tevreden Dommel-klant (en LaTribu/EDPNet-hater :wink:).

Om toch een negatieve kritiek te geven: eigenlijk betaal je drie weken (circa 21 euro) voor niets in het begin want als je je inschrijft is er een wachtperiode waar je reeds voor betaald hebt maar waar je nog geen gebruik kan maken van de (essentiële) diensten van Dommel. Als je van Belgacom naar Dommel swithed gaat het over circa twee weken omdat ze dan enkel je fysisiche connectie moeten overschakelen wat sneller gebeurt.
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Marauder schreef:Ik ben ook een tevreden Dommel-klant (en LaTribu/EDPNet-hater :wink:).

Om toch een negatieve kritiek te geven: eigenlijk betaal je drie weken (circa 21 euro) voor niets in het begin want als je je inschrijft is er een wachtperiode waar je reeds voor betaald hebt maar waar je nog geen gebruik kan maken van de (essentiële) diensten van Dommel. Als je van Belgacom naar Dommel swithed gaat het over circa twee weken omdat ze dan enkel je fysisiche connectie moeten overschakelen wat sneller gebeurt.


Ah nu ik eraan denk: nog een negatief punt.

Security: je paswoorden staan overal clear-tekst, ook in de mails die je ontvangt op je persoonlijke adres. Dat betekent dat de personen bij de service desk de volgende paswoorden kunnen zien: internet account (dat Dommel-scherm waar je alles kan beheren), mail account en website paswoord. Of ze ook je emails kunnen meelezen alvorens eerst een paswoord te geven weet ik niet. Ik gebruik dus de Dommel-emaildienst niet om bovengenoemde reden.

Van security hebben ze bij Dommel duidelijk geen kaas gegeten.

Voor de rest is de internetsnelheid zeer stabiel en nog geen problemen gehad. 75 GB is ook ruuuuuiiiiiimschoots voldoende, voor mij althans.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Marauder schreef:Ik ben ook een tevreden Dommel-klant (en LaTribu/EDPNet-hater :wink:).

Om toch een negatieve kritiek te geven: eigenlijk betaal je drie weken (circa 21 euro) voor niets in het begin want als je je inschrijft is er een wachtperiode waar je reeds voor betaald hebt maar waar je nog geen gebruik kan maken van de (essentiële) diensten van Dommel. Als je van Belgacom naar Dommel swithed gaat het over circa twee weken omdat ze dan enkel je fysisiche connectie moeten overschakelen wat sneller gebeurt.

Ik heb daar hoegenaamd geen last van gehad hoor.
Belgacom verrekende netjes de dagen die ik niet gebruikt had die laatste maand (en ik had nochtans al mijn limiet er door getrokken :D), en ik kon voor de lijn officieel overgedragen was al online met Dommel en de volume die ik toen gebruikt had hebben ze ook niet aangerekend.

Dus ik snap niet goed wat je hier zegt, misschien is er iets mis gegaan bij uw overschakeling. Wel moet ge bij Dommel uw maand vooraf betalen he. Maar als ge toen nog niet online kunt dan verrekenen ze dat normaal wel.
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

Ik heb ook wel een betalende overlapperiode gehad bij mij switch. Account ging de 27ste van de maand bij Belgacom stoppen (wat ook letterlijk om 0 uur 's nacht gebeurde!!). Maar het abonnement bij Dommel startte wel al 2 weken vroeger.
Nu, niet geklaagd, door de switch naar Dommel betaal ik nu 30 euro minder per maand (betaalde me blauw aan volumepacks bij Skynet). Dus ik zal de extra kosten er wel zeer snel uit hebben :)[/code]
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

frankv schreef:Ik heb ook wel een betalende overlapperiode gehad bij mij switch. Account ging de 27ste van de maand bij Belgacom stoppen (wat ook letterlijk om 0 uur 's nacht gebeurde!!). Maar het abonnement bij Dommel startte wel al 2 weken vroeger.
Nu, niet geklaagd, door de switch naar Dommel betaal ik nu 30 euro minder per maand (betaalde me blauw aan volumepacks bij Skynet). Dus ik zal de extra kosten er wel zeer snel uit hebben :)[/code]


Same here!

Maar dit was snel genoeg terugverdiend...

Het vooruitbetalen is absoluut geen kwestie geweest, bij Belgacom betaal je standaard steeds 2 maand vooruit, dus dat was ik reeds gewend.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Marauder schreef:Ik ben ook een tevreden Dommel-klant (en LaTribu/EDPNet-hater :wink:).

Om toch een negatieve kritiek te geven: eigenlijk betaal je drie weken (circa 21 euro) voor niets in het begin want als je je inschrijft is er een wachtperiode waar je reeds voor betaald hebt maar waar je nog geen gebruik kan maken van de (essentiële) diensten van Dommel. Als je van Belgacom naar Dommel swithed gaat het over circa twee weken omdat ze dan enkel je fysisiche connectie moeten overschakelen wat sneller gebeurt.

Dat was bij skynet toch ook (maar toen lag niemand er wakker van),nee?
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Marauder schreef:
Marauder schreef:Ik ben ook een tevreden Dommel-klant (en LaTribu/EDPNet-hater :wink:).

Om toch een negatieve kritiek te geven: eigenlijk betaal je drie weken (circa 21 euro) voor niets in het begin want als je je inschrijft is er een wachtperiode waar je reeds voor betaald hebt maar waar je nog geen gebruik kan maken van de (essentiële) diensten van Dommel. Als je van Belgacom naar Dommel swithed gaat het over circa twee weken omdat ze dan enkel je fysisiche connectie moeten overschakelen wat sneller gebeurt.


Ah nu ik eraan denk: nog een negatief punt.

Security: je paswoorden staan overal clear-tekst, ook in de mails die je ontvangt op je persoonlijke adres. Dat betekent dat de personen bij de service desk de volgende paswoorden kunnen zien: internet account (dat Dommel-scherm waar je alles kan beheren), mail account en website paswoord. Of ze ook je emails kunnen meelezen alvorens eerst een paswoord te geven weet ik niet. Ik gebruik dus de Dommel-emaildienst niet om bovengenoemde reden.

Van security hebben ze bij Dommel duidelijk geen kaas gegeten.

Voor de rest is de internetsnelheid zeer stabiel en nog geen problemen gehad. 75 GB is ook ruuuuuiiiiiimschoots voldoende, voor mij althans.

Bij skynet kreeg ik ook mails met passwoorden enz. (ze faxten dat vroeger zelfs).Die mails kunnen ook automatisch gegenereerd worden he,dan zijn ze niet te zien voor service desk,derbij als je belt omdat je je paswoord bent vergeten moeten ze dat gewoon vinden/weten.

Ik gebruik de dommel mail wel,laat ze maar spammen,ik verander snel ff van adres,2 seconden werk.
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

laurens7 schreef:
Marauder schreef:Ik ben ook een tevreden Dommel-klant (en LaTribu/EDPNet-hater :wink:).

Om toch een negatieve kritiek te geven: eigenlijk betaal je drie weken (circa 21 euro) voor niets in het begin want als je je inschrijft is er een wachtperiode waar je reeds voor betaald hebt maar waar je nog geen gebruik kan maken van de (essentiële) diensten van Dommel. Als je van Belgacom naar Dommel swithed gaat het over circa twee weken omdat ze dan enkel je fysisiche connectie moeten overschakelen wat sneller gebeurt.

Dat was bij skynet toch ook (maar toen lag niemand er wakker van),nee?


Zou kunnen, maar ik vond het alleszins noemenswaardig, surtout da'k drie weken heb mogen wachten zonder enige return wat niet niks is hé. Dit gezegd zijnde ben ik een contente Dommel-gebruiker.



laurens7 schreef:Ik gebruik de dommel mail wel,laat ze maar spammen,ik verander snel ff van adres,2 seconden werk.


Dat kan je geloof ik maar vijf keer doen bij Dommel ;-)


laurens7 schreef:Bij skynet kreeg ik ook mails met passwoorden enz. (ze faxten dat vroeger zelfs).Die mails kunnen ook automatisch gegenereerd worden he,dan zijn ze niet te zien voor service desk,derbij als je belt omdat je je paswoord bent vergeten moeten ze dat gewoon vinden/weten.



Toen ik vorige keer belde kon ik duidelijk afleiden uit de dame haar woorden dat ze mijn paswoord kon zien. Dat is gewoon echt nergens geëncrypreerd, zo simpel is het. En of ze het moeten vinden/weten.... vanuit een security standpunt is dat onaanvaardbaar.
Normaal gezien moeten zij gewoon op het knopje "Maak random paswoord aan en stuur naar de klant" duwen. De eerstvolgende keer dat de klant aanlogt wordt hem meteen gevraagd om zijn paswoord te veranderen.

Het punt is gewoon dat er op eenvoudige manier misbruik mogelijk is. De meeste mensen bijvoorbeeld hebben maar 1 à 2 paswoorden.
Ik heb ooit eens het paswoord van een kerel bemachtigd die me nota bene met een vermanend vingertje wees op het feit dat je je paswoord frequent moet veranderen. Drie jaar later kan ik nog steeds zijn emails meelezen. Ik kan zelfs allerhande bestellingen plaatsen zoals bijvoorbeeld bij 3Suisses aangezien zijn accountgegevens (het paswoord niet maar dat is toch hetzelfde) via email worden gestuurd.
propke
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jun 2007, 00:32

RedbullC schreef:Sinds die leechtruc van skynet niet meer werkt, wil ik even de meningen en wat uitleg over dommel.

In het verleden heb ik nog al eens geswitches naar ongelimiteerde providers (RealADSL ), In het begin ging dat dat, maar na een maand was het een dikke flop, snelheid schommelde van 5kbs! tot 100kbs (Max was 420kbs gewoon adsl go lijntje zoals je bij skynet hebt maar dan ongelimiteerd!

Nu wil ik dit weer niet opnieuw, dus kwam ik op Dommel uit.
Velen hebben hier wel ervaring mee zo te zien hoe is jullie connectie, is die stabiel of is dat een even grote flop als RealADSL in die tijd?

Nog een vraag:

Die medium-small band bij dommel welke snelheid moet ik me daar bij inbeelden (netconnect pack)


Ik raad je dommel zeker aan je mag rekenen op een 100 kb die je werkelijk zeker haalt op mediumband maar dit is genoeg om nog vlot te surfen en te downloaden.

Ben echt tevreden over Dommel
Een tevreden DOMMEL klant

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3432 kbit/s or 429 kbyte/s
- Upload speed : 236 kbit/s or 30 kbyte/s
Sun Aug 5 2007 at 13:30:06 UTC+0200
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”