Disconnects

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Het was al enkele weken geleden, maar vandaag zijn er toch al enkele disconnects geweest (zone 03)

Nog iemand problemen (gehad)?
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Zone 050: geen enkele disconnect sinds 7.00 (volgens mijn routerlogs)
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

Rond 13 uur. Zone 051
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

nu ligt zone 03 er helemaal uit volgens mij

(inbel ...)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Doubt it, anders hadden we wel al iets meer gehoord/gezien...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Koelreuteria schreef:Rond 13 uur. Zone 051
Klopt, was 13u31 om precies te zijn. Was wel binnen de vijf seconden terug online, dus ik doe er nie moeilijk over.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Waarschijnlijk reset van routers ofzo
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

- Wat is eigenlijk het grote nadeel van die disconnects?
-> Herstelt de verbinding zich automatisch of moet je zelf ook de modem resetten?
-> Als je grote bestanden aan het downloaden bent, dan heb je pech gehad? (tenzij je een download programma gebruikt dan...)
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

DarthDavy schreef:
Koelreuteria schreef:Rond 13 uur. Zone 051
Klopt, was 13u31 om precies te zijn. Was wel binnen de vijf seconden terug online, dus ik doe er nie moeilijk over.
Deze morgen om 7.30 2 x de modem moeten resetten om terug op I-net te kunnen en nu om 22.24 lag ik er weer uit.
2x modem resetten en daar gaat hij weer...
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik zit hier al bijna twe weken te prossen me veel teveel disconnects !!
Bijna om de 20 minuten :-(
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Hier nog nooit problemen gehad met disconnects (zone 011).
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Krekkie schreef:Hier nog nooit problemen gehad met disconnects (zone 011).
welke adsl modem gebruik jij ?
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Sniffie schreef:welke adsl modem gebruik jij ?
De goedkoopste modem/router die ik toen kon vinden, zijnde een Topcom Webracer 881.
Laatst gewijzigd door Krekkie 10 mei 2007, 22:47, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Krekkie schreef:
Sniffie schreef:welke adsl modem gebruik jij ?
De goedkoopste modem/router die ik toen kon vinden, zijnde een Topcom Webracer 881.
en zijn nu de verbindingen met dommel optimaal ?
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Sniffie schreef:
Krekkie schreef:
Sniffie schreef:welke adsl modem gebruik jij ?
De goedkoopste modem/router die ik toen kon vinden, zijnde een Topcom Webracer 881.
en zijn nu de verbindingen met dommel optimaal ?
Yups, alles tip-top!
Gebruikersavatar
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:29
Bedankt: 1 keer

Sun, 2007-05-13 05:02:59

Mon, 2007-05-14 17:03:03

Mon, 2007-05-14 21:06:43

Ik heb hier elke dag toch wel enkele disconnects (zone 02), direct erna is er terug verbinding, maar het rare is dat ik het nooit had bij scarlet :eek:. Vantijd wil het niet lukken en moet em een kwartier proberen, toch wel irritant :-( . Ik zet de router normaal 's nachts af voor het 36h ding, (alhoewel ik nog nooit 36h aan 1 stuk verbonden ben geweest :roll:) vandaar mn beperkte logs.

Maarja blijkbaar zijn vreemde zaken als dit eigen aan dommel :evil:
Volgens mij is het gewoon de prijs die we moeten betalen om wat meer te mogen downloaden...

Koerskemel,
Afbeelding
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Koerskemel schreef:(alhoewel ik nog nooit 36h aan 1 stuk verbonden ben geweest
hoe ver is je afstand tot de centrale?
Want volgens mij zit je gewoon op de limiet.
Gebruikersavatar
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:29
Bedankt: 1 keer

Ik heb geen fancy router waar je al die waarden kan uitlezen 8).
Daarom dat ik het al eens aan dommel gevraagd had:

Code: Selecteer alles

SynchroState synchro

PortState unlock

DownstreamBitRate 4640 Kbps

UpstreamBitRate 512 Kbps

DownstreamNoiseMargin 15 dB

UpstreamNoiseMargin 18 dB

DownstreamAttenuation 15 dB

UpstreamAttenuation 5 dB
Zij vonden het meer dan goed genoeg en daar ben ik het mee eens.

Om op je vraag te antwoorden, ik zit dus 1 km van de exchange (de edpnet test gaf indertijd 1.5 km aan, nog steeds genoeg).

Het is gewoon een typisch dommel mysterie...

PS: nee ik heb geen belkin, tis een topcom (al even slecht maar allé :lol: )

Koerskemel,
Afbeelding
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

volgens mij heeft de afstand niets te maken met de kwaliteit van je lijn ! Vroeger zat ik bij easynet en toen had ik perfecte verbindingen en nooit problemen . Heb daar bijna 4 of 5 jaar geweest . Dan op zoek naar andere provider en sommige melde dat ik maar een 1 mb lijn zou kunnen hebben door de afstand . Wat me raar leek want bij easynet konden ze me wel een perfecte lijn geven van 4mbit . Belgacom levert dat ook perfect het zijn enkel de kleinere providers die de problemen hebben .
Aan wat het juist ligd dat kan ik je niet vertellen omdat ik daar geen kennis van heb kan enkel jullie mijn bevindingen melden . Ik heb nu al meer dan twee weken disconnects en ik twijfel of het men lijn is of mijn modem (speedtouch 510 ) de modem is al meer dan 4 jaar en heeft al veel traffic te slikken gehad en is dan ook nog offline geweest. Dus kan wel aannemen dat de stabielitijd van de modem minder geworden is door bepaalde zaken die versleten graken .
Morgen eens bellen naar dommel hier over . Wat ik me wel afvraag is of er verschil zit tussen het netconnect abbo of het netconnect plus abbo .
Je hebt bij de plus een vast ip en ik vraag me dan ook af of daar ook een 36 uren disconnect zich voordoet ? En zouden op deze abbo's ook zoveel problemen zijn betrefd de wilkeurige disconnects ?
De reden van men vragen is omdat ik overweeg het plus abbo in huis te halen omdat het vast ip een voordeel heeft en omdat de upload sneller is wat volgens mijn beschijden mening een snelheids wist boekt kwa bepaalde zaken ( gebruik van meerdere pc's ) .
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Sinds ik bij Dommel ben heb ik ook regelmatig disconnects :-( ,ongeveer een maand geleden gebeld en zij adviseerde mij het modem te upgraden.Dit gedaan(betreft een netopia cayman modem).Hierna geen disconnects meer gehad.Echter sinds 2 weken wederom disconnects,zeer wisselend verspreidt.Ik weer gebeld met Dommel,aardige dame aan de lijn,kon echter niets vinden bij de lijncheck.Dus wordt er nu een Belgacommedewerker langsgestuurd.Echter mocht het nu liggen aan de lijnen of modem moet ik die kosten zelf betalen??
Hoe en wat kan ik nu het beste doen,zou het aan het modem liggen(pas 2 jaar oud)?Of mijn bekabeling,echter splitters pas vorig jaar vernieuwd en aan de kabel niets veranderd.
Wie kan mij helpen?
Ik download wel regelmatig via torrentsites. :lol:
Live life to the Max
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

regeri schreef:Ik download wel regelmatig via torrentsites. :lol:
Te veel gelijktijdige connecties met het BitTorrent netwerk doen sommige modems wel eens op hol slaan. Misschien kan dit een reden zijn...
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Wel vreemd dat ik dit bij mn vorige isp edpnet nooit had en nu bij Dommel wel :?
Live life to the Max
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Als dat met dezelfde modem is, dan zal dat het probleem wellicht niet zijn.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Met bittorrent en dommel heb ik geen problemen, werkt perfect
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

morgen komt de belgacomheer ff checkuhh,ben benieuwd.
Live life to the Max
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Vanochtend is iemand langsgeweest om mijn lijnen door te meten deze waren ip goed,direct bij binnenkomst van lijnen gemeten,waren zelfs ietsjes slechter de metingen.Daarna naar de centrale gegaan en heeft daar toch een poort moeten vervangen.Dus nu moeten de disconnects opgelost zijn.Super van Dommel om mij zo snel te helpen en iemand langs te sturen(ook goede service van Belgacom moet ik zeggen :-)
Live life to the Max
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Dit was dan ook gratis, veronderstel ik?
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Ja Absoluut,het probleem lag nie bij mij :P
Live life to the Max
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Bijna 2 weken later,wederom disconnects op mijn internet.Poort in centrale was gemaakt volgens de medewerker van Belgacom,echter nu na 2 a 3 weken later weer problemen terwijl alles hier in huis in orde was,waar kan dit toch nu aan liggen?Wordt er een beetje nie goe van.Alleen maar problemen bij Dommel.Kheb maar weer eens een ticketje aan gemaakt bij Dommel. :x
Live life to the Max
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Als ik het goed begrijp heb je nog geen test gedaan met een andere modem? In jouw plaats zou ik dat eerst gedaan hebben.

Kijk naar alle andere threads over persistente "disconnects" op dit forum (en dat zijn er toch een aantal): als er geen lijnprobleem is, dan is bijna altijd een andere modem de uitweg.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”