Overstappen op Dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Aspharanx
Starter
Starter
Provider

Misschien een domme vraag, zou van Skynet ADSL Plus willen overstappen op Dommel Netconnect.

Skynet ADSL PLUS: 57.05 euro /maand
Dommel Netconnect: 32,95 euro /maand

Vroeger had je ADSL in twee delen, je betaalde een deel voor je lijn van Belgacom (dus niet je telefoonabonnement maar voor je adsl signaal op je lijn), en je betaald je abonnement aan Skynet. Nu is mijn vraag, als ik bij Dommel ga, moet ik dan nog steeds die kost blijven betalen voor het adsl signaal, dus dat ik aan belgacom telfoonabo + adslverbindingabo betaal? Iemand die weet hoeveel dat is? Wil immers weten hoeveel ik in totaal betaal om over te stappen naar Dommel, want surf tot 30% goedkoper, dat is bijna 50% goedkoper en lijkt me wat te goedkoop...

Regelt Dommel zelf de overschakeling (dus opzeggen bij Belgacom), en blijf ik ADSL behouden of verlies ik ADSL voor bv. een dag (of langer?)
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer
Provider

Het is heeeeeel lang geleden dat ge zelf appart voor een turboline abbo en bvb een skynet abbo moest zorgen :-o. Tegenwoordig is dat allemaal all-in. Enkel uw telefoonlijn moet ge behouden (en betalen) bij bgc. Als ge blijft bellen bij bgc zou ik zeggen: hou uw classic abbo of gelijkaardig; belt ge enkel via GSM/VoiP stap dan over op Discovery Line ( €6.5/maand, maar duur bellen).

Enja de alternatieve operatoren zijn inderdaad veel goedkoper.
Aspharanx
Starter
Starter
Provider

Waw, wat een verschilletje dan :D En zo lang is dat niet, want wij betalen nog altijd voor de turboline en voor skynet. Dat is bij ons niet aangepast (waardoor we geen voordeel hebben van bv. die gratis muziek downloaden ed.), indien we dat willen aanpassen zouden we een administratieve kost van 5 euro moeten betalen en dat hebben we geweigerd omdat we van oordeel zijn dat als je al jaren klant bent, en ze passen hun systeem aan dat zij ons zelf gratis zouden moeten omzetten, en niet tegen betaling. De gewone telefoonlijn zouden we behouden want er wordt hier regelmatig gebeld, maar als we al zoveel geld kunnen besparen, en dan vooral, eindelijk met onze 4 computers een game demo's vlot downloaden ed. zijn we al tevreden :)

Enig idee van mijn tweede vraag?
Regelt Dommel zelf de overschakeling (dus opzeggen bij Belgacom), en blijf ik ADSL behouden of verlies ik ADSL voor bv. een dag (of langer?)

ps. Alvast bedankt om zo snel te antwoorden.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer
Provider

Aspharanx schreef:Enig idee van mijn tweede vraag?
(Enkel) voor BGC ADSL (Skynet dus) regelt Dommel alles (opzeg etc). En normaal is er geen verlies van verbinding (wellicht omdat beide op turboline zitten). Ikzelf had een paar dagen overlap: ik kon surfen met zowel Dommel als Skynet.
Aspharanx
Starter
Starter
Provider

Nogmaals bedankt voor je snelle antwoord. Kan ik hier vanavond het goede nieuws vermelden, ouders zullen blij zijn dat ze wegkunnen van Belgacom :p En minder betalen, plus meer downloaden :p
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”