Ik probeer een vriend te helpen, die VersatelADSL heeft en weinig van computers kent.
1. hoe geraak je aan je webmail bij Versatel? Op de Tele2 site vind ik geen www adres waar je je mail kan bewerken.
Alle mails die ik (en anderen) stuur, ook met grote attachments, komen 3-4 keer aan. Via webmail kunnen zo dan dubbels met grote attachments al gewist worden en hoeven ze niet gedownload te worden.
2. heeft iemand ervaring met opzeggen bij Versatel/Tele2? Ik meende dat de wet zei dat je na een jaar wegkon wanneer je wil, maar bij Versatel wordt met een heel jaar verlengd en wil men niet toelaten dat je voordien weggaat. Is dit wettelijk toegelaten of schakel ik hier best de ombudsdienst in?
Mijn vriend is al 2 jaar abonnee maar is de vele problemen en probleempjes nu wel moe, zeker nu de concurrentie betere voorwaarden biedt. Jammer genoeg heeft hij niet tijdig opgezegd voor het volgende jaar inging, en willen ze hem nu niet laten gaan.
Alvast bedankt voor de info en hulp.
Moomin
Vragen over Versatel - webmail en contractduur
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
1) www.tele2.be/webmail (linkerzijde, onderaan)
2) klopt niet. artikel 2.1 uit hun algemene voorwaarden zijn daar duidelijk in
http://www.tele2.be/assets/files/algemene-voorwaarden-adsl.pdf
"2.3. De klant kan het contract beëindigen voor het verstrijken van de aanvankelijke duur van het contract mits betaling van een verbrekingsvergoeding ..... . Na het verstrijken van de aanvankelijk vervaldatum van het contract kan de klant opzeggen mits een opzegtermijn van minimaal 2 maanden."
Dit soort automatische omzetting van "bepaalde duur" naar "onbepaalde duur" is volstrekt wettelijk, vandaar ook dat je *wel* kan opstappen na 1 jaar, mits vooropzeg van 2 maanden.
Cru gezegd : de aanvankelijke duur is 1 jaar. Daarna wordt het omgezet in een contract van onbepaalde duur, en is de boete "... mits betaling van het maandelijkse abonnementsgeld tot aan de normale vervaldatum van het contract" niet meer geldig, aangezien je dan praat over een contract van onbepaalde duur zonder opgegeven vervaldatum.
Ofwel krijgt die vriend van jouw de grootste nozem aan de andere kant van de lijn, ofwel leest hij een ander contract als ik of Tele2 heeft.
2) klopt niet. artikel 2.1 uit hun algemene voorwaarden zijn daar duidelijk in
http://www.tele2.be/assets/files/algemene-voorwaarden-adsl.pdf
"2.3. De klant kan het contract beëindigen voor het verstrijken van de aanvankelijke duur van het contract mits betaling van een verbrekingsvergoeding ..... . Na het verstrijken van de aanvankelijk vervaldatum van het contract kan de klant opzeggen mits een opzegtermijn van minimaal 2 maanden."
Dit soort automatische omzetting van "bepaalde duur" naar "onbepaalde duur" is volstrekt wettelijk, vandaar ook dat je *wel* kan opstappen na 1 jaar, mits vooropzeg van 2 maanden.
Cru gezegd : de aanvankelijke duur is 1 jaar. Daarna wordt het omgezet in een contract van onbepaalde duur, en is de boete "... mits betaling van het maandelijkse abonnementsgeld tot aan de normale vervaldatum van het contract" niet meer geldig, aangezien je dan praat over een contract van onbepaalde duur zonder opgegeven vervaldatum.
Ofwel krijgt die vriend van jouw de grootste nozem aan de andere kant van de lijn, ofwel leest hij een ander contract als ik of Tele2 heeft.