voila heb mandrake op een notebook toshiba satelite geplaatst, maar na login en paswoord en startx krijg ik er niets meer uit en nu zou ik welalle hulp kunnen gebruiken, bedankt allemaal
[mod="SeNsEi Ze0n & meon"]SeNsEi Ze0n: ik heb je 2e post weggedaan, e-mail is niet nodig want alle antwoorden worden hier toch gepost zodat anderen er ook iets aan hebben.
meon: topic verplaatst naar een correcter forum[/mod]
mandrake9.1
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
hallo,
"startx" is een consule command en dat is helemaal niet nodig na ingelogd te hebben (met uw NIET root account) via kdm (de loginmanager) komt u gewoon in uw gekozen gui terecht (kde of gnome etc etc ) de X server wordt tijdens het booten al opgestart ..... nogmaals en dat kan ik niet genoeg herhalen.U moet eerst kijken of uw hardware door mandrake ondersteund wordt .... http://www.linux-mandrake.com/nl/hardware.php3
geef ook eens de foutmeldingen die u ontvangt als u helemaal niks ontvangt kan u linux starten in "konsole modus" inloggen als root en
alle fouten die er met uw pc gebeuren worden daar gemeld dus daar zou moete instaan wat er fout gelopen is
heeft drakx (de mandrake installer) uw grafische kaart herkend ? etc wat meer info please![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
"startx" is een consule command en dat is helemaal niet nodig na ingelogd te hebben (met uw NIET root account) via kdm (de loginmanager) komt u gewoon in uw gekozen gui terecht (kde of gnome etc etc ) de X server wordt tijdens het booten al opgestart ..... nogmaals en dat kan ik niet genoeg herhalen.U moet eerst kijken of uw hardware door mandrake ondersteund wordt .... http://www.linux-mandrake.com/nl/hardware.php3
geef ook eens de foutmeldingen die u ontvangt als u helemaal niks ontvangt kan u linux starten in "konsole modus" inloggen als root en
tail -f /var/log/messages
alle fouten die er met uw pc gebeuren worden daar gemeld dus daar zou moete instaan wat er fout gelopen is
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
heeft drakx (de mandrake installer) uw grafische kaart herkend ? etc wat meer info please
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Registered Linux user #286313
-
- Administrator
- Contacteer:
je start niet altijd in grafical mode hé erik maar de meesten wel.
heb je lilo als bootloader geinstalleerd?
probeer dan eens dit:
tip als boot-options
dan edit je je /etc/inittab file en daar verander je de 5 met een 3 in deze regel:
dus van
naar
heb je lilo als bootloader geinstalleerd?
probeer dan eens dit:
tip als boot-options
Code: Selecteer alles
boot: linux single
dan edit je je /etc/inittab file en daar verander je de 5 met een 3 in deze regel:
dus van
id:5:initdefault
naar
id:3:initdefault