Windows Vista + draadloos netwerk probleem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Sneakytje
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:48

Sinds gisteren heb ik mijn Dell laptop (met win vista). Waarop ik gisteren nog mijn draadloos netwerk heb geïnstalleerd. Dat was geen probleem en ik kon draadloos surfen. Deze morgen gewoon netwerkverbinding gemaakt, geen enkel probleem. Maar nu lukt het gewoon niet meer. Hij vindt zelfs geen enkel netwerk van de buren ook.

Ter info: het lichtje van wifi brandt ook niet.
Op de desktop heb ik geen enkel probleem (die werkt wel via de kabel naar de modem).

Ik weet niet wat ik hieraan kan doen. Iemand die kan helpen? :(
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

welk wifilichtje,
het wifilichtje op de modem of op de laptop?
ik denk dat de anderen dan al een heel stuk vooruit zijn
of probeer eens start~>configuratie scherm~>netwerk en internet~>netwerkcentrum~>netwerkverbindingen beheren~>rechtermuisknop op draadloos netwerk~>inschakelen
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Meestal is een laptop zo ingesteld dat wifi automatisch uitschakeld. Eigenlijk is het de bedoeling om met een laptop zoveel mogelijk batterij te sparen en het uitschakelen van wifi is één van de maatregelen.

Kijk eens rechts beneden in je takenbalk of er daar geen programmatje draait waarmee je wifi kan inschakelen. Bij bv. Acer is er zo'n programma'tje, bij Dell zal dat ook wel het geval zijn denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”