Hallo,
Sedert 18 juli ll. overgestapt naar adsl van belgacom, met een draadloze siemens router santis, en dit met volledige voldoening tot woensdag laatst 10 september, toen plots het internet niet meer bereikbaar was tot donderdagmorgen 08h45.
Opnieuw onderbrekingen : vrijdagavond van 21h15 tot 23h00 ongeveer om opnieuw te worden onderbroken vanaf 05h30 deze morgen, nadien de computer herstart om 09h00, en momenteel is adsl beschikbaar, maar tot wanneer ?
Mijn PC is uiterst stabiel, AMD 2600+, geen enkele hardware wijzigiging werd uitgevoerd.
Ik zit in de zone 02.
Zijn deze storingen allicht te wijten aan het netwerk zelf, of zou er in het gebouw waar ik woon storingen op de lijn zijn ? Mijn telefoon functionneert vlekkeloos tijdens de onderbrekingen van het adsl
Als ik geen internet heb, gaat de groene ledje van DSL niet meer branden, daarom veronderstel ik wel degelijk het wegvallen van het signaal.
Zijn er nog andere abonnees die dergelijke sporadische panne hebben ? Wat kan ik eventueel zelf controleren alvorens een hele armada technici van Belgacom op te trommelen ?
Met dank,
Marc
Uitvallen ADSL
Check even of alles kabels goed zijn ingeplugd en deze geen verkeert contact geven. Bel anders even naar de helpdesk en vraag even of ze jouw lijn willen nachecken. Dan ge je allicht meer weten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Als je lichtje begint te knipperen wil dit zeggen dat je geen synchronisatie meer hebt, dus vermoedelijk niet aan de lokale pc te wijten. Allereerst zoals Heatryn zegt uw kabels van en naar adsl checken.. en zorgen dat de splitters 100% correct zitten en op ieder contact waar een tel of ander toestel is aangesloten zitten.
Indien dat allemaal in orde is, kan je eens bellen naar 0800/22700 BGC Storingen. Het kan zijn dat er een locale storing is op de dslam ofzo in jouw centrale. Dat heeft geen invloed op de telefoon. Het is namelijk gewoon de frequenties die adsl gebruikt die wegvallen. Die voor Telefoon blijven gewoon bestaan. Dus geen probleem.
Dit kan ook het gevolg zijn van een storing op je lijn.. zowel aan je binnenbekabeling als aan de bekabeling van BGC te wijten.. dus alles is checken.
Indien dat allemaal in orde is, kan je eens bellen naar 0800/22700 BGC Storingen. Het kan zijn dat er een locale storing is op de dslam ofzo in jouw centrale. Dat heeft geen invloed op de telefoon. Het is namelijk gewoon de frequenties die adsl gebruikt die wegvallen. Die voor Telefoon blijven gewoon bestaan. Dus geen probleem.
Dit kan ook het gevolg zijn van een storing op je lijn.. zowel aan je binnenbekabeling als aan de bekabeling van BGC te wijten.. dus alles is checken.
I love it when a plan comes together!
Ja maar als het uitvalt, brandt het ledje DSL niet meer, flikkert dan af en toe dan wel eens samen met HET WLAN ledje, maar je ziet duidelijk dat er geen transmissie meer is, trouwens dat kan je nakijken als je klikt op het icoontje van de wireless connection in de systray, er worden geen pakketjes meer verstuurd dan.
Ik zal die 0800 lijn eens bellen om de zaken laten checken.
Bedankt voor de hulp,
Marc
Ik zal die 0800 lijn eens bellen om de zaken laten checken.
Bedankt voor de hulp,
Marc
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
hulp nodig bij skynet bel dan helpdesk skynet op 080023451


Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
marcus, het net uitvallen van dat lampje betekent synchronisatieverlies. Het wlan ledje slaat eveneens op het dsl lampje.. het is het internet dat als WLAN wordt aanzien dit is normaal.
Patje, nummers zijn al gegevens, indien dat het enige is dat je kan posten, laat je het beter achter wege, je hebt al min. 2 zo'n posts gedaan.
Patje, nummers zijn al gegevens, indien dat het enige is dat je kan posten, laat je het beter achter wege, je hebt al min. 2 zo'n posts gedaan.
I love it when a plan comes together!