Scarlet komt met een "nieuw" actie

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer
Provider

Fonero.be goes Live!

Vanaf heden is er een nieuwe FON site, http://WWW.FONERO.BE, actief geworden in de Benelux, meer bepaald in België. Eindelijk is er een Belgische Fonero actie. En niet de allerminste want hij wordt zelfs gebundeld met een ADSL Internet abonnement. Dit heeft de volgende positieve consequentie : Een Belgische ISP laat effectief toe dat zijn klanten hun internet draadloos delen als zijnde linus/bill voor andere Aliens & Linussen in de FON-gemeenschap. Dit zal voor velen een lang gestelde vraag eindelijk inlossen van "mag ik eigenlijk wel mijn internet delen?"

Hebt u reeds breedband internet en wenst u niet over te schakelen naar een FON-vriendelijke ISP. Dan kunt u sinds begin van mei ook terecht op Ebay: http://www.fon.gs/foneroshop. Dit is de eerste Power Reseller op Ebay die Fonero's verkoopt buiten het shop.fon.com kanaal. Ipv 44,95 euro betaal je hier in totaal slechts 39,95euro. Dat is een korting van meer dan 12%!!!

Volgen er binnenkort nog meer dergelijke iniatieven? Stay Tuned at http://fon.gs/be...
Laatst gewijzigd door skynetbbs 14 mei 2007, 12:13, in totaal 1 gewijzigd.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als elke Scarlet klant nu zo'n fonbakje in huis haalt, heeft het opeens "gratis" toegang tot +700 Fon hotspots in belgie (en +-100.000 in het buitenland).
Telenet & Skynet beat this...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

bij mij werkt er geen enkele link van hierboven.

J.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Joe de Mannen schreef:bij mij werkt er geen enkele link van hierboven.
J.
Dan fixen we dit toch even? :-)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ze werken, maar als ik het goed begrijp heb je er toch alleen maar baat bij als je zelf regelmatig een hotspot zoekt ?

J.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Joe de Mannen schreef:ze werken, maar als ik het goed begrijp heb je er toch alleen maar baat bij als je zelf regelmatig een hotspot zoekt ?
J.
Je zou het ook kunnen omschrijven als "roaming" tussen hotspots.
Momenteel zie je veel van die Belgacom Philips wifi gevallen (wep64bit encryptie?) en Telenet Dlink wifi installaties. Dat is allemaal zeer leuk "Wifi king at home" zoals we dat noemen... maar ga je op verplaatsing ... zie je daar ook wel zo'n bakje staan maar daar kun je dus niet terecht.
Dat wordt hiermee eigenlijk opgelost... Doordat je thuis kunt "draadloos" surfen kun je nu ook bij je collega FON/Scarlet gebruikers gaan surfen zonder die zijn WEP/WPA paswoord te moeten weten...

Ook met al die Belgacom/Telenet packs heb je nu wel "internet,televisie,gsm,..." maar wat ik nergens lees is die fameuze toegang tot hun hotspots... Daar mag je als belgacom/proximus/telenet klant nog voor bijbetalen (en t'is niet goedkoop)

btw die fonbakjes komen met WPA beveiliging en op die "FON_ap" geraak je niet zomaar op de pc's van de hotspot gebruiker... dan zul je toch zoiets als hamachi.cc moeten installeren op beide pc's :-)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Joe de Mannen schreef:ze werken, maar als ik het goed begrijp heb je er toch alleen maar baat bij als je zelf regelmatig een hotspot zoekt ?
J.
wat ik dan ook regelmatig doe met mijn Tom Tom (maps.fon.com -> poi -> export Belgium OV2).... en met mijn Nokia E70 gsm (www.fon.com/en/download -> symbian manager)... en je kunt ook terecht met je Sony PSP, Nintendo DS, Sony Mylo, Windows PDA (www.devicescape.com), Skype wireless Wifi phone, Linksys Wip300 (devicescape), ...

en er zijn zowat 100 nieuwe gsm modellen in aantocht met ingebouwde wifi?
je gaat al snel toch eens op zoek naar een "hotspot" al was het maar goedkoper dan gprs (tenzij je graag 50euro/maand betaald voor 'unlimited' gprs of toekomt met eg 10mbyte per maand?).... en die psp/co komen wel met Wifi maar niet met gprs :-)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider

Gelezen op de site:
"Belgacom Skynet kost 40,75 euro per maand voor 4 Mbps down, 256 Mbit up en 10 GB/maand datavolume. Bij Telenet heb je slechts 256 Kbps upload en 12 GB datavolume. Kies daarom voor PowerADSL: het beste aan de beste prijs: 29,95 EUR per maand. "

Skynet 256 mbit up? :) Allen naar Skynet ! :P
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Goendi schreef:Gelezen op de site:
"Belgacom Skynet kost 40,75 euro per maand voor 4 Mbps down, 256 Mbit up en 10 GB/maand datavolume. Bij Telenet heb je slechts 256 Kbps upload en 12 GB datavolume. Kies daarom voor PowerADSL: het beste aan de beste prijs: 29,95 EUR per maand. "

Skynet 256 mbit up? :) Allen naar Skynet ! :P

Nice... heb je de DT fouten ook al gevonden? :)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider

Eh nee daar ga ik me niet mee bezig houden eigenlijk ;) Tenzij het gewenst is :)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer
Provider

Op de site staat: 5€ Korting per maand

Als je dan bij meer info kijkt zie je dat je maandelijks 29,95€ moet betalen terwijl een gewoon abonnement 29,50€/maand kost (ze werken samen met Fulltelecom aka FullADSL), dus eigenlijk zou ja maar 24,50€/maand moeten betalen.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer
Provider

Wat heeft dat in godsnaam met Scarlet te maken?
Buiten dat ze hun netwerk gebruiken???
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

svermassen schreef:Wat heeft dat in godsnaam met Scarlet te maken?
Mee eens, verplaatst naar ander forum.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Ik kan op hun site niks vinden over het beperken van de bandbreedte van jou gedeelde internetverbinding. Als je in een stad woont waar dus ook veel mensen aan jou verbinding kunnen komen, dan zal je toch wel snel aan je limiet zitten denk ik. Zeker als er een aantal profiteurs van deze hotspots gebruik maken om hun filmkes enzo binnen te halen.
Is wel een mooi initiatief, maar hoe controleren ze dit? In principe kan je toch gewoon registreren en dan zonder jou eigen verbinding beschikbaar te stellen toch op andere hun kosten op het internet gaan. Mss kunnen ze dit wel controleren, maar als je in een rustige buurt woont en dan nog in een appartement die ver van de straat ligt, dan is de kans al klein dat er iemand van jou hotspot gebruik gaat maken.
Eigenlijk berust dit systeem toch op de goodwill van de gebruikers, maar of in ons land met onze datalimieten er veel mensen hun verbinding zomaar ongelemiteerd willen gaan delen is nog de vraag ...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Braindamage schreef:Ik kan op hun site niks vinden over het beperken van de bandbreedte van jou gedeelde internetverbinding. ...
je kunt de snelheid naar 512kbit terugschroeven voor de "publieke" fon_ap...
in de afgelopen 2 jaar nog geen enkele van de hotspot owners horen klagen dat er effectief iemand gigabytes heeft afgehaald draadloos...
Je kunt dit realtime monitoren en als je idd problemen hebt... niemand die je tegenhoudt van de antennes eraf te vijzen... :-)
Persoonlijk lijkt me "wireless" nu niet echt de manier te zijn om "veel" af te halen... je hebt ook niet direct een "publiek" ip waardoor je met bepaalde P2P software die bekend zijn in het breken van datalimieten niet direct een hoge prioriteit/voorkeur krijgt bij het downloaden. Ik zie me hooguit m'n webmail/websites checken via zo'n hotspot...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

meon schreef:
svermassen schreef:Wat heeft dat in godsnaam met Scarlet te maken?
Mee eens, verplaatst naar ander forum.
Toen Scarlet Signpost overnam begin van't jaar, werd er in dat persbericht vermeld dat alle toekomstige scarlet adsl activeiten onder de naam "full telecom" zouden gelanceerd worden... Dus ik legde de link idd bij Scarlet toen ik op fonero.be een link naar Full Telecom zag :
http://fonero.fulltelecom.be/fonerosubs ... onneer.asp

Btw hoeveel klanten heeft Full Telecom/Scarlet Belgie eigenlijk?
Is dat een publiek gegeven?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Braindamage schreef:Is wel een mooi initiatief, maar hoe controleren ze dit? In principe kan je toch gewoon registreren en dan zonder jou eigen verbinding beschikbaar te stellen toch op andere hun kosten op het internet gaan.
Door zich gewoon te registreren en geen eigen verbinding beschikbaar te stellen krijgen zij de status "alien"... Dit betekent dat ze 3 euro per "dag" betalen om van jouw hotspot gebruik te maken.
Als jij dan kiest om "bill" te zijn... krijg je 1,5 euro/dag ... dus als die persoon een maand voor je deur staat gekampeerd... heb je toch je kosten terugverdient?
Je kunt je aangeboden snelheid ook naar beneden halen tot 512kbit voor het "publiek" ... is het dan nog voor die leecher de moeite? is hij dan nog in staat om je 30gbyte op te soeperen?

Als hij gaat voor linus... maar zijn eigen internet niet deelt (toestel afzet); dan wordt zijn linus status naar alien omgezet...

Nu persoonlijk zit ik bij Dommel... dus niet direct problemen met bandbreedte ...
en op maps.fon.com zie ik toch ook hotspots in "drukkere" buurten?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ZMD schreef:Op de site staat: 5€ Korting per maand

Als je dan bij meer info kijkt zie je dat je maandelijks 29,95€ moet betalen terwijl een gewoon abonnement 29,50€/maand kost (ze werken samen met Fulltelecom aka FullADSL), dus eigenlijk zou ja maar 24,50€/maand moeten betalen.
ze hebben het blijkbaar nu als volgt aangepast:

* 34,95 € – 29,95 € (Lanceeraanbod)
* Activatiekost 50 € - 25 € (Lanceeraanbod)
* Gratis WIFI op 160.000 Acces Points Wereldwijd

het blijft idd 45cent duurder als fulladsl...
en idd fulladsl kost ook maar 25 euro activatie...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

skynetbbs schreef:

maar je kunt nu wel de Eminent - EM4204 ADSL2+ Modem/Router + Switch 4 x 10/100 Ethernet (PC + MAC) erbij kopen en gratis die Fonera erbij krijgen (wireless)... ipv de duurdere Wireless variant van Eminent (119euro) te nemen...
Als extra voordeel kun je dan ook bij 700 andere (en groeiende) fon hotspots terecht met je laptop/pda/WindowsCe/SymbianPhone
Laatst gewijzigd door skynetbbs 15 mei 2007, 22:48, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

Heb hier thuis al meer dan 6 maanden een fon router draaien op mijn Chello Extreme :)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ditCh schreef:Heb hier thuis al meer dan 6 maanden een fon router draaien op mijn Chello Extreme :)
gefeliciteerd...

Chello Afbeelding

Skynet Afbeelding

Telenet
Afbeelding

Mobistar
Afbeelding

Dommel
Afbeelding

...een scarlet heb ik ook al gehad maar nog geen fonfan ticker op geinstalleerd :-)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

skynetbbs schreef:
ditCh schreef:Heb hier thuis al meer dan 6 maanden een fon router draaien op mijn Chello Extreme :)
gefeliciteerd...

Chello Afbeelding

Skynet Afbeelding

Telenet
Afbeelding

Mobistar
Afbeelding

Dommel
Afbeelding

...een scarlet heb ik ook al gehad maar nog geen fonfan ticker op geinstalleerd :-)
en het leuke is dat sommige fon bakjes zelfs "draadloos" verbonden zijn met de Telenet Dlink wifi router of de Mobistar Livebox...of de Skynet Philips Wifi adsl modem... als een soort gratis "range extender" :-)
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De reikwijdte van zo'n fon router zal wel evenveel zijn als een gewone router zeker? Dan denk ik dat ik hier niet veel mensen kan bedienen...
Ik woon in een appartement die toch wel zo'n 20m van de straat af ligt, en door de kalksteen muren hier komt het signaal niet ver, ookal heb ik bij mijn huidige router de antenne van 4dbi vervangen door eentje van 5dbi. Dus zal ik met zo'n fon router ook wel niet aan de straat geraken denk ik...
Al pikt mijn laptop wel signalen op van anderen in deze blok, dus zal het wel aan mijn draadloze router liggen denk ik ... :? (D-Link DI-624)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Braindamage schreef:De reikwijdte van zo'n fon router zal wel evenveel zijn als een gewone router zeker? Dan denk ik dat ik hier niet veel mensen kan bedienen...
Ik woon in een appartement die toch wel zo'n 20m van de straat af ligt, en door de kalksteen muren hier komt het signaal niet ver, ookal heb ik bij mijn huidige router de antenne van 4dbi vervangen door eentje van 5dbi. Dus zal ik met zo'n fon router ook wel niet aan de straat geraken denk ik...
Al pikt mijn laptop wel signalen op van anderen in deze blok, dus zal het wel aan mijn draadloze router liggen denk ik ... :? (D-Link DI-624)
voor amper 10 euro kun je al een 9db antenne kopen...dat is al wat beter...
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb eens zitten lezen op het forum van boards.fon.com. Wanneer er iemand op jou hotspot wil surfen die zelf geen 'linus' is, dan moet die ervoor betalen, en om een of andere reden krijgt fon daar de helft van, waar is dat goed voor???
skynetbbs schreef:voor amper 10 euro kun je al een 9db antenne kopen...dat is al wat beter...
10 euro???? Waar??? Dan zijn die van de Mediamarkt toch ferme afzetters :x

[Edit] Je zal bedoelen dat je voor 10 euro zelf zo'n antenne kan maken zeker? Ben spijtig genoeg niet zo'n soldeerheld :-(
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb om het eens te testen zo'n fon router besteld (via die ebay shop), maar nu zie ik wat je verplicht bent als je die router koopt :?
Je moet hem dus 24/24 7/7 online hebben gedurende minstens 1 jaar.
En als je internetverbinding weggevallen is, dan moet je hen een mail te sturen om dit te melden.
En als je je niet aan deze regels houd, dan kunnen ze je blijkbaar verplichten om hen die router terug te bezorgen. (Niet de mensen van de ebay shop, maar die van Fon.com)

Nuja, ik zal wel zien, vind het allemaal zever en uiteindelijk zal ik zelf wel kiezen wat ik ermee doe. Al is het natuurlijk wel mijn bedoeling om hem ook echt te gebruiken voor wat hij dient. Maar ik zal dan wel zien hoe het loopt en of ik hem online ga houden.

De beste plaats om hem te zetten zou aan de andere kant van het appartement zijn aan het raam, maar al mijn computermateriaal staat op mijn kamer en ook mijn xbox is op mijn internetverbinding aangesloten en voor mijn laptop verkies ik als ik aan mijn bureau zit nogaltijd een verbinding via UTP. Een utp kabel door het huis trekken ga ik niet doen, en van die adapters voor ethernet over de stoomkabel zijn veel te duur...
Ik heb hier nog wel een gewone draadloze router staan, kan die fon router draadloos een verbinding leggen met die router en het signaal dan doorsturen? (dus eigenlijk als een range-extender werken). Want mijn modem aan die kant van het huis zetten en dan constant met mijn laptop op het draadloos netwerk zitten wil ik dus niet, en is geen oplossing voor mijn xbox

[EDIT] Ik weet eigenlijk niet of dit wel mag van Edpnet :?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

Braindamage schreef:Ik heb om het eens te testen zo'n fon router besteld (via die ebay shop), maar nu zie ik wat je verplicht bent als je die router koopt :?
En als je internetverbinding weggevallen is, dan moet je hen een mail te sturen om dit te melden.
En als je je niet aan deze regels houd, dan kunnen ze je blijkbaar verplichten om hen die router terug te bezorgen. (Niet de mensen van de ebay shop, maar die van Fon.com)
Ik heb mijn fon router trouwens een 6-tal maand geleden gratis kunnen bestellen via een speciale actie bij fon.com.

Het leuke aan de fon router is trouwens dat deze 2 SSID uitzend, 1 onbeveiligd FON_Naamnaarkeuze waar je op de captive portal komt van FON, en een andere dat je zelf kan beveiligen. De 2 netwerken zitten in een apart VLAN :-)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Ik heb nog altijd niet gemerkt waar het antwoordt staat op de vraag of dit wel mag !? Of moeten we aannemen dat het mag omdat ze het aanbieden ?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Braindamage schreef:Ik heb om het eens te testen zo'n fon router besteld (via die ebay shop), maar nu zie ik wat je verplicht bent als je die router koopt :?
Hmm staat dat op die ebay site? klopt niet echt.
1) als je internet verbinding is weggevallen hoef je geen email te sturen...het bakje stuurt elk uur zelf een signaal... het is zelfs al andersom gebeurd...mensen beveiligen hun internet zo goed dat het bakje geen signaal meer kan opsturen (vnl om je configuratie op www.fon.com "my router config" op te halen...en om de status van je fonbakje op maps.fon.com te updaten) en dan krijg je pas na een maand een informatie email hierrond...
2) de exacte "fon promise" is "als je zelf niet meer kunt voldoen aan de vereisten GEEF HEM DAN DOOR aan iemand die er wel voor kan zorgen"... dus geef hem aan je buurman, een schoolvriend, whatever...
maar je moet zeker geen kosten maken...

3) een utp is idd onnodig...
ik kan je een korte handleiding doorsturen hoe je hem kunt configgen als range extender... en daar heb ik tot op heden nog niet veel problemen mee gehad...
Ik weet eigenlijk niet of dit wel mag van Edpnet :?
4) Trust the Wiki Luke :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/FON#ISPs_t ... country.29
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het leuke aan de fon router is trouwens dat deze 2 SSID uitzend, 1 onbeveiligd FON_Naamnaarkeuze waar je op de captive portal komt van FON, en een andere dat je zelf kan beveiligen. De 2 netwerken zitten in een apart VLAN :-)
Dat is idd leuk...en minder leuk...
1) Intel (toch een belangrijke speler :-) heeft de Wifi specs verkeerd geinterpreteerd en een toestel met eenzelfde mac adres die 2 ssid's uitzend (elk om beurt) wordt slecht geinterpreteerd... Intel heeft dit alvast na lang dralen toegegeven...ben niet op de hoogte of ze het al gefixed hebben (en hoeveel mensen checken voor updates?)

2) er zijn al mensen die geen "extra" private wlan willen... maar een dhcp repeater van het networked lan... nu Fon heeft het altijd "eenvoudig" willen houden(sommigen plaatsen het toestel direct achter hun internet modem)... Dus die "features" kunnen door addons (not supported by fon but the community) wel erbij gezet worden als je weet wat je doet...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ofloo schreef:Ik heb nog altijd niet gemerkt waar het antwoordt staat op de vraag of dit wel mag !? Of moeten we aannemen dat het mag omdat ze het aanbieden ?
Ik neem aan dat als je iets aanbied...je er ook achterstaat?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

klopt, mag dit wel, vorig jaar is er toch een 'ollander veroordeeld voor het gebruiken van andersmans onbeveiligde wireless LAN of vergis ik me ?

J.
quodlibet
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Je moet nog altijd je FON userid en paswoord geven voor je een internetverbinding hebt dacht ik.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Provider

skynetbbs schreef:Hmm staat dat op die ebay site? klopt niet echt.
Dit staat niet op de ebay website, maar op de website van fon.com zelf, bij het 'help' onderdeel. Daar staan heel wat Q&A's.
Als een gewone linus vragen ze je om jou connectie open te houden voor anderen, maar als je zo'n 'La Fonera' koopt, dan ben je het dus verplicht gedurende 1 jaar.
3) een utp is idd onnodig...
ik kan je een korte handleiding doorsturen hoe je hem kunt configgen als range extender... en daar heb ik tot op heden nog niet veel problemen mee gehad...
Je mag hem altijd sturen, graag zelfs :wink:
Als het een link is, dan mag je hem gewoon pm'en en anders pm ik mijn email adres wel eens :-)

Alvast bedankt :wink:
Laatst gewijzigd door Braindamage 16 mei 2007, 12:17, in totaal 1 gewijzigd.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Joe de Mannen schreef:klopt, mag dit wel, vorig jaar is er toch een 'ollander veroordeeld voor het gebruiken van andersmans onbeveiligde wireless LAN of vergis ik me ?

J.
Dit is wanneer je aanlogd op iemands draadloze router zonder die persoon zijn toestemming. Als je daarentegen lid wordt van de Fon community, dan stel je vrijwilig jou internet verbinding gratis open voor andere Fon gebruikers en tegen betaling (waar 50% van naar jou gaat als je Bill-member bent, of 100% naar Fon als je het niet bent) voor mensen die gewoon via jou verbinding op het net willen zonder dat ze zelfs zo'n hotspot actief hebben.

De vraag was echter niet of het wel mag om op zo'n verbinding te gaan van iemand, maar of de ISP het wel zou toelaten, daar je bij verschillende ISP's maar met 1 of 2 pc's (binnen het gezin) van de verbinding gebruik mag maken. Bij Edpnet is dat laatste absoluut niet van toepassing, maar of ze toestaan om zo'n hotspot te runnen weet ik dus niet.
Maar volgens die Wiki pagina laten ze het toe, maar ik hoor het mss toch wel beter eerst even van hun zelf :-)
skynetbbs schreef:
Ofloo schreef:Ik heb nog altijd niet gemerkt waar het antwoordt staat op de vraag of dit wel mag !? Of moeten we aannemen dat het mag omdat ze het aanbieden ?
Ik neem aan dat als je iets aanbied...je er ook achterstaat?
Die mensen van fonero.be bieden een internet verbinding aan met als bedoeling deze open te stellen als hotspot voor anderen, dus bij hen mag je het dus absoluut :wink: maar zoals ik hierboven al zei is het dus de vraag of de andere ISP's toestaan dat je een fon hotspot runt op hun netwerk. Want ik ben namelijk niet van zin om Edpnet te laten vallen voor dit experiment, als Edpnet me laat weten dat ze dit niet zien zitten, dan blijft die 'la fonera' hier gewoon ergens in de kast liggen :-)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Braindamage schreef:Dit is wanneer je aanlogd op iemands draadloze router zonder die persoon zijn toestemming. Als je daarentegen lid wordt van de Fon community, dan stel je vrijwilig jou internet verbinding gratis open voor andere Fon gebruikers en tegen betaling (waar 50% van naar jou gaat als je Bill-member bent, of 100% naar Fon als je het niet bent) voor mensen die gewoon via jou verbinding op het net willen zonder dat ze zelfs zo'n hotspot actief hebben.
nog beter... via die "onbeveiligde" fon hotspot ben je verplicht in te loggen (liefst met je paypal gegevens)... en er zit ook een beetje google sitestat achter en een "dns" van fon.com die gaat bijhouden naar waar je zoal surft... ook deze gegevens zullen wel een inkomstenbron zijn?
Maar volgens die Wiki pagina laten ze het toe, maar ik hoor het mss toch wel beter eerst even van hun zelf :-)
ik neem aan dat iemand dat gevraagd heeft aan edp en dan de lijst heeft geupdate... tot nog toe heeft alleen Latribu negatief gereageerd...

in praktijk zijn er genoeg mensen die zo'n "breedbandroutertje" kochten (al in 2000 toen Telenet zijn uitrol deed van "Internet mono" was dit reeds schering en inslag...en die toestellen zijn nooit "verboden" geweest :-)

ook hebben sommige isp's liever een "beveiligde" open hotspot... dan een klant die een "onbeveiligde" open hotspot plaatsen...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Braindamage schreef:De reikwijdte van zo'n fon router zal wel evenveel zijn als een gewone router zeker?
ik heb al mensen horen zeggen dat het beter was dan hun vorige...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als je de huidige promotie van Scarlet Adsl One Unlimited bekijkt :
0 euro installatiekost
€24,95 x 6 + € 34,95 x 6 = 149,7+209,7 = 359,40 euro
en dan die van "fonero.be":
25 euro installatiekost
12* 29,95 = 359,40

maar na 1 jaar is scarlet adsl one 34,95euro en Fonero.be nog altijd 29,95 euro?

iemand die al meer dan 1jaar bij scarlet/fulladsl zit? :-)
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Ofloo schreef:... het antwoordt staat ...
Zeg Ofloo hebt gij die site geschreven of zo ;-)?
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer
Provider

Braindamage schreef:Ik heb eens zitten lezen op het forum van boards.fon.com. Wanneer er iemand op jou hotspot wil surfen die zelf geen 'linus' is, dan moet die ervoor betalen, en om een of andere reden krijgt fon daar de helft van, waar is dat goed voor???
skynetbbs schreef:voor amper 10 euro kun je al een 9db antenne kopen...dat is al wat beter...
10 euro???? Waar??? Dan zijn die van de Mediamarkt toch ferme afzetters :x

[Edit] Je zal bedoelen dat je voor 10 euro zelf zo'n antenne kan maken zeker? Ben spijtig genoeg niet zo'n soldeerheld :-(
Inderdaad 10 euro, lijkt mij ook zelf in elkaar gestoken :lol:
Ik heb hier af en toe zwak signaal, dus een zwaardere antenne zou wel leuk zijn, zeker als die maar 10 euro kost...
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”