Vermits ik zelf 2800 kW produceer met zonnepanelen heb ik bijna geen stroom tegen dagtarrief meer nodig. Daarom is het Weekend plus contract van Nuon zéér goedkoop voor mij.
edit (Block): De post een beetje aangepast zodat hij als apart draadje kan blijven bestaan.
Mijn zonnepanelen
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Veel geld. Maar op 10-20 jaar heb je het terug verdiend en daarna verdien je er zelfs nog aan
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Die zijn wel beschermt tegen een slag en een stoot. Tenzij het hagelstenen zijn van ter grootte van een tennisbalOfloo schreef:Lord Utopia schreef:Veel geld. Maar op 10-20 jaar heb je het terug verdiend en daarna verdien je er zelfs nog aan
tot het per ongeluk hagelt, ..
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
kaween schreef:Op http://www.natec.be/rekenmodule/index1.php kan je je zelf een idee vormen van kostprijs/gewenste opbrengst van zo'n systeem.
Bedankt voor deze link.
Maar het blijkt dus dat om mijn energiebehoefte te dekken een installatie 30000€ kost en zich pas na 13 jaar terugverdiend(als er aan de subsidies niets veranderd).
Voorlopig vind ik het dus niet interessant.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
lvhb schreef:Omdat zij het Weekend plus contract hebben. Vermits ik zelf 2800 kW produceer met zonnepanelen heb ik bijna geen stroom tegen dagtarrief meer nodig. Daarom is dit contract zéér goedkoop voor mij.
Nu krijg je toch bij zowat enkele leverancier het nacht tarief tijdens het weekend!?
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Lord Utopia schreef:Die zijn wel beschermt tegen een slag en een stoot. Tenzij het hagelstenen zijn van ter grootte van een tennisbal
Zelfs mocht dat gebeuren, dan zijn de kosten voor de verzekering.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
ik zou infeite wel interesse hebbe in een oplossing om op zen minst overdag budget neutraal te werken, maar daarvoor zou ik een oplossing moeten hebbe die ongeveer 1kw output heeft ... (ik trek ongeveer 800w constant weg met ict equipment hier)
iemand een tip voor een niet al te dure firma op dat vlak (ben zelf van opleiding elektrotechnicus, dus tzou vooral om advies en materiaal gaan, niet zozeer om installatie ...
iemand een tip voor een niet al te dure firma op dat vlak (ben zelf van opleiding elektrotechnicus, dus tzou vooral om advies en materiaal gaan, niet zozeer om installatie ...
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
FlashBlue schreef:ik zou infeite wel interesse hebbe in een oplossing om op zen minst overdag budget neutraal te werken, maar daarvoor zou ik een oplossing moeten hebbe die ongeveer 1kw output heeft ... (ik trek ongeveer 800w constant weg met ict equipment hier)
Je kan misschien zelf je panelen maken !? 'k heb der ooit een howto voor gevonden en het was relatief simpel, ..
'k heb ook interesse, ik gebruik jaarlijks op zijn minst 7000kwh, ..
EDIT: http://users.pandora.be/hagim/zonne_ene ... opbouw.htm
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
ja ok, voor warm water kan dat, maar dat is hier braafjes op mazout (die ik niet betaal ), het zou mij puur om elektriciteit gaan, en die paneeltjes zelf maken is niet bepaald ideaal denkek
tijd terug wel ergens iets tegengekome over een nieuw type windmolen, zou gaan om een verticaal geplaatste schoep met naafgenerator, die pakken efficienter was, en veel minder herrie veroorzaakte, ideaal voor "thuisgebruik" maw, maar dat ding zat nog in een prototypefase (ongeveer 4 stuks ofzo in gebruik in nederland )
tijd terug wel ergens iets tegengekome over een nieuw type windmolen, zou gaan om een verticaal geplaatste schoep met naafgenerator, die pakken efficienter was, en veel minder herrie veroorzaakte, ideaal voor "thuisgebruik" maw, maar dat ding zat nog in een prototypefase (ongeveer 4 stuks ofzo in gebruik in nederland )