goede middag,ik heb een vraagje over de mailbox Gmail.Wist niet goed waar ik mijn vraag moest zetten
Ik heb outlook express en hotmail,dus zit ik met 2 mailboxen.
Volgens het schijnt,bestaat sinds februari GMail Box en daar zou je alles tegelijkertijd kunnen inzetten.
Dan zou dat veel makkelijker zijn,nu moet ik van de ene naar de andere.
Weet iemand daar mss. iets over?
Dank u vriendelijk,hoor.
Vriendelijke groetjes van Rebecca.
GMail Box
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
http://mail.google.com/support/bin/answ ... topic=1556
Dan komen al je mails van Gmail binnen in Outlook Express.
Zie ook http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 584#136584 zodat je per gmailaccount een aparte box hebt.
Dan komen al je mails van Gmail binnen in Outlook Express.
Zie ook http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 584#136584 zodat je per gmailaccount een aparte box hebt.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Oké, even voor de duidelijkheid: Gmail of GoogleMail (Gmail Box is geen bestaand begrip) is een dienst van, jawel: Google.
Gmail is/was de tegenhanger van Microsoft's Hotmail: het is een webgebaseerde mail-dienst. De grote troef van Gmail is/was de enorme opslagcapaciteit van eerst 1 GB, daarna 2 GB en ondertussen zitten ze rond de 2,8 GB. Dat is véél mail. De andere mail-aanbieders zijn niet blijven stilstaan en ook Hotmail biedt ondertussen gratis 2 GB aan.
Tja, waarom zou je dan voor Gmail kiezen? Gmail werkt anders dan traditionele email-programma's: je hebt geen mappen, maar gaat je mail "labelen". Een email kan dus meer dan 1 label hebben: bijvoorbeeld: "werk" en "nog te doen". Daar waar je in traditionele programma's een mail maar in 1 mapje kan steken ga je hier dus 1 mail in meerdere mapjes kunnen steken.
Nog zo'n zogezegd voordeel zou de zoekfunctie zijn. Google voor je mailbox zeg maar. Helaas schiet die functie naar mijn inziens te kort; Windows Desktop Search op je lokale pc in combinatie met Outlook (Express) werkt beter.
Om terug te komen op jouw vraag: jij zit momenteel met 2 mailboxen als ik het goed begrijp: die van je provider (Outlook Express) en je Hotmail (die je via je browser uitleest).
Als je Gmail gaat gebruiken komt daar simpelweg nog een dienst bij, je zou dus 3 mailboxen moeten gaan uitlezen. Dan ben je met andere woorden nog verder van huis weg. Er bestaat wel een functie in Gmail die andere mailboxen kan uitlezen, maar die kan geen Hotmail lezen (die zou je dus nog steeds apart moeten lezen).
Afhankelijk van hoe lang je je Hotmail-adres hebt kan je Hotmail ook in je Outlook Express lezen. In den beginne kon dat namelijk met alle Hotmail-adressen, tegenwoordig is die functie voorbehouden voor betalende gebruikers.
Gmail is/was de tegenhanger van Microsoft's Hotmail: het is een webgebaseerde mail-dienst. De grote troef van Gmail is/was de enorme opslagcapaciteit van eerst 1 GB, daarna 2 GB en ondertussen zitten ze rond de 2,8 GB. Dat is véél mail. De andere mail-aanbieders zijn niet blijven stilstaan en ook Hotmail biedt ondertussen gratis 2 GB aan.
Tja, waarom zou je dan voor Gmail kiezen? Gmail werkt anders dan traditionele email-programma's: je hebt geen mappen, maar gaat je mail "labelen". Een email kan dus meer dan 1 label hebben: bijvoorbeeld: "werk" en "nog te doen". Daar waar je in traditionele programma's een mail maar in 1 mapje kan steken ga je hier dus 1 mail in meerdere mapjes kunnen steken.
Nog zo'n zogezegd voordeel zou de zoekfunctie zijn. Google voor je mailbox zeg maar. Helaas schiet die functie naar mijn inziens te kort; Windows Desktop Search op je lokale pc in combinatie met Outlook (Express) werkt beter.
Om terug te komen op jouw vraag: jij zit momenteel met 2 mailboxen als ik het goed begrijp: die van je provider (Outlook Express) en je Hotmail (die je via je browser uitleest).
Als je Gmail gaat gebruiken komt daar simpelweg nog een dienst bij, je zou dus 3 mailboxen moeten gaan uitlezen. Dan ben je met andere woorden nog verder van huis weg. Er bestaat wel een functie in Gmail die andere mailboxen kan uitlezen, maar die kan geen Hotmail lezen (die zou je dus nog steeds apart moeten lezen).
Afhankelijk van hoe lang je je Hotmail-adres hebt kan je Hotmail ook in je Outlook Express lezen. In den beginne kon dat namelijk met alle Hotmail-adressen, tegenwoordig is die functie voorbehouden voor betalende gebruikers.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... voor compleetheid, en gewoon een kleine aanvulling bij het uitstekende overzicht van Meon, ook Gmal kan je dus per OE inlezen en dat _ongeacht_ je status als gebruiker, gaat perfect trouwens, zit zelfs een complete wizard + analyse-fix bij Gmail om dit ook voor de minder IT-onderlegde medemens per 1-2-3 muisklik mogelijk te maken.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ja, maar volgens mij werkt op dat moment die import van andere mailboxen niet, al heb ik dat nooit geprobeerd.
En nog een nadeel (allé ja) dat ik gemerkt heb: ook je uitgaande mail van de webclient komt in je inkomende mail terecht van je lokale e-mail-client. Heel vreemd .
En nog een nadeel (allé ja) dat ik gemerkt heb: ook je uitgaande mail van de webclient komt in je inkomende mail terecht van je lokale e-mail-client. Heel vreemd .
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Je hebt op "nieuw onderwerp geklikt" in plaats van "nieuw antwoord":
rebecca schreef:Allemaal vriendelijk bedankt voor jullie hulp,hoor.
Ik ga er toch eens over nadenken,maar als je de volledige versie van hotmail neemt,kom je dan niet in outlook express?
Ik dacht van wel,maar ben het niet zeker.Ik zou niet graag mijn outlook express kwijtraken,begrijp je?
Groetjes van Rebecca
http://www.techzine.nl/nieuws/12673/Goo ... Gmail.html"Gmails nieuwe slideshowfunctie laat gebruikers Microsofts PowerPoint bestanden openen, zonder dat ze die naar hun computer hoeven te downloaden.
-
- Elite Poster
Care to elaborate ?meon schreef:Ja, maar volgens mij werkt op dat moment die import van andere mailboxen niet, al heb ik dat nooit geprobeerd.
Met import van andere boxen naast Gmail in dezelfde OE heb ik allersinds nog nooit problemen gehad.
Die "uitgaande mail van je webclient komt in inkomende van je local terecht" klopt inderdaad, maar ik heb altijd gedacht dat dit een kwestie van slordige instelling van mijn kant was. (wat ik overigens nog steeds denk, maar tot nu toe heb ik nog niet de moeite gedaan om dit verder te onderzoeken).
-
- Elite Poster
Update : even Gmail discussions gechecked. Het terugsturen van een send in je pop inbox is een "feature" ter bevestiging, die *niet* kan uitgeschakeld worden in zijn huidige vorm.
Je kan natuurlijk een rule opstellen ter verwijdering hiervan, maar een echt zuivere oplossing is er blijkbaar vooralsnog niet.
Je kan natuurlijk een rule opstellen ter verwijdering hiervan, maar een echt zuivere oplossing is er blijkbaar vooralsnog niet.
goede morgen iedereen,ik heb é berichten gekregen van jullie gisteren,1 privébericht en 1 voor Gmail box.
Ik ga daar naartoe,maar er komt op,dit onderwerp bestaat niet.
Dus als iemand mij een persoonlijk bericht heeft gestuurd,sorry hoor,maar er staat niets op.
Dank u vriendelijk voor al uw hulp,hoor.
Groetjes van Rebecca.
Ik ga daar naartoe,maar er komt op,dit onderwerp bestaat niet.
Dus als iemand mij een persoonlijk bericht heeft gestuurd,sorry hoor,maar er staat niets op.
Dank u vriendelijk voor al uw hulp,hoor.
Groetjes van Rebecca.
ik hou van mijn pc,maar ben leek en moet alles nog leren.Hopelijk doe ik hier wat kennis op.