website publiceren met Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
fredski
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2006, 20:45
Contacteer:

Kan er iemand zeggen hoe ik mijn website kan publiceren via dommel? ik heb al mijn gegevens maar weet juist niet wat doen. Ik gebruik normaal Ipswitch WS FTP Pro om mijn website te onderhouden. Kan ik deze nog altijd gebruiken? :?
asilnevs
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 dec 2005, 15:28
Locatie: Arendonk

Ja, dit werkt volgens mij helemaal hetzelfde als vroeger bij een andere provider. Je moet gewoon de logingegevens die je ooit hebt ontvangen (via mail) ingeven. Wel eerst je webspace activeren via hun website.
Succes :wink:
hier ce doar ce nonkel Jef
fredski
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2006, 20:45
Contacteer:

Mijn webspace is geactiveerd. Ik zie dat de gegevens aangekomen zijn maar als ik mijn site naam opgeef staat er "under construction". Moet ik nog iets anders instellen of wijzigen?
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

het systeem is vrij ingewikkeld.
vind ik toch ik snap er niks van.
fredski
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2006, 20:45
Contacteer:

Via een vriend hebben we gevonden hoe je je website moet publiceren op Dommel. Zoals al vermeld werk ik met Ipswitch WS_FTP pro. Na mij login gegevens te hebben ingesteld krijg je aan je rechterzijde een aantal mappen van Dommel. Daar moet je in de map "httpdocs" je bestanden transferen. En zo vervangt je index pagina automatisch de index van Dommel waar staat "under construction". Moeilijk was het eigenlijk niet,maar je moet het weten hé.

Dommel is the best :lol: :lol:
Ghostboy
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2006, 14:53

Hoe kan ik bij Dommel een zicht krijgen van mijn site zoals bij bijvoorbeeld ftp://ftp.freebsd.org/pub/FreeBSD/

Dit krijg ik wel als ik mijn username en paswoord opgeef, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat iedereen die mijn site opent dit krijgt???
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als je géén index-pagina maakt zou je dat moeten krijgen, maar niet alle hosting-omgevingen (betalend of gratis) hebben dat hoor.
Je kan proberen een .htaccess -file te maken met deze inhoud:

Code: Selecteer alles

OPTIONS +INDEXES
Ghostboy
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2006, 14:53

Nee, dat werkt allemaal niet.
Als ze nog iets zouden moeten veranderen bij Dommel, is het wel het iets uitgebreider maken van de functies voor het maken van websites.
PHP zou misschien teveel gevraagd zijn, maar het gebruik van een .htaccess-file zou toch nog moeten kunnen.

Maar nog altijd een zeer tevreden Dommelgebruiker hoor, nu al een jaar en twee maanden. Telenet nog geen seconde gemist.
bouwiex
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 feb 2007, 08:42

ik heb die gratis webspace bij dommel, en een htaccess bestand werkt daar wel ..
Ghostboy
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2006, 14:53

Waar zet ge die dan, toch bij httpdocs of niet???

En dat is toch gewoon een .htaccessbestand hè???
bouwiex
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 feb 2007, 08:42

bij mij staat die in de folder /httpdocs/folder/
".htaccess"

met in deat bestand: "OPTIONS +INDEXES"
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ik kan met flashfxp inloggen, maar kan niets verwijderen ?
Ik wil mijn space alleen gebruiken voor bestanden op te slaan, is dat mogelijk ?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Doe eens een change mode (chmod) naar 777 op dat bestand wat je niet kan verwijderen. Ik weet dat het raar klinkt (rechten veranderen terwijl je het recht niet hebt om te verwijderen). Maar dit werkte in mijn geval.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”