Hoi,
Ik ben aan het werk voor een nieuwe website voor m'n tafeltennisclub. Vroeger loste ik zowat alles op met tables, maar als ik het goed begrijp, is dat eigenlijk not done. Daarom ben ik nu aan het prutsen gegaan met css.
Op http://osieke.dommel.be/layout.html staat de basis voor de layout.
Ik zou er nog voor willen zorgen dat de footer altijd helemaal onderaan de pagina staat (bvb. als de pagina niet volledig gevuld is) en dat beide kolommen ook volledig doorlopen.
Voor de footer heb ik gebruik proberen maken van de "footerstickalt" methode, maar die kreeg ik niet aan de praat voor firefox. Voor de hoogte heb ik een aantal andere tutorials proberen toe te passen, maar ook daar loopt het de mist in.
Kan er iemand me op weg zetten om deze probleempjes op te lossen op een crossbrowser vriendelijke manier?
Alvast bedankt!
Joris
css layout (footer + hoogte)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Je kan proberen met
position:fixed;
margin-bottom:0;
of postion:absolute en dan bottom;
probleem is wel als uw tekst wel langer dan één pagina is dan gaat uw tekst door uw footer lopen.
probleem is wel als uw tekst wel langer dan één pagina is dan gaat uw tekst door uw footer lopen.
crapiecorn schreef:Je kan proberen met
Dat is inderdaad een probleem en indien mogelijk zou ik dat willen vermijden, want de kans is groot dat de tekst hier en daar langer zal zijn.
nog een kleine update: ik ben er intussen in geslaagd om de faux columns techniek toe te passen...op die manier zijn de kolommen alvast gelijk. Nu nog de footer onderaan en de hoogte op 100% als de tekst korter is dan 1 pagina.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Is dat een probleem die footer ? Ik vind het best ok zoals je pagina er nu uitziet.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Of gewoon een background image gebruiken op je container als je het menu zogezegt wil laten doorlopen.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)