McShield houdt soms .xls bestanden vast en enkel door ze handmatig vrij te geven kunnen gebruikers hun bestanden terug opslaan en bewerken. Hij zet er dus een lock op. Deze bevatten zeker geen virus dus een lock is hierop eigenlijk onnodig Confused
Heeft er iemand enig idee hoe je dit probleem oplost? Nu worden deze bestanden niet meer gescand en als er dus een virus zit in een excel bestand dan gaat hij dit virus niet vinden.
Ik heb dit probleem nu al bij 2 klanten gehad en telkens met excel bestanden, andere bestanden laat hij wel vrij.
McAfee en .xls files
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Door uitzonderingen in te stellen, die alle *.xls zouden toelaten.
Kunt ge ook zeggen, welk McAffe product ze gebruiken ?
Er zijn er wel een paar.
Kunt ge ook zeggen, welk McAffe product ze gebruiken ?
Er zijn er wel een paar.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- WhiteAngel
- Starter
Robbe geen thuisgebruik hé... SMB... met die McAfee ProtectionPilot.
Tis versie 8.1i die gepushed wordt vanaf de server naar de clients. En die client struikelt over bepaalde excel bestanden.
Alle microsoft updates zijn geïnstalleerd (dus ook die van office)
Tis versie 8.1i die gepushed wordt vanaf de server naar de clients. En die client struikelt over bepaalde excel bestanden.
Alle microsoft updates zijn geïnstalleerd (dus ook die van office)
WhiteAngel schreef:Nu worden deze bestanden niet meer gescand en als er dus een virus zit in een excel bestand dan gaat hij dit virus niet vinden.
Files worden nu al tijdelijk niet meer gescand....Sub Zero schreef:Dan wordt er geen enkele .xls op virussen gescand. Das ook geen oplossing he.Robbe schreef:Door uitzonderingen in te stellen, die alle *.xls zouden toelaten.
In die ene file draait er zeker eentje... De andere weet ik niet. Maar hij mag hier toch niet 'zo maar' over struikelen? Ik kan toch moeilijk die macro's uitschakelen?Sub Zero schreef:@ WhiteAngel: kijk eens na of er in die files geen macro's of vb script ofzo draait
Laatst gewijzigd door WhiteAngel 06 feb 2007, 23:45, in totaal 1 gewijzigd.